REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kampania digitalowa dla mikrofirmy – co zrobić, by była opłacalna?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kampania reklamowa mikrofirmy - od czego zacząć?
Kampania reklamowa mikrofirmy - od czego zacząć?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Podjęcie się wdrożenia działań digitalowych jest dopiero pierwszym krokiem w drodze po sukces. Kolejnym z nich jest przygotowanie odpowiednich materiałów, bieżąca analiza i wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych danych. Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę?

Co wpływa na efektywność kampanii?

Komunikacja emitowana na nośnikach reklamowych jest bardzo ważnym elementem każdej kampanii, ponieważ ma rzeczywisty wpływ na jej wyniki. Jakie normy powinien spełniać dobry, skuteczny content?           

REKLAMA

Dostosowanie do grupy odbiorców

Aby kampania była efektywna, reklama powinna, w dosłownym i przenośnym znaczeniu, „mówić językiem swojego odbiorcy”. Jakie informacje możemy do tego wykorzystać? Dane demograficzne odbiorców, znajomość ich zwyczajów, specyfikę kanałów wybranych do komunikacji czy elementy charakterystyczne dla branży produktu lub usługi. 

Dostosowanie do platformy

Planując content reklamowy, nie można tego robić w oderwaniu od polityki platformy i przyjętych w niej zasad funkcjonowania. Przestrzeganie ich jest ważne nie tylko w kontekście samych użytkowników, ale przede wszystkim prawa. Komunikacja niedostosowana do regulaminu danej platformy zostaje przez nią odrzucona, a konto reklamowe, z którego emitowana jest kampania, może zostać zablokowane. Jeśli medium ma wątpliwości co do jakości komunikacji, może również nakładać na nią ograniczenia, co zmniejsza efektywność kampanii. 

Ilość przygotowanego contentu

REKLAMA

Powinna ona być adekwatna do ustalonego budżetu mediowego, ponieważ zbyt duża liczba nośników w emisji sprawia, że uwaga odbiorcy może zostać rozproszona, a koszty samej reklamy wyższe niż przy pierwotnym założeniu. W przypadku niższego budżetu warto więc postawić na kilka nośników, które będą zoptymalizowane pod cel działania i odbiorców, dzięki czemu zapewnią najwyższą skuteczność kampanii. 

Wiele firm zapomina również o tym, że sam proces przygotowania contentu reklamowego jest dodatkowym kosztem, który należy uwzględnić, planując działania digitalowe i który trzeba wziąć pod uwagę podczas rozliczania kosztów kampanii. Przygotowanie zbyt dużej liczby nośników może wpłynąć nie tylko na wzrost kosztów samej kampanii, ale też kosztów przygotowania i włączenia ich do emisji. Ogromną wartością jest więc umiejętność określenia optymalnej liczby nośników i ich specyfiki dostosowanej do konkretnego celu reklamy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak sprawdzić efektywność kampanii?

Efektywność kampanii sprawdza się na różnych etapach jej trwania. Bieżąca analiza pomaga optymalizować działania na podstawie zmieniających się wyników i jednocześnie osiągać jak najlepsze efekty możliwie najniższym kosztem. Na co jednak zwrócić uwagę w trakcie i po zakończeniu kampanii? Kluczowe są tutaj wskaźniki efektywności - KPI. W zależności od obranego przez firmę celu, istotne będą wskaźniki skuteczności reklamy takie jak:

CPM – cost per mille - najważniejszy wskaźnik w kampaniach zasięgowych i świadomościowych, który pozwala określić koszt 1000 wyświetleń reklamy. 

CPC – cost per click - wskaźnik określający cenę pojedynczego kliknięcia w reklamę. Bardzo ważny w kampaniach np.: trafficowych, w których celem jest przekierowanie użytkownika na stronę internetową. 

CTR – click through rate - wskaźnik pomagający określić klikalność reklamy z uwzględnieniem dwóch zmiennych: liczby kliknięć w reklamę oraz liczby jej wyświetleń. 

CPA – cost per action - wskaźnik charakterystyczny dla kampanii konwersyjnych. CPA oznacza koszt, który reklamodawca poniósł za wykonanie przez użytkownika określonej czynności. 

CPL – cost per lead – drugi ze wskaźników istotnych w kampaniach konwersyjnych. Oznacza koszt, który reklamodawca poniósł za pozyskanie leada, np.: poprzez wypełnienie formularza kontaktowego w ramach ekosystemu danej platformy. 

Interpretowanie wyników kampanii na początku może się wydawać trudne, jednak wraz z każdym kolejnym przeprowadzonym działaniem i nabytym doświadczeniem, analizowanie ich i wyciąganie wniosków na przyszłość będzie przychodziło dużo łatwiej. Warto jednak zastanowić się nad przeprowadzeniem pierwszych kampanii przy wsparciu agencji, która w oparciu o swoją wiedzę może przeprowadzić firmę przez wszystkie zawiłości związane z początkami działań digitalowych i weźmie na siebie odpowiedzialność za przygotowanie odpowiednich materiałów reklamowych, ustawienie i optymalizację kampanii.        

Autor: Elżbieta Pawlowski – Business Development Director w firmie Mobehave

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści staną się zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA