REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszty firmy prowadzonej w inkubatorze przedsiębiorczości to tylko 200 zł miesięcznie

Wojciech Iwaniuk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W ramach tej opłaty akademickie inkubatory przedsiębiorczości prowadzą rozliczeniach księgowe i finansowe każdej firmy oraz udzielają pomocy prawnej. Dodatkowo fundacja zapewnia swoim beneficjentom dostęp do urządzonego i wyposażonego biura.

Wielu młodych ludzi mimo chęci i pomysłu na własny biznes nie decyduje się otworzyć swojej firmy. Jak mówią młodzi przedsiębiorcy, główne bariery, które blokują ich przed podjęciem tej decyzji, to wysokie koszty działalności oraz skomplikowane procedury prawne i podatkowe. Fundacja Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP) pomaga młodym firmom w początkowym, czyli najtrudniejszym etapie ich rozwoju.

REKLAMA

REKLAMA

Ułatwienia dla młodych

Głównym przedmiotem działalności fundacji jest prowadzenie sieci ponad 30 inkubatorów przedsiębiorczości przy wyższych uczelniach w 19 miastach Polski, gdzie młodzi ludzie mogą założyć własną firmę i uzyskać pomoc.

- Inkubatory przedsiębiorczości są przeznaczone dla osób do 30 roku życia i w zasadzie, obok jakości pomysłu na biznes, to jedyne kryterium do spełnienia przy zakładaniu firmy w naszej fundacji - mówi Marcin Mystkowski z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.

REKLAMA

Od początku działalności fundacji z jej pomocy skorzystało już ok. 1 tys. osób. Wśród nich są Patryk Grabski i Paweł Jaczewski, właściciele firmy GeoServices, która zajmuje się usługami dla wydawnictw kartograficznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Obecnie opracowujemy i redagujemy teksty oraz mapy do różnego rodzaju publikacji, takich jak atlasy czy przewodniki turystyczne. Zamierzamy rozpocząć realizację projektów z zakresu systemów informacji przestrzennej (GIS), technologii GPS, a także zająć się działalnością geomarketingową - mówi Patryk Grabski.

Niskie koszty przyciągają

Właściciele firmy GeoServices podkreślają, że zdecydowali się na założenie firmy w inkubatorach z kilku względów. Najważniejszymi z nich były ograniczone do minimum koszty prowadzenia działalności oraz procedury związane z prowadzeniem firmy.

- Jedynym stałym kosztem funkcjonowania w inkubatorach jest opłata miesięczna w wysokości 200 zł netto. Inkubator nie nalicza żadnych dodatkowych świadczeń oraz nie partycypuje w zyskach firmy - mówi Marcin Mystkowski.

Koszty funkcjonowania w AIP są tak niskie, ponieważ inkubatory poprzez innowacyjny sposób umożliwiają prowadzenie firmy na zasadzie pionu fundacji (pre-inkubacja). Dzięki temu beneficjenci fundacji mają możliwość stworzenia firmy bez konieczności zakładania własnej działalności gospodarczej, co ogranicza nie tylko koszty i biurokrację, ale również ryzyko młodych przedsiębiorców. W ramach wsparcia fundacja prowadzi rozliczenia księgowe i finansowe każdej firmy, pomaga poprzez pisanie umów i udzielanie porad prawnych. Dodatkowo w ramach miesięcznej opłaty inkubatory zapewniają swoim beneficjentom dostęp do powierzchni biurowej, komputerów podłączonych do internetu oraz innych urządzeń biurowych.

- Gdyby nie było inkubatorów, nasza firma i tak by powstała, jednak działanie jako niezależny podmiot wiązałoby się z wyższymi kosztami i większą ilością pracy niezwiązanej wprost z naszą działalnością. To niewątpliwie spowolniłoby rozwój firmy - dodaje Paweł Jaczewski.

Przedstawiciele firm działających w ramach fundacji chwalą nie tylko wsparcie formalne, jakie daje im AIP, ale również efekt marketingowy. Fundacja w oczach potencjalnych zleceniodawców jest gwarantem wiarygodności młodych firm, a rozpoznawalne logo AIP jest magnesem przyciągającym klientów.

Minusy inkubatora

Prowadzenie swojej firmy w inkubatorze wiąże się jednak z pewnymi mankamentami. To, co radykalnie obniża koszty działalności, czyli funkcjonowanie jako pion fundacji, powoduje, iż osoba prowadząca taką firmę nie posiada własnej osobowości prawnej. Chociaż umowy są realizowane między beneficjentami fundacji a ich kontrahentami, to faktycznie stroną w relacjach biznesowych jest AIP. Dlatego wszelkie umowy i operacje finansowe realizowane przez firmy działające w inkubatorze muszą przejść przez księgowość lub dział prawny inkubatora, a to spowalnia obieg pieniędzy i dokumentów. Można ominąć tę niedogodność, otwierając działalność gospodarczą, ale to automatycznie wiąże się z większymi kosztami. Dla osób chcących otworzyć firmę w ten sposób ważny będzie również fakt, że okres inkubacji może maksymalnie trwać 24 miesiące.

Miesięczne koszty działalności mikrofirmy

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Fot. Marek Matusiak

Właściciele firmy GeoServices, Patryk Grabski (z lewej) i Paweł Jaczewski, podkreślają, że dzięki fundacji ich biznes rozwija się dużo szybciej, bo koncentrują się tylko na swojej podstawowej działalności

WOJCIECH IWANIUK

wojciech.iwaniuk@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA