REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kampania digitalowa dla mikrofirmy – co zrobić, by była opłacalna?

Kampania reklamowa mikrofirmy - od czego zacząć?
Kampania reklamowa mikrofirmy - od czego zacząć?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Podjęcie się wdrożenia działań digitalowych jest dopiero pierwszym krokiem w drodze po sukces. Kolejnym z nich jest przygotowanie odpowiednich materiałów, bieżąca analiza i wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych danych. Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę?

Co wpływa na efektywność kampanii?

Komunikacja emitowana na nośnikach reklamowych jest bardzo ważnym elementem każdej kampanii, ponieważ ma rzeczywisty wpływ na jej wyniki. Jakie normy powinien spełniać dobry, skuteczny content?           

REKLAMA

Dostosowanie do grupy odbiorców

Aby kampania była efektywna, reklama powinna, w dosłownym i przenośnym znaczeniu, „mówić językiem swojego odbiorcy”. Jakie informacje możemy do tego wykorzystać? Dane demograficzne odbiorców, znajomość ich zwyczajów, specyfikę kanałów wybranych do komunikacji czy elementy charakterystyczne dla branży produktu lub usługi. 

Dostosowanie do platformy

Planując content reklamowy, nie można tego robić w oderwaniu od polityki platformy i przyjętych w niej zasad funkcjonowania. Przestrzeganie ich jest ważne nie tylko w kontekście samych użytkowników, ale przede wszystkim prawa. Komunikacja niedostosowana do regulaminu danej platformy zostaje przez nią odrzucona, a konto reklamowe, z którego emitowana jest kampania, może zostać zablokowane. Jeśli medium ma wątpliwości co do jakości komunikacji, może również nakładać na nią ograniczenia, co zmniejsza efektywność kampanii. 

Ilość przygotowanego contentu

REKLAMA

Powinna ona być adekwatna do ustalonego budżetu mediowego, ponieważ zbyt duża liczba nośników w emisji sprawia, że uwaga odbiorcy może zostać rozproszona, a koszty samej reklamy wyższe niż przy pierwotnym założeniu. W przypadku niższego budżetu warto więc postawić na kilka nośników, które będą zoptymalizowane pod cel działania i odbiorców, dzięki czemu zapewnią najwyższą skuteczność kampanii. 

Wiele firm zapomina również o tym, że sam proces przygotowania contentu reklamowego jest dodatkowym kosztem, który należy uwzględnić, planując działania digitalowe i który trzeba wziąć pod uwagę podczas rozliczania kosztów kampanii. Przygotowanie zbyt dużej liczby nośników może wpłynąć nie tylko na wzrost kosztów samej kampanii, ale też kosztów przygotowania i włączenia ich do emisji. Ogromną wartością jest więc umiejętność określenia optymalnej liczby nośników i ich specyfiki dostosowanej do konkretnego celu reklamy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak sprawdzić efektywność kampanii?

Efektywność kampanii sprawdza się na różnych etapach jej trwania. Bieżąca analiza pomaga optymalizować działania na podstawie zmieniających się wyników i jednocześnie osiągać jak najlepsze efekty możliwie najniższym kosztem. Na co jednak zwrócić uwagę w trakcie i po zakończeniu kampanii? Kluczowe są tutaj wskaźniki efektywności - KPI. W zależności od obranego przez firmę celu, istotne będą wskaźniki skuteczności reklamy takie jak:

CPM – cost per mille - najważniejszy wskaźnik w kampaniach zasięgowych i świadomościowych, który pozwala określić koszt 1000 wyświetleń reklamy. 

CPC – cost per click - wskaźnik określający cenę pojedynczego kliknięcia w reklamę. Bardzo ważny w kampaniach np.: trafficowych, w których celem jest przekierowanie użytkownika na stronę internetową. 

CTR – click through rate - wskaźnik pomagający określić klikalność reklamy z uwzględnieniem dwóch zmiennych: liczby kliknięć w reklamę oraz liczby jej wyświetleń. 

CPA – cost per action - wskaźnik charakterystyczny dla kampanii konwersyjnych. CPA oznacza koszt, który reklamodawca poniósł za wykonanie przez użytkownika określonej czynności. 

CPL – cost per lead – drugi ze wskaźników istotnych w kampaniach konwersyjnych. Oznacza koszt, który reklamodawca poniósł za pozyskanie leada, np.: poprzez wypełnienie formularza kontaktowego w ramach ekosystemu danej platformy. 

