REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzaje etykiet stosowanych w branży AGD

Etykiety AGD: poznaj różnorodność oznaczeń
Etykiety AGD: poznaj różnorodność oznaczeń
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W branży AGD wykorzystuje się różne rodzaje etykiet. Każda z nich spełnia inną rolę, dlatego przed uruchomieniem produkcji etykiet konieczne jest dobranie materiałów oraz technologii do potrzeb i wymagań klientów, stawiając na rozwiązania zapewniające wytrzymałość, odporność na czynniki zewnętrzne oraz długotrwałą czytelność nadruku.

Etykiety stosowane w branży AGD, podobnie jak w przypadku każdej innej branży muszą zostać dostosowane do potrzeb konkretnego klienta. Podczas produkcji etykiet należy wziąć pod uwagę wymagania, specyfikacje oraz wolumen nadruku, aby na tej podstawie wybrać odpowiednią technologię.

REKLAMA

– Podczas produkcji etykiet stosowanych w branży AGD istotną rolę odgrywają dla nas informacje dotyczące środowiska, w którym będzie pracować produkt. W zależności od rodzaju i zastosowania etykiety, inne są oczekiwania co do jej funkcjonowania, przyczepności oraz charakterystyki nadruku. W Etisoft dobieramy materiały zgodne z wymaganiami klientów, wybierając rozwiązania zapewniające wytrzymałość, odporność na czynniki zewnętrzne i długotrwałą czytelność nadruku – tłumaczy Mariusz Bielecki, Młodszy Menedżer Produktu w zakresie etykiet i oznaczeń w Etisoft.

Etykiety energetyczne

Etykiety energetyczne to specyficzny rodzaj etykiet marketingowych, których celem jest przekazanie informacji o klasie energetycznej produktu. Zawierają informacje umożliwiające klientom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących zakupu produktów energooszczędnych i przyjaznych środowisku.

– Etykiety energetyczne muszą być wykonane zgodnie z wytycznymi unijnymi oraz innymi normami regionalnymi, a ich obecność na produktach AGD jest obligatoryjna – wyjaśnia ekspert.

Etykiety informacyjne

Etykiety informacyjne zawierają najważniejsze dla użytkownika informacje o produkcie. Mogą mieć postać etykiet samoprzylepnych oraz przywieszek. Etykiety informacyjne mają na celu czytelne i jasne przekazanie informacji niezbędnych dla prawidłowego działania urządzenia. Funkcjonują jako schematy ideowe, instrukcje montażu, instrukcje obsługi czy opisy. Kolorowy nadruk w postaci tekstu, grafiki czy piktogramów gwarantuje zrozumiały przekaz zgodnie z wymaganiami branżowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Etykiety produktowe

Etykiety produktowe stosuje się w celu właściwego oznaczenia produktu. Naklejane są najczęściej bezpośrednio na produkt lub jego opakowanie. Przeważnie przyjmują postać etykiet papierowych i foliowych z kolorowym nadrukiem. Etykiety produktowe zawierają informacje takie jak: nazwa producenta i produktu, logo, data produkcji, kod kreskowy itd. W wielu przypadkach spełniają rolę zarówno etykiety opisowej, jak i kolorowej etykiety marketingowej, stosowanej w celu właściwego rozpoznania produktu i marki przez konsumenta.

Etykiety ostrzegawcze

Etykiety ostrzegawcze sygnalizują ryzyko wystąpienia zagrożeń związanych z nieprawidłowym użytkowaniem produktu lub urządzenia. Oznaczenie produktu etykietą ostrzegawczą jest niejednokrotnie wymagane prawnie. Etykiety ostrzegawcze występują w formie samoprzylepnej etykiety lub przywieszki z nadrukowanymi informacjami o potencjalnym zagrożeniu. Rozmiar etykiety, kolorystyka, wykorzystana grafika czy piktogramy są znormalizowane i zgodne z wymaganiami branżowymi.

Tabliczki znamionowe

REKLAMA

Tabliczki znamionowe zawierają najważniejsze dane o urządzeniu, producencie oraz parametrach technicznych, takie jak nazwa urządzenia, logo producenta, numer seryjny czy rok produkcji, a także parametry znamionowe: moc znamionową, napięcie zasilające, moc grzałki, wymiary, pojemność, certyfikat bezpieczeństwa. Zawartość tabliczki znamionowej jest określona przepisami. Ważną cechą tabliczek znamionowych jest ich trwałość, odporność na wodę, detergenty, brud, kurz i zarysowania. Dobór materiałów oraz technologii nadruku powinien zostać dostosowany do wymagań klientów.

W złożonym i unormowanym środowisku przemysłowym wykorzystywanie prawidłowych etykiet stanowi konieczność we wszystkich etapach procesu produkcyjnego. Uwzględnienie indywidualnych potrzeb oraz specyfikacji zlecenia pozwala stworzyć praktyczne, wytrzymałe i trwałe rozwiązanie, spełniające wysokie wymagania stawiane branży AGD.

Zobacz także: Kod kreskowy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA