Gdynia - port uniwersalny zdolny przeładowywać wszystkie grupy ładunków
REKLAMA
REKLAMA
Port Gdynia wraz z tkanką miejską
"Port Gdynia otoczony tkanką miejską (...) ma ograniczone możliwości rozwoju terytorialnego, dlatego tak istotny jest dostęp. Po pierwsze dostęp od strony wody - ta inwestycja jest już zrealizowana. W konsekwencji możliwość wyjścia, zabrania morzu odrobiny lądu, wybudowania zewnętrznego pirsu, który będzie mógł uwolnić również przestrzeń w Porcie Wewnętrznym. To jest konsekwentnie realizowany plan, jeżeli chodzi o rozwój portu w Gdyni" – powiedział prezes zarządu Morskiego Portu Gdynia Jacek Sadaj.
REKLAMA
"W ostatnich latach widzimy, że Port Gdynia stawia wyraźnie czoła kolejnym wyzwaniom i kolejne wyzwania związane z przeładunkami węgla i zboża są przez Port Gdynia - a właściwie przez jedenaście terminali, które funkcjonują w obszarze Portu Gdynia – realizowane z bardzo dużym powodzeniem. Natomiast żeby ta dobra passa trwała inwestycje są absolutnie konieczne" – dodał.
Uniwersalny port musi być elastyczny
Prezes Portu Gdynia zaznaczył, że "Port Gdynia jako port uniwersalny musi zgodnie ze swoją strategią przeładowywać wszystkie grupy ładunków". "Tak jak w ostatnim czasie stawiliśmy czoła ładunkom masowym, tak w dalszym ciągu będziemy się w tym kierunku rozwijali" - zadeklarował Sadaj.
Port w Gdańsku również z aspiracjami
Dyrektor handlowy Portu Gdańsk Adam Kłos wyraził przekonanie, że gdański port w tym roku znajdzie się w pierwszej dziesiątce portów europejskich. "Jest to efektem tego, że port w Gdańsku odpowiada sprawnie na wyzwania społeczno-gospodarcze i potrafi w sposób elastyczny wejść w rytm, który wymusiła dywersyfikacja źródeł dostaw produktów energetycznych" – stwierdził.
REKLAMA
REKLAMA