Jak przekazać złą wiadomość pracownikowi
REKLAMA
REKLAMA
Przede wszystkim przemyśl i zaplanuj co chcesz powiedzieć. Nie chodzi o dokładne przygotowanie scenariusza rozmowy i rozpisywanie zdania po zdaniu, lecz o przemyślenie najistotniejszych kwestii, które trzeba poruszyć.
REKLAMA
Delikatnie wprowadź rozmówcę w temat, ale bez zbędnego owijania w bawełnę, które stwarza zły nastrój i nerwową atmosferę. Możesz powiedzieć np. „Nastąpiła nagła zmiana planów…”, po czym przekaż informację.
Bądź dyskretny. Przekaż informację na osobności, a nie w tłumie przypadkowych osób. Zadbaj o komfort i prywatność podczas rozmowy. Oczywiście istnieją wyjątki od tej reguły.
Wypowiedź musi być jasna i klarowna. Ułatwi to odbiorcy zrozumienie i interpretację faktów, a Ty unikniesz nieścisłości i niedomówień. Mów tylko prawdę. Jeśli możesz, podaj powody. Nie kłam, żeby pocieszyć. Wzbudzi to tylko niepotrzebne nadzieje, a późniejsze rozczarowanie będzie jeszcze większe.
Więcej: Przekazywanie złych wiadomości
Zobacz także: ABC firmy Wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.