REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na własny biznes - solarium

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zbigniew Żukowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Solaria mimo wielu słów krytyki są wciąż w modzie. Trudno policzyć, ile tego rodzaju gabinetów funkcjonuje, gdyż wciąż powstają nowe, a inne są zamykane. Często są to dodatki do salonów fryzjerskich czy kosmetycznych.


W tym biznesie najważniejsza jest lokalizacja. Ale tak naprawdę na solarium nadaje się prawie każde pomieszczenie: suterena, wolno stojący pawilon, lokal w pasażu handlowym, biurowcu czy nawet mieszkanie, które trzeba jednak przystosować do działalności gospodarczej. W pobliżu musi też być parking dla samochodów klientów.

REKLAMA


Ważne bezpieczeństwo


Pani Lusia, właścicielka niewielkiego solarium pod Warszawą, twierdzi, że miesięczny koszt najmu lokalu nie powinien przekraczać kwoty 500 zł x liczba urządzeń opalających. Czyli jedno urządzenie - koszt najmu 500 zł, dwa urządzenia - koszt do 1 tys. zł, bo inaczej grozi plajta - ostrzega.


- Lokal musi też mieć odpowiednie przyłącza elektryczne, dostęp do prądu trójfazowego, (400 woltów), dobrą wentylację i spełniać ostre wymogi sanitarne oraz wyróżniać się oryginalną aranżacją wnętrza. Bo to tworzy atmosferę i przyciąga klientów. No i musi być dobra reklama w okolicy, np. przez ulotki - dodaje.


Ponieważ maszyny opalające odprowadzają duże masy ciepłego powietrza, konieczna jest jak największa liczba punktów wentylacyjnych. Każde solarium musi być osobno podłączone do prądu i zabezpieczone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Zabezpieczenia, czyli bezpieczniki, nie mogą znajdować się w boksach, w których są kabiny. Każde urządzenie oprócz zabezpieczenia czasowego, trójfazowego, musi mieć zabezpieczenie F1, przeciwporażeniowe oraz dokonany pomiar zerowania i spisany protokół. Dlatego konieczny jest wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci w rejonowym zakładzie energetycznym.


Średnie zużycie prądu przez nowoczesne i profesjonalne solarium wynosi od 12 do 20 kW/h. Przy kilku urządzeniach trzeba tę moc zsumować. Czyli np. trzy solaria o mocy 12 kW zużywają już 36 kW/h. Takie obciążenia musi wytrzymać instalacja, i to też należy sprawdzić. Pamiętajmy, że energia elektryczna nie będzie tanieć, wręcz odwrotnie. Dlatego tak ważny jest dobór urządzeń, lepszych niż u potencjalnej konkurencji, a przy tym oszczędniejszych. Urządzenia opalające, wentylacje i sterowanie można też wyleasingować.


Jak to robią w Poznaniu


- Jeżeli biznes ma przynieść powodzenie, to u nas, w Poznaniu, muszą być to co najmniej dwa łóżka, klimatyzowane pomieszczenie oraz kabina prysznicowa. Dlatego rozpoczynając działalność, należy liczyć się z kosztami ok. 50-52 tys. zł. Od 17 maja tego roku obowiązuje np. rozporządzenie ministra zdrowia w związku z dyrektywą UE, które ustala minimalną wysokość pomieszczenia solarium na 2,4 m, musi też przypadać tam jeden prysznic na dwie kabiny, konieczna jest klimatyzacja i WC - mówi Stanisław Marczak, wiceprezes Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej w Poznaniu i zarazem wiceprzewodniczący Ogólnopolskiej Komisji Fryzjersko-Kosmetycznej Związku Rzemiosła Polskiego.


- Pamiętajmy, że jedno porządne łóżko, np. marki Ergolinie, kosztuje ok. 22-23 tys. zł, ale są i tańsze za 11-12 tys. zł. Za 10 tys. zł można dostać co najwyżej kabinę stojącą do opalania. Popyt na rynku na tego rodzaju usługi jest, i to przez cały rok, a wśród klienteli dominują ludzie młodzi, którzy coraz bardziej dbają o wygląd i urodę. Dla nich szczególnie przydatna jest reklama solarium w internecie. Startujący po raz pierwszy w tym biznesie mogą otrzymać pewne środki na rozruch z pomocy unijnej w urzędach pracy, jak i zwolnienia z opłat na ZUS przez dwa lata - dodaje.


Z kolei dla pani Katarzyny Skrętowicz, właścicielki sieci solariów F1 we Wrocławiu, która działa w biznesie od dziesięć lat, kluczem do powodzenia oprócz dobrej jakości sprzętu, np. marki UWE, a w trzech lokalach ma zainstalowane po sześć, pięć i cztery łóżka, jest zapał do pracy, odpowiednio przeszkolony personel, dbający o urodę i zdrowie klientów, w tym dobór natężenia seansów do różnych rodzajów skóry i karnacji, właściwe kosmetyki i wysoka higiena lokalu oraz kultura.


Zróżnicowane ceny


- Nasza stawka to średnio 90 gr za minutę opalania. Przychodzą do nas klienci, którzy wcześniej korzystali z usług w tańszych solariach, położonych gdzieś w jakichś budach czy suterenach, gdzie liczy się po 20-25 gr za minutę, ale nie dba się o zdrowie i stosuje się tanie czy wręcz tandetne urządzenia. To na pewno psuje rynek, bo o klienta trzeba dbać, gdyż jest coraz bardziej wymagający. My nie narzekamy na obłożenie lokali, klientów mamy także przed południem, ale trzeba chcieć pracować i lubić to, co się robi - dodaje.


Za to w Toruniu tamtejsza sieć solariów California Sun, oprócz wysokiej jakości urządzeń i troskliwego personelu, muzyki stereo w kabinach, z powodzeniem stosuje nowoczesne formy marketingu, w tym promocje.


- Jako jedyny salon w Toruniu posiadamy system komputerowy, co pozwala na specjalne traktowanie klienta, np. stworzenie mu indywidualnego planu korzystania z solarium, nie mówiąc o wyjątkowo korzystnych cenach na usługi - od 40 gr/min. Mamy też karnety, karty stałych klientów, karty VIP itp. Nasza najnowsza promocja to za 12 min. opalania 9 zł, za 15 min. 12 zł i 20 min. 15 zł - mówi pani Ewa.


Uruchomienie solarium to koszt w granicach 50-52 tys. złotych

ZBIGNIEW ŻUKOWSKI

zbigniew.zukowski@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA