REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes - wypożyczalnia sprzętu sportowego

Zbigniew Żukowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wypożyczać można wszystko. Od sukni ślubnej po zabytkowy samochód. Najczęściej jednak wypożyczamy sprzęt sportowy. Taka wypożyczalnia to dobry pomysł na uzupełnienie dochodów. Czasami może być głównym źródłem utrzymania, wówczas wymaga wyjątkowych starań i ciągłego inwestowania.

Właśnie taką metodę na uzupełnienie swoich skromnych dochodów znalazł pan Henryk, były instruktor sportowy, który na jednym z warszawskich osiedli prowadzi wypożyczalnię sprzętu sportowego. Jego wypożyczalnia to nie tylko sposób na zarabianie, ale i zapewnianie dzieciom i młodzieży wolnego czasu, a więc wychowywanie. Dlatego działalność wypożyczalni wspiera zarząd spółdzielni mieszkaniowej.

REKLAMA

Z miłości do sportu...

- Lokal w piwnicy bloku dzierżawię za niewielką sumę od spółdzielni, która widzi w tym rodzaj pracy społecznej na swoim osiedlu. Oferuję za symboliczne pieniądze piłki do futbolu, siatkówki i koszykówki, bo w pobliżu są boiska i dzieciaki mogą sobie pograć. Posiadam sprzęt narciarski oraz buty z łyżwami, a nawet sanki. Z zimą na razie kiepsko, ale wkrótce będą szkolne ferie i cały sprzęt pójdzie „do ludzi”. Ponieważ jestem „złotą rączką”, to go naprawiam, ostrzę łyżwy i krawędzie nart, montuję wiązania. Ostatnio jednak coraz rzadziej to robię, bo klienci wolą kupić sprzęt używany, np. na giełdzie narciarskiej, ale i ten trzeba nieraz usprawnić - podkreśla pan Henryk.

Dawniej wypożyczał także klientom namioty na letnie wyprawy, ale nie zawsze zwracali je w terminie, często popsute, więc zrezygnował.

- Nie stać mnie na inwestycje w nowy sprzęt. Niewielkie dochody wspierają budżet domowy. Ale najważniejsze, że jestem bliżej sportu, który kocham, i mam do czynienia z ludźmi - dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobnego zdania jest Marian Kujawski, który od 15 lat prowadzi wypożyczalnię sprzętu wodnego i turystycznego Polaris w Giżycku na Mazurach.

- Mam trzy jachty: dwa Tango 730 oraz Mors RT. Sam je kiedyś zbudowałem, a teraz utrzymuję w dobrej formie. Termin czarteru uzgadniam telefonicznie lub przez internet. Pocztą wysyłam dwie umowy, z których jedną po podpisaniu należy odesłać wraz z kopią dowodu wpłaty zaliczki. Zaliczka sięga 30 proc. wartości czarteru, a stawka w zależności od terminu i klasy jachtu waha się w granicach 90-250 zł za dobę. Pobieram też kaucję 500 zł płatną pierwszego dnia rejsu. Zimę poświęcam na remont i kosmetykę jednostek. Naprawy są jednak coraz droższe, bo farby, kleje i elementy metalowe podrożały, podobnie jak i materiały budowlane - mówi.

...i do ludzi

Pan Marian traktuje wypożyczanie sprzętu wodnego bardziej jako hobby niż środek utrzymania. Sam jest żeglarzem, kiedyś był nawet członkiem klubu, a teraz zajmuje się ubezpieczeniami.

- Denerwuje mnie wszechobecny w tym interesie bałagan. Coraz więcej wypożyczalni łodzi działa na dziko, bez rejestracji i płacenia podatków. Potem mamy efekty, jak po tragicznym białym szkwale. Dlatego nigdy nie wynajmuję łodzi klientom, którzy nie mają patentu żeglarskiego oraz praktyki, zdaję sobie sprawę z niebezpieczeństwa. Zwłaszcza że często pływają całe rodziny z małymi dziećmi. W tej branży trzeba nie tylko lubić co się robi, ale i kochać ludzi - podkreśla.

Najważniejsza jest oferta

REKLAMA

Z kolei Tadeusz Byrtek od ponad 15 lat prowadzi w Wiśle wypożyczalnię sprzętu sportowego BC Cross. Jest to duża firma, która dysponuje nie tylko sprzętem narciarskim, ale snowboardami, sankami, nartosankami, a także rowerami górskimi, a nawet quadami i samochodami terenowymi. Ma więc ofertę sprzętową na cały rok i na różną kieszeń klienta.

- Zaczynaliśmy, jak wszyscy w górskim rejonie Polski, od wypożyczalni nart i wynajmu pokoi. W sąsiedztwie działa bowiem sześć wyciągów narciarskich. Potem dokupiłem 6 ha ziemi i pobudowałem tor dla quadów i samochodów terenowych oraz inne obiekty. Pomysły na rozwój firmy czerpię od klientów, którzy jeżdżą po świecie i podpowiadają. Oni też stanowią najlepszą reklamę firmy. Trzeba tylko umieć ich słuchać i dostosowywać się do potrzeb. Często obsługuję różne firmy, które organizują konferencje i szkolenia, a dla uczestników chcą zajęć na świeżym powietrzu - i to o każdej porze roku. Dlatego oprócz nart i sanek mam rowery górskie, quady i samochody.

Sprzęt sporo kosztuje, musi być w użyciu, by zarobić na siebie. Znam przepisy, dbam o środowisko, bo mamy obszar chroniony Natura 2000. Podnosi to koszty, ale i przyciąga klientów, więc warto się starać - podkreśla.

Najwyższa jakość sprzętu

REKLAMA

Często wypożyczalnie sprzętu sportowego zaopatrują się w specjalistycznych sklepach-hurtowniach, gdzie przy zakupie większych partii otrzymują specjalne rabaty. Opłaci się obu stronom. Tak jest w sieci Ski Team, która prowadzi sześć dużych sklepów: w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu, głównie z markowymi rowerami i nartami, i myśli o otwarciu kolejnych.

- Dla wypożyczalni mamy specjalnie przygotowaną ofertę nart marki Dynastar z tzw. wiązaniami rentalowymi. Użytkownik może je łatwo przesuwać i dostosować do rozmiaru buta. Do tego dochodzą kijki teleskopowe o zmiennej długości. Są też rowery górskie wysokiej jakości renomowanych marek, na które wypożyczalnia rzadko może sobie pozwolić, chociaż są chętni.

Większość wypożyczalni korzysta z tanich rowerów chińskiej produkcji, które szybko się zużywają. Rynek ciągle się rozwija, a wraz z nim rośnie zapotrzebowanie na lepszy sprzęt. Jesteśmy w stanie zaspokoić zamówienia na najbardziej wyszukany nawet sprzęt. Oprócz własnych sklepów mamy w kraju bogatą sieć dealerów - mówi Maciej Majewski, menedżer ds. reklamy i marketingu.

WYPOŻYCZANIE POPRZEZ NAJEM

Wszelkie formy wypożyczania reguluje prawo cywilne. Wypożyczanie za pieniądze powinno być sygnowane umową najmu. Zgodnie z kodeksem cywilnym przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do użytkowania przez czas oznaczony lub nieoznaczony, a najemca zobowiązuje się płacić wynajmującemu umówioną kwotę. Czynsz może być oznaczony w pieniądzach lub świadczeniach innego rodzaju.

ZBIGNIEW ŻUKOWSKI

zbigniew.zukowski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA