Rodzaje etykiet stosowanych w branży AGD
REKLAMA
REKLAMA
- Etykiety energetyczne
- Etykiety informacyjne
- Etykiety produktowe
- Etykiety ostrzegawcze
- Tabliczki znamionowe
Etykiety stosowane w branży AGD, podobnie jak w przypadku każdej innej branży muszą zostać dostosowane do potrzeb konkretnego klienta. Podczas produkcji etykiet należy wziąć pod uwagę wymagania, specyfikacje oraz wolumen nadruku, aby na tej podstawie wybrać odpowiednią technologię.
REKLAMA
– Podczas produkcji etykiet stosowanych w branży AGD istotną rolę odgrywają dla nas informacje dotyczące środowiska, w którym będzie pracować produkt. W zależności od rodzaju i zastosowania etykiety, inne są oczekiwania co do jej funkcjonowania, przyczepności oraz charakterystyki nadruku. W Etisoft dobieramy materiały zgodne z wymaganiami klientów, wybierając rozwiązania zapewniające wytrzymałość, odporność na czynniki zewnętrzne i długotrwałą czytelność nadruku – tłumaczy Mariusz Bielecki, Młodszy Menedżer Produktu w zakresie etykiet i oznaczeń w Etisoft.
Etykiety energetyczne
Etykiety energetyczne to specyficzny rodzaj etykiet marketingowych, których celem jest przekazanie informacji o klasie energetycznej produktu. Zawierają informacje umożliwiające klientom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących zakupu produktów energooszczędnych i przyjaznych środowisku.
– Etykiety energetyczne muszą być wykonane zgodnie z wytycznymi unijnymi oraz innymi normami regionalnymi, a ich obecność na produktach AGD jest obligatoryjna – wyjaśnia ekspert.
Etykiety informacyjne
Etykiety informacyjne zawierają najważniejsze dla użytkownika informacje o produkcie. Mogą mieć postać etykiet samoprzylepnych oraz przywieszek. Etykiety informacyjne mają na celu czytelne i jasne przekazanie informacji niezbędnych dla prawidłowego działania urządzenia. Funkcjonują jako schematy ideowe, instrukcje montażu, instrukcje obsługi czy opisy. Kolorowy nadruk w postaci tekstu, grafiki czy piktogramów gwarantuje zrozumiały przekaz zgodnie z wymaganiami branżowymi.
Etykiety produktowe
Etykiety produktowe stosuje się w celu właściwego oznaczenia produktu. Naklejane są najczęściej bezpośrednio na produkt lub jego opakowanie. Przeważnie przyjmują postać etykiet papierowych i foliowych z kolorowym nadrukiem. Etykiety produktowe zawierają informacje takie jak: nazwa producenta i produktu, logo, data produkcji, kod kreskowy itd. W wielu przypadkach spełniają rolę zarówno etykiety opisowej, jak i kolorowej etykiety marketingowej, stosowanej w celu właściwego rozpoznania produktu i marki przez konsumenta.
Etykiety ostrzegawcze
Etykiety ostrzegawcze sygnalizują ryzyko wystąpienia zagrożeń związanych z nieprawidłowym użytkowaniem produktu lub urządzenia. Oznaczenie produktu etykietą ostrzegawczą jest niejednokrotnie wymagane prawnie. Etykiety ostrzegawcze występują w formie samoprzylepnej etykiety lub przywieszki z nadrukowanymi informacjami o potencjalnym zagrożeniu. Rozmiar etykiety, kolorystyka, wykorzystana grafika czy piktogramy są znormalizowane i zgodne z wymaganiami branżowymi.
Tabliczki znamionowe
REKLAMA
Tabliczki znamionowe zawierają najważniejsze dane o urządzeniu, producencie oraz parametrach technicznych, takie jak nazwa urządzenia, logo producenta, numer seryjny czy rok produkcji, a także parametry znamionowe: moc znamionową, napięcie zasilające, moc grzałki, wymiary, pojemność, certyfikat bezpieczeństwa. Zawartość tabliczki znamionowej jest określona przepisami. Ważną cechą tabliczek znamionowych jest ich trwałość, odporność na wodę, detergenty, brud, kurz i zarysowania. Dobór materiałów oraz technologii nadruku powinien zostać dostosowany do wymagań klientów.
W złożonym i unormowanym środowisku przemysłowym wykorzystywanie prawidłowych etykiet stanowi konieczność we wszystkich etapach procesu produkcyjnego. Uwzględnienie indywidualnych potrzeb oraz specyfikacji zlecenia pozwala stworzyć praktyczne, wytrzymałe i trwałe rozwiązanie, spełniające wysokie wymagania stawiane branży AGD.
Zobacz także: Kod kreskowy
REKLAMA
REKLAMA