Interpretowanie wyników kampanii na początku może się wydawać trudne, jednak wraz z każdym kolejnym przeprowadzonym działaniem i nabytym doświadczeniem, analizowanie ich i wyciąganie wniosków na przyszłość będzie przychodziło dużo łatwiej. Warto jednak zastanowić się nad przeprowadzeniem pierwszych kampanii przy wsparciu agencji, która w oparciu o swoją wiedzę może przeprowadzić firmę przez wszystkie zawiłości związane z początkami działań digitalowych i weźmie na siebie odpowiedzialność za przygotowanie odpowiednich materiałów reklamowych, ustawienie i optymalizację kampanii.        

Autor: Elżbieta Pawlowski – Business Development Director w firmie Mobehave

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    KPO: Od 6 maja 2024 r. można składać wnioski na dotacje dla branży HoReCa - hotelarskiej, gastronomicznej, cateringowej, turystycznej i hotelarskiej

    Nabór wniosków na dotacje dla branży hotelarskiej, gastronomicznej i cateringowej oraz turystycznej i kulturalnej w ramach Krajowego Planu Odbudowy ogłoszono w kwietniu 2024 r. Wnioski będzie można składać od 6 maja 2024 r. do 5 czerwca 2024 r.

    Ile pracuje mikro- i mały przedsiębiorca? 40-60 godzin tygodniowo, bez zwolnień lekarskich i urlopów

    Przeciętny mikroprzedsiębiorca poświęca dużo więcej czasu na pracę niż przeciętny pracownik etatowy. Wielu przedsiębiorców nie korzysta ze zwolnień lekarskich i nie było na żadnym urlopie. Chociaż mikroprzedsiębiorcy zwykle zarabiają na poziomie średniej krajowej albo trochę więcej, to są zdecydowanie bardziej oszczędni niż większość Polaków.

    Duży wzrost cyberataków na świecie!

    Aż 28 proc. O tyle procent wzrosła liczba ataków cyberprzestępców. Hakerzy stawiają także na naukę i badania oraz sektor administracyjno-wojskowy. W Europie liczba ataków ransomware wzrosła o 64 proc. Jest się czego obawiać. 

    Nie zrobisz zakupów w swoim ulubionym sklepie osiedlowym, bo powrót VAT na żywność doprowadzi go do bankructwa

    Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo podatek wezmą na siebie. Korzystna dla klientów zapowiedź może okazać się zabójcza dla i tak słabnących i znikających z rynku małych sklepów.

    REKLAMA

    Windykacja należności krok po kroku

    Windykacja należności krok po kroku czyli jak odzyskać swoje pieniądze? Pierwszym krokiem jest windykacja przedsądowa. Co zrobić, aby windykacja była skuteczna już na tym etapie?

    Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę

    Praca tymczasowa to nie tylko opcja dla studentów – najwięcej pracowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-44 lata. Pracownicy tymczasowi przy wyborze oferty pracy najczęściej zwracają uwagę na wysokość wynagrodzenia, lokalizację miejsca pracy oraz szansę na stałe zatrudnienie, a także szybkość procesu rekrutacji.

    Uwaga! Zbyt częste zmienianie hasła ułatwia cyberataki

    Czy trzeba zmieniać hasło co miesiąc? Okazuje się, że zbyt częsta zmiana hasła ułatwia cyberataki. Wskazania do zmiany hasła przez pracowników po czasie od 30 do 90 dni powinny się zmienić. Kiedy zmiana hasła jest konieczna?

    Cyfrowa współpraca księgowych i przedsiębiorców

    Postęp w zakresie rozwiązań technologicznych oraz innowacje w sposobie komunikacji pomiędzy urzędami i podmiotami zmieniają sposób prowadzenia przedsiębiorstw - w szczególności małych i mikrofirm. Równocześnie szybka adopcja rozwiązań technologicznych sprawia, że cyfryzacja sektora publicznego - także na linii obywatel - urząd w kontekście przykładowo cyfrowych rozliczeń podatkowych – nabiera rozpędu i będzie coraz intensywniej dotykać również inne powiązane z nią sektory i branże. 

    REKLAMA

    Jak hakerzy wyciągają nasze dane? Uważaj na aktualizacje!

    Hakerzy nie próżnują i wciąż szukają nowych sposobów na wyciągnięcie danych. Wykorzystują pliki wirtualnego dysku twardego (VHD) do dostarczania wirusa - trojana zdalnego dostępu (RAT) Remcos. W Polsce szczególnie groźne są fałszywe aktualizacje. 

    Firmy przemysłowe stawiają na AI

    Większość firm (83 proc.) z sektora przemysłowego planuje zainwestować w sztuczną inteligencję w 2024 r. Tak wynika z najnowszego raportu "State of Smart Manufacturing". 

    REKLAMA