REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Korzyści z posiadania karty kredytowej

Tomasz Bar

REKLAMA

REKLAMA

Nim zapragniemy stać się posiadaczem karty, warto poznać ofertę banków i sprawdzić, które z dodatkowych funkcjonalności posiadać będzie nasza karta. Ponieważ nie ma karty idealnej mającej wszystkie funkcje, zastanówmy się na czym nam zależy.

Oto przegląd dodatkowych możliwości kart kredytowych:

REKLAMA

1. Opłata rachunków za: czynsz, telefon, gaz, telewizję kablową.

Bardzo przydatna funkcja, o ile nie jest obciążona dodatkowymi opłatami za przelew. Dzięki temu możemy zdefiniować dla karty zlecenia przelewu na konta instytucji, którym co miesiąc wpłacamy pieniądze w ramach stałych opłat. Zakładając okres bezodsetkowy 50 dni, nasze pieniądze przeznaczone na comiesięczne płatności procentują w tym czasie np. na rachunku oszczędnościowym. Jeśli spłacimy całe zadłużenie na czas, zyskamy po roku nawet kilkadziesiąt złotych.

2. Przelewy z karty kredytowej na inne konta, w tym nasze osobiste.

Operacja przydatna, choć obciążona zwykle prowizją nawet 1,5-2% od kwoty przelewu. Przykładowo musimy szybko zapłacić fakturę np. za ubezpieczenie samochodu lub czesne za studia. Mając fakturę dzwonimy na infolinię banku lub udajemy się do placówki, gdzie pracownik banku dokonuje przelewu. Jest to więc operacja zastępująca kilka czynności:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wypłatę pieniędzy z karty kredytowej,
  • wpłatę pieniędzy na konto osobiste,
  • dokonanie przelewu na wskazane konto.

Oszczędzamy więc czas, a często i pieniądze. Wypłata z karty to zazwyczaj prowizja 3% od kwoty wypłaty, nie mniej niż 30 zł.

Przelewy z karty oferują m.in. Bank BPH, BZ WBK, Citibank, Getin Bank, Multibank, Millennium, Raiffeisen Bank.

3. Rozłożenie na raty płatności dokonanej kartą.

Funkcja bardzo przydatna, gdyż oprocentowanie kredytu ratalnego jest zwykle o ok. 30% niższe, niż standardowe po przekroczeniu okresu bezodsetkowego. Bank zastrzega sobie minimalną kwotę, jaką możemy rozłożyć na raty np. 500 zł. Dodatkowo pobierana jest prowizja za operację. Jeśli np. opłacimy ubezpieczenie samochodu czy kupimy telewizor za 1500 zł i rozłożymy je na raty, i tak taka operacja będzie nam się kalkulować. Raty wyniosą nas często mniej, niż gdybyśmy skorzystali z kredytu odnawialnego czy gotówkowego, nie mówiąc już o korzyściach w postaci oszczędności czasu.

To, o czym musimy pamiętać to to, że kwota rozłożona na raty zmniejsza dostępny limit na karcie kredytowej. Limit zostaje odblokowany w momencie spłaty ostatniej raty.

Raty na karcie kredytowej oferują m.in. BZ WBK, Citibank, Getin Bank, Multibank, Polbank.

4. Rabaty u partnerów banku: stacje benzynowe, restauracje, sieci sklepów, kliniki medyczne, hotele, itp.

Jeśli tylko jesteśmy wierni określonej marce możemy zaoszczędzić kilka, kilkanaście złotych miesięcznie korzystając z rabatów, jakie przysługują posiadaczowi karty danego banku. Z całą pewnością jednak długa lista partnerów oferujących rabaty nie powinna decydować o wyborze tej a nie innej karty.

5. Usługa Moneyback, czyli zwrot części kwoty zapłaconej kartą.

Zazwyczaj jest to 1% wartości zakupów. Choć Moneyback na świecie znany jest od lat, do Polski dotarł stosunkowo niedawno. Niemniej jednak dla aktywnych użytkowników kart jest to duży plus i szansa na darmowe korzystanie z karty. Jak łatwo policzyć, dokonując płatności na 5 tys. zł rocznie, otrzymamy 50 zł. To powinno starczyć na opłatę roczną większości kart. Banki wprowadzając usługę Moneyback zakładają, iż zachęci to klientów do częstszych płatności, a tym samym zwiększą one swoje zyski z zadłużenia klientów. Bankami, których karty oferują Moneyback są m.in. Alior Bank i Polbank.

Zobacz też serwis: Karty kredytowe

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA