REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszty firmy prowadzonej w inkubatorze przedsiębiorczości to tylko 200 zł miesięcznie

Wojciech Iwaniuk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W ramach tej opłaty akademickie inkubatory przedsiębiorczości prowadzą rozliczeniach księgowe i finansowe każdej firmy oraz udzielają pomocy prawnej. Dodatkowo fundacja zapewnia swoim beneficjentom dostęp do urządzonego i wyposażonego biura.

Wielu młodych ludzi mimo chęci i pomysłu na własny biznes nie decyduje się otworzyć swojej firmy. Jak mówią młodzi przedsiębiorcy, główne bariery, które blokują ich przed podjęciem tej decyzji, to wysokie koszty działalności oraz skomplikowane procedury prawne i podatkowe. Fundacja Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP) pomaga młodym firmom w początkowym, czyli najtrudniejszym etapie ich rozwoju.

REKLAMA

Ułatwienia dla młodych

Głównym przedmiotem działalności fundacji jest prowadzenie sieci ponad 30 inkubatorów przedsiębiorczości przy wyższych uczelniach w 19 miastach Polski, gdzie młodzi ludzie mogą założyć własną firmę i uzyskać pomoc.

REKLAMA

- Inkubatory przedsiębiorczości są przeznaczone dla osób do 30 roku życia i w zasadzie, obok jakości pomysłu na biznes, to jedyne kryterium do spełnienia przy zakładaniu firmy w naszej fundacji - mówi Marcin Mystkowski z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.

Od początku działalności fundacji z jej pomocy skorzystało już ok. 1 tys. osób. Wśród nich są Patryk Grabski i Paweł Jaczewski, właściciele firmy GeoServices, która zajmuje się usługami dla wydawnictw kartograficznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Obecnie opracowujemy i redagujemy teksty oraz mapy do różnego rodzaju publikacji, takich jak atlasy czy przewodniki turystyczne. Zamierzamy rozpocząć realizację projektów z zakresu systemów informacji przestrzennej (GIS), technologii GPS, a także zająć się działalnością geomarketingową - mówi Patryk Grabski.

Niskie koszty przyciągają

Właściciele firmy GeoServices podkreślają, że zdecydowali się na założenie firmy w inkubatorach z kilku względów. Najważniejszymi z nich były ograniczone do minimum koszty prowadzenia działalności oraz procedury związane z prowadzeniem firmy.

- Jedynym stałym kosztem funkcjonowania w inkubatorach jest opłata miesięczna w wysokości 200 zł netto. Inkubator nie nalicza żadnych dodatkowych świadczeń oraz nie partycypuje w zyskach firmy - mówi Marcin Mystkowski.

REKLAMA

Koszty funkcjonowania w AIP są tak niskie, ponieważ inkubatory poprzez innowacyjny sposób umożliwiają prowadzenie firmy na zasadzie pionu fundacji (pre-inkubacja). Dzięki temu beneficjenci fundacji mają możliwość stworzenia firmy bez konieczności zakładania własnej działalności gospodarczej, co ogranicza nie tylko koszty i biurokrację, ale również ryzyko młodych przedsiębiorców. W ramach wsparcia fundacja prowadzi rozliczenia księgowe i finansowe każdej firmy, pomaga poprzez pisanie umów i udzielanie porad prawnych. Dodatkowo w ramach miesięcznej opłaty inkubatory zapewniają swoim beneficjentom dostęp do powierzchni biurowej, komputerów podłączonych do internetu oraz innych urządzeń biurowych.

- Gdyby nie było inkubatorów, nasza firma i tak by powstała, jednak działanie jako niezależny podmiot wiązałoby się z wyższymi kosztami i większą ilością pracy niezwiązanej wprost z naszą działalnością. To niewątpliwie spowolniłoby rozwój firmy - dodaje Paweł Jaczewski.

Przedstawiciele firm działających w ramach fundacji chwalą nie tylko wsparcie formalne, jakie daje im AIP, ale również efekt marketingowy. Fundacja w oczach potencjalnych zleceniodawców jest gwarantem wiarygodności młodych firm, a rozpoznawalne logo AIP jest magnesem przyciągającym klientów.

Minusy inkubatora

Prowadzenie swojej firmy w inkubatorze wiąże się jednak z pewnymi mankamentami. To, co radykalnie obniża koszty działalności, czyli funkcjonowanie jako pion fundacji, powoduje, iż osoba prowadząca taką firmę nie posiada własnej osobowości prawnej. Chociaż umowy są realizowane między beneficjentami fundacji a ich kontrahentami, to faktycznie stroną w relacjach biznesowych jest AIP. Dlatego wszelkie umowy i operacje finansowe realizowane przez firmy działające w inkubatorze muszą przejść przez księgowość lub dział prawny inkubatora, a to spowalnia obieg pieniędzy i dokumentów. Można ominąć tę niedogodność, otwierając działalność gospodarczą, ale to automatycznie wiąże się z większymi kosztami. Dla osób chcących otworzyć firmę w ten sposób ważny będzie również fakt, że okres inkubacji może maksymalnie trwać 24 miesiące.

Miesięczne koszty działalności mikrofirmy

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Fot. Marek Matusiak

Właściciele firmy GeoServices, Patryk Grabski (z lewej) i Paweł Jaczewski, podkreślają, że dzięki fundacji ich biznes rozwija się dużo szybciej, bo koncentrują się tylko na swojej podstawowej działalności

WOJCIECH IWANIUK

wojciech.iwaniuk@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA