REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża hotelarska po pandemii. Jak odbudować?

Branża hotelarska po pandemii - cyfryzacja pomoże w odbudowie
Branża hotelarska po pandemii - cyfryzacja pomoże w odbudowie
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Polscy hotelarze kolejny rok z rzędu zmagają się z problemami. Zaraz po trudnym okresie pandemii w branże uderzyły rosnące koszty usług i podwyżka płacy minimalnej. To nieuchronnie prowadzi do podniesienia cen. Wielu z nich deklaruje, że oszczędniej spędzi urlop za granicami Polski.
rozwiń >

Inflacja uderzyła w podstawowe pozycje kosztowe hoteli 

REKLAMA

W 2023 rok polscy hotelarze wkroczyli przede wszystkim z obawami o dalsze utrzymanie popytu, ponieważ to właśnie on jest dla nich jedyną szansą na przetrwanie na rynku. Jednak by móc prowadzić działalność i zachować rentowność, musieli znacznie podwyższyć ceny, co negatywnie odbiło się na sprzedaży noclegów.

REKLAMA

Podwyżki cen wakacji – kosztów noclegów, wyżywienia i atrakcji – sprawiają, że klienci, którzy w latach ubiegłych decydowali się na tani urlop, w tym roku mogą nawet zrezygnować z wczasów. Polacy coraz częściej decydują się na tańsze opcje, a przede wszystkim skracają swoje pobyty. Pokazał to już tegoroczny okres ferii zimowych. Jak donosi Rzeczpospolita, w tym czasie rezerwacje spadły o 30 procent. 

Zestaw podwyżek wpływa na hotele 

- Inflacja powoduje podniesienie podstawowych kosztów: mediów, produktów spożywczych, a także innych usług, z jakich korzystają hotelarze. Nie bez wpływu na aktualne ceny noclegów jest wzrost płacy minimalnej i coraz częstsze kontrole urzędów. Warto przy tym pamiętać, że większość hoteli nie chce drastycznie obniżać kosztów, ponieważ miałoby to wpływ na pogorszenie komfortu pobytu. A goście, z uwagi na podwyżki cen, stają się coraz bardziej wymagający – tłumaczy Krzysztof Wojtas, SaldeoSMART.

Pomocą w tym trudnym okresie może okazać się cyfryzacja. Nowoczesne aplikacje są w stanie wyręczyć człowieka w wielu zadaniach, zredukować nadgodziny, zautomatyzować codzienne funkcjonowanie obiektu, podnieść jego konkurencyjność i obniżyć wiele kosztów.

Cyfryzacja kolejny raz rusza z odsieczą dla hotelarzy

Hotelarze z koniecznością cyfryzacji zmierzyli się już lata temu. Cyfrowa rewolucja w branży hotelarskiej rozpoczęła się jeszcze na długo przed pandemią. Dotyczyło to wówczas głównie sprzedaży ofert hoteli i pensjonatów. Tradycyjne tabele z cenami i formularze zapytań ofertowych, na które odpowiadali pracownicy, praktycznie zniknęły z rynku. Zastąpiły je intuicyjne systemy rezerwacyjne. Dzięki nim w ciągu kilku minut osoba zainteresowana wynajęciem apartamentu może dokonać rezerwacji bez konieczności odbywania rozmów telefonicznych, wysyłania zapytań i oczekiwania na odpowiedź mailową. Co więcej, system rezerwacyjny jest również w stanie zaproponować kilka wariantów pokojów, pomaga w realizacji płatności online i wysyła potwierdzenie rezerwacji. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym z rozwiązań, po jakie hotelarze sięgają coraz częściej, jest elektroniczny obieg dokumentów i integracja dotychczasowych systemów z aplikacjami do księgowości. Dlaczego?

Obieg dokumentów w hotelarstwie – wersja cyfrowa  

- Jedną z najważniejszych zalet cyfrowego obiegu dokumentów w hotelarstwie jest możliwość szybkiego przesyłania i udostępniania dokumentów wewnątrz hotelu. Dzięki zaawansowanym funkcjom, takim jak dedykowane ścieżki dostępu, wybrani pracownicy mogą wygodnie udostępniać, przeglądać i edytować dokumenty. To istotnie usprawnia komunikację wewnątrz hotelu, przyczyniając się do szybszego załatwiania różnych spraw  – mówi Krzysztof Wojtas.

Koniec z łamaniem przepisów RODO

REKLAMA

Branża HoReCa musi szczególnie przestrzegać przepisów związanych z regulacjami RODO. Nie dalej jak cztery lata temu znana na całym świecie sieć hoteli Marriott za wyciek danych osobowych swoich klientów otrzymała karę w wysokości 94 000 000 złotych.

- Warto podkreślić, że elektroniczny obieg dokumentów zapewnia również wyższy poziom ochrony danych osobowych klientów prywatnych oraz firm korzystających z usług hotelu. Generuje również oszczędność czasu pracowników działów kadr – dodaje Krzysztof Wojtas.

E-obieg plików pozwala prawidłowo i zgodnie z przepisami procesować i przechowywać dokumenty, które nierzadko zawierają wrażliwe dane. Organy nadzorcze podczas coraz częstszych ostatnio kontroli sprawdzają wiele aspektów funkcjonowania obiektów, w tym wprowadzenie niezbędnych działań prewencyjnych w zakresie RODO. Implementacja cyfrowego obiegu dokumentów (EOD) w hotelarstwie jest i w tym przypadku bardzo korzystna. Dzięki niej wszelkie dane wrażliwe i osobowe klientów oraz pracowników  można gromadzić w jednym bezpiecznym miejscu, nie łamiąc regulacji dotyczących RODO.

EOD a oszczędności

Automatyzacja przekazywania i procesowania hotelowej dokumentacji ma również korzystny wpływ na odciążenie pracowników od nadmiaru obowiązków służbowych, co skutkuje wyeliminowaniem kosztów nadgodzin. 

Finalnie – wprowadzenie cyfrowego obiegu dokumentów w hotelarstwie pozwala także na znaczną redukcję zużycia papieru i zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Dlatego coraz więcej hoteli, które dążą do promowania działań ekologicznych, decyduje się na wdrożenie systemów zarządzania dokumentacją elektroniczną. Mniej drukowania oznacza też znaczne ograniczenie kosztów ponoszonych na drukarki, papier, segregatory oraz miejsce do ich przechowywania.

Cyfrowe innowacje a sezonowość hoteli

Branża hotelarska jest branżą sezonową. Aby utrzymać rentowność w tzw. sezonie ogórkowym, właściciele hoteli i pensjonatów muszą zachęcić klientów innych niż urlopowicze do skorzystania z ich oferty. Najczęściej są to firmy organizujące spotkania integracyjne i szkolenia, osoby planujący wesela itp. Co ciekawe – i w tym przypadku skorzystanie z innowacyjnych technologii może pomóc w realizacji działań marketingowych i co za tym idzie – zachowaniu płynności finansowej obiektu. 

- Hotelowe systemy CRM, Marketing Automation oraz zaawansowane techniki marketingowe, np. dynamiczny remarketing, który znacząco zwiększa konwersję w kampaniach poza sezonem, mogą przyczynić się do poprawy sprzedaży usług w tym mniej rentownym dla hotelarzy czasie –  wyjaśnia Krzysztof Wojtas.

Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w hotelach bez wątpienia przyczynia się do redukcji kosztów działalności. Elektroniczny obieg dokumentów, systemy zarządzania dokumentacją czy inne narzędzia SaaS pozwalają na ograniczenie zużycia papieru, usprawnienie komunikacji wewnątrz hotelu i lepszą ochronę danych osobowych klientów. To wszystko przekłada się na oszczędności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA