Fundusze promocji produktów rolnych zgromadziły 11,5 mln zł
REKLAMA
REKLAMA
Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r., o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. Nr 97, poz. 799) głównym celem funduszy promocji jest wspieranie marketingu, wzrostu spożycia i promocji produktów rolno – spożywczych. Po I kwartale funkcjonowania funduszy promocji, ustawa pozwoliła na zgromadzenie około 11,5 mln zł.
REKLAMA
REKLAMA
Ustawa jest odpowiedzią na postulaty branż, których reprezentanci wystąpili do ministra rolnictwa i rozwoju wsi z wnioskiem o podjęcie działań mających na celu stworzenie mechanizmu zapewniającego skuteczną promocję branżową, której celem byłby wzrost sprzedaży polskich produktów rolnych, a w konsekwencji zdobycie trwałych rynków zbytu, poprawa jakości produkowanych wyrobów oraz integracja branżowa.
Na podstawie ww. ustawy stworzono następujące fundusze: Fundusz Promocji Mleka, Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, Fundusz Promocji Mięsa Wołowego, Fundusz Promocji Mięsa Końskiego, Fundusz Promocji Mięsa Owczego, Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, Fundusz Promocji Owoców i Warzyw, Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego oraz Fundusz Promocji Ryb.
MRiRW/IN
Zobacz także: ABC firmy Wieszjak.pl
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA