REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzaje etykiet stosowanych w branży AGD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Etykiety AGD: poznaj różnorodność oznaczeń
Etykiety AGD: poznaj różnorodność oznaczeń
/
Fotolia
/
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W branży AGD wykorzystuje się różne rodzaje etykiet. Każda z nich spełnia inną rolę, dlatego przed uruchomieniem produkcji etykiet konieczne jest dobranie materiałów oraz technologii do potrzeb i wymagań klientów, stawiając na rozwiązania zapewniające wytrzymałość, odporność na czynniki zewnętrzne oraz długotrwałą czytelność nadruku.

Etykiety stosowane w branży AGD, podobnie jak w przypadku każdej innej branży muszą zostać dostosowane do potrzeb konkretnego klienta. Podczas produkcji etykiet należy wziąć pod uwagę wymagania, specyfikacje oraz wolumen nadruku, aby na tej podstawie wybrać odpowiednią technologię.

REKLAMA

– Podczas produkcji etykiet stosowanych w branży AGD istotną rolę odgrywają dla nas informacje dotyczące środowiska, w którym będzie pracować produkt. W zależności od rodzaju i zastosowania etykiety, inne są oczekiwania co do jej funkcjonowania, przyczepności oraz charakterystyki nadruku. W Etisoft dobieramy materiały zgodne z wymaganiami klientów, wybierając rozwiązania zapewniające wytrzymałość, odporność na czynniki zewnętrzne i długotrwałą czytelność nadruku – tłumaczy Mariusz Bielecki, Młodszy Menedżer Produktu w zakresie etykiet i oznaczeń w Etisoft.

Etykiety energetyczne

Etykiety energetyczne to specyficzny rodzaj etykiet marketingowych, których celem jest przekazanie informacji o klasie energetycznej produktu. Zawierają informacje umożliwiające klientom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących zakupu produktów energooszczędnych i przyjaznych środowisku.

– Etykiety energetyczne muszą być wykonane zgodnie z wytycznymi unijnymi oraz innymi normami regionalnymi, a ich obecność na produktach AGD jest obligatoryjna – wyjaśnia ekspert.

Etykiety informacyjne

Etykiety informacyjne zawierają najważniejsze dla użytkownika informacje o produkcie. Mogą mieć postać etykiet samoprzylepnych oraz przywieszek. Etykiety informacyjne mają na celu czytelne i jasne przekazanie informacji niezbędnych dla prawidłowego działania urządzenia. Funkcjonują jako schematy ideowe, instrukcje montażu, instrukcje obsługi czy opisy. Kolorowy nadruk w postaci tekstu, grafiki czy piktogramów gwarantuje zrozumiały przekaz zgodnie z wymaganiami branżowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Etykiety produktowe

Etykiety produktowe stosuje się w celu właściwego oznaczenia produktu. Naklejane są najczęściej bezpośrednio na produkt lub jego opakowanie. Przeważnie przyjmują postać etykiet papierowych i foliowych z kolorowym nadrukiem. Etykiety produktowe zawierają informacje takie jak: nazwa producenta i produktu, logo, data produkcji, kod kreskowy itd. W wielu przypadkach spełniają rolę zarówno etykiety opisowej, jak i kolorowej etykiety marketingowej, stosowanej w celu właściwego rozpoznania produktu i marki przez konsumenta.

Etykiety ostrzegawcze

Etykiety ostrzegawcze sygnalizują ryzyko wystąpienia zagrożeń związanych z nieprawidłowym użytkowaniem produktu lub urządzenia. Oznaczenie produktu etykietą ostrzegawczą jest niejednokrotnie wymagane prawnie. Etykiety ostrzegawcze występują w formie samoprzylepnej etykiety lub przywieszki z nadrukowanymi informacjami o potencjalnym zagrożeniu. Rozmiar etykiety, kolorystyka, wykorzystana grafika czy piktogramy są znormalizowane i zgodne z wymaganiami branżowymi.

Tabliczki znamionowe

REKLAMA

Tabliczki znamionowe zawierają najważniejsze dane o urządzeniu, producencie oraz parametrach technicznych, takie jak nazwa urządzenia, logo producenta, numer seryjny czy rok produkcji, a także parametry znamionowe: moc znamionową, napięcie zasilające, moc grzałki, wymiary, pojemność, certyfikat bezpieczeństwa. Zawartość tabliczki znamionowej jest określona przepisami. Ważną cechą tabliczek znamionowych jest ich trwałość, odporność na wodę, detergenty, brud, kurz i zarysowania. Dobór materiałów oraz technologii nadruku powinien zostać dostosowany do wymagań klientów.

W złożonym i unormowanym środowisku przemysłowym wykorzystywanie prawidłowych etykiet stanowi konieczność we wszystkich etapach procesu produkcyjnego. Uwzględnienie indywidualnych potrzeb oraz specyfikacji zlecenia pozwala stworzyć praktyczne, wytrzymałe i trwałe rozwiązanie, spełniające wysokie wymagania stawiane branży AGD.

Zobacz także: Kod kreskowy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

REKLAMA

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA