REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kampania digitalowa dla mikrofirmy – co zrobić, by była opłacalna?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kampania reklamowa mikrofirmy - od czego zacząć?
Kampania reklamowa mikrofirmy - od czego zacząć?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Podjęcie się wdrożenia działań digitalowych jest dopiero pierwszym krokiem w drodze po sukces. Kolejnym z nich jest przygotowanie odpowiednich materiałów, bieżąca analiza i wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych danych. Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę?

Co wpływa na efektywność kampanii?

Komunikacja emitowana na nośnikach reklamowych jest bardzo ważnym elementem każdej kampanii, ponieważ ma rzeczywisty wpływ na jej wyniki. Jakie normy powinien spełniać dobry, skuteczny content?           

REKLAMA

REKLAMA

Dostosowanie do grupy odbiorców

Aby kampania była efektywna, reklama powinna, w dosłownym i przenośnym znaczeniu, „mówić językiem swojego odbiorcy”. Jakie informacje możemy do tego wykorzystać? Dane demograficzne odbiorców, znajomość ich zwyczajów, specyfikę kanałów wybranych do komunikacji czy elementy charakterystyczne dla branży produktu lub usługi. 

Dostosowanie do platformy

Planując content reklamowy, nie można tego robić w oderwaniu od polityki platformy i przyjętych w niej zasad funkcjonowania. Przestrzeganie ich jest ważne nie tylko w kontekście samych użytkowników, ale przede wszystkim prawa. Komunikacja niedostosowana do regulaminu danej platformy zostaje przez nią odrzucona, a konto reklamowe, z którego emitowana jest kampania, może zostać zablokowane. Jeśli medium ma wątpliwości co do jakości komunikacji, może również nakładać na nią ograniczenia, co zmniejsza efektywność kampanii. 

Ilość przygotowanego contentu

Powinna ona być adekwatna do ustalonego budżetu mediowego, ponieważ zbyt duża liczba nośników w emisji sprawia, że uwaga odbiorcy może zostać rozproszona, a koszty samej reklamy wyższe niż przy pierwotnym założeniu. W przypadku niższego budżetu warto więc postawić na kilka nośników, które będą zoptymalizowane pod cel działania i odbiorców, dzięki czemu zapewnią najwyższą skuteczność kampanii. 

REKLAMA

Wiele firm zapomina również o tym, że sam proces przygotowania contentu reklamowego jest dodatkowym kosztem, który należy uwzględnić, planując działania digitalowe i który trzeba wziąć pod uwagę podczas rozliczania kosztów kampanii. Przygotowanie zbyt dużej liczby nośników może wpłynąć nie tylko na wzrost kosztów samej kampanii, ale też kosztów przygotowania i włączenia ich do emisji. Ogromną wartością jest więc umiejętność określenia optymalnej liczby nośników i ich specyfiki dostosowanej do konkretnego celu reklamy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak sprawdzić efektywność kampanii?

Efektywność kampanii sprawdza się na różnych etapach jej trwania. Bieżąca analiza pomaga optymalizować działania na podstawie zmieniających się wyników i jednocześnie osiągać jak najlepsze efekty możliwie najniższym kosztem. Na co jednak zwrócić uwagę w trakcie i po zakończeniu kampanii? Kluczowe są tutaj wskaźniki efektywności - KPI. W zależności od obranego przez firmę celu, istotne będą wskaźniki skuteczności reklamy takie jak:

CPM – cost per mille - najważniejszy wskaźnik w kampaniach zasięgowych i świadomościowych, który pozwala określić koszt 1000 wyświetleń reklamy. 

CPC – cost per click - wskaźnik określający cenę pojedynczego kliknięcia w reklamę. Bardzo ważny w kampaniach np.: trafficowych, w których celem jest przekierowanie użytkownika na stronę internetową. 

CTR – click through rate - wskaźnik pomagający określić klikalność reklamy z uwzględnieniem dwóch zmiennych: liczby kliknięć w reklamę oraz liczby jej wyświetleń. 

CPA – cost per action - wskaźnik charakterystyczny dla kampanii konwersyjnych. CPA oznacza koszt, który reklamodawca poniósł za wykonanie przez użytkownika określonej czynności. 

CPL – cost per lead – drugi ze wskaźników istotnych w kampaniach konwersyjnych. Oznacza koszt, który reklamodawca poniósł za pozyskanie leada, np.: poprzez wypełnienie formularza kontaktowego w ramach ekosystemu danej platformy. 

Interpretowanie wyników kampanii na początku może się wydawać trudne, jednak wraz z każdym kolejnym przeprowadzonym działaniem i nabytym doświadczeniem, analizowanie ich i wyciąganie wniosków na przyszłość będzie przychodziło dużo łatwiej. Warto jednak zastanowić się nad przeprowadzeniem pierwszych kampanii przy wsparciu agencji, która w oparciu o swoją wiedzę może przeprowadzić firmę przez wszystkie zawiłości związane z początkami działań digitalowych i weźmie na siebie odpowiedzialność za przygotowanie odpowiednich materiałów reklamowych, ustawienie i optymalizację kampanii.        

Autor: Elżbieta Pawlowski – Business Development Director w firmie Mobehave

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA