Nie zawsze darmowa próbka
REKLAMA
REKLAMA
Technika ta polega na tym, że sprzedawca czy producent daje potencjalnemu nabywcy niewielką porcję swojego produktu. Klient może się przekonać, czy produkt mu się podoba i czy spełnia jego oczekiwania.
REKLAMA
Urok darmowej próbki polega na tym, że jako darmowa właśnie, jest ona również prezentem, którego otrzymanie zobowiązuje do wzajemności. Reguła wzajemności polega na zakupie wypróbowanego produktu tylko w taki sposób przecież możemy zrewanżować się miłemu sprzedawcy.
Idealnym miejscem do rozdawania darmowych próbek jest supermarket. Wielu klientów po otrzymaniu pysznej kawy, nowego soku, czy innego nowego produktu od niezmiernie miłej osoby, kupi coś w tym sklepie nawet jeśli rzecz ta jest mu zupełnie zbędna.
Pamiętajmy jednak, że takie koszty marketingowe, jak rozdawanie darmowych próbek towarów, w efekcie końcowym wliczone są w końcową cenę detaliczną towaru, który jest reklamowany w ten sposób.
Źródło: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Robert B. Cialdini.
REKLAMA
REKLAMA