REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzaje etykiet stosowanych w branży AGD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Etykiety AGD: poznaj różnorodność oznaczeń
Etykiety AGD: poznaj różnorodność oznaczeń
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W branży AGD wykorzystuje się różne rodzaje etykiet. Każda z nich spełnia inną rolę, dlatego przed uruchomieniem produkcji etykiet konieczne jest dobranie materiałów oraz technologii do potrzeb i wymagań klientów, stawiając na rozwiązania zapewniające wytrzymałość, odporność na czynniki zewnętrzne oraz długotrwałą czytelność nadruku.

Etykiety stosowane w branży AGD, podobnie jak w przypadku każdej innej branży muszą zostać dostosowane do potrzeb konkretnego klienta. Podczas produkcji etykiet należy wziąć pod uwagę wymagania, specyfikacje oraz wolumen nadruku, aby na tej podstawie wybrać odpowiednią technologię.

REKLAMA

– Podczas produkcji etykiet stosowanych w branży AGD istotną rolę odgrywają dla nas informacje dotyczące środowiska, w którym będzie pracować produkt. W zależności od rodzaju i zastosowania etykiety, inne są oczekiwania co do jej funkcjonowania, przyczepności oraz charakterystyki nadruku. W Etisoft dobieramy materiały zgodne z wymaganiami klientów, wybierając rozwiązania zapewniające wytrzymałość, odporność na czynniki zewnętrzne i długotrwałą czytelność nadruku – tłumaczy Mariusz Bielecki, Młodszy Menedżer Produktu w zakresie etykiet i oznaczeń w Etisoft.

Etykiety energetyczne

Etykiety energetyczne to specyficzny rodzaj etykiet marketingowych, których celem jest przekazanie informacji o klasie energetycznej produktu. Zawierają informacje umożliwiające klientom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących zakupu produktów energooszczędnych i przyjaznych środowisku.

– Etykiety energetyczne muszą być wykonane zgodnie z wytycznymi unijnymi oraz innymi normami regionalnymi, a ich obecność na produktach AGD jest obligatoryjna – wyjaśnia ekspert.

Etykiety informacyjne

Etykiety informacyjne zawierają najważniejsze dla użytkownika informacje o produkcie. Mogą mieć postać etykiet samoprzylepnych oraz przywieszek. Etykiety informacyjne mają na celu czytelne i jasne przekazanie informacji niezbędnych dla prawidłowego działania urządzenia. Funkcjonują jako schematy ideowe, instrukcje montażu, instrukcje obsługi czy opisy. Kolorowy nadruk w postaci tekstu, grafiki czy piktogramów gwarantuje zrozumiały przekaz zgodnie z wymaganiami branżowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Etykiety produktowe

Etykiety produktowe stosuje się w celu właściwego oznaczenia produktu. Naklejane są najczęściej bezpośrednio na produkt lub jego opakowanie. Przeważnie przyjmują postać etykiet papierowych i foliowych z kolorowym nadrukiem. Etykiety produktowe zawierają informacje takie jak: nazwa producenta i produktu, logo, data produkcji, kod kreskowy itd. W wielu przypadkach spełniają rolę zarówno etykiety opisowej, jak i kolorowej etykiety marketingowej, stosowanej w celu właściwego rozpoznania produktu i marki przez konsumenta.

Etykiety ostrzegawcze

Etykiety ostrzegawcze sygnalizują ryzyko wystąpienia zagrożeń związanych z nieprawidłowym użytkowaniem produktu lub urządzenia. Oznaczenie produktu etykietą ostrzegawczą jest niejednokrotnie wymagane prawnie. Etykiety ostrzegawcze występują w formie samoprzylepnej etykiety lub przywieszki z nadrukowanymi informacjami o potencjalnym zagrożeniu. Rozmiar etykiety, kolorystyka, wykorzystana grafika czy piktogramy są znormalizowane i zgodne z wymaganiami branżowymi.

Tabliczki znamionowe

REKLAMA

Tabliczki znamionowe zawierają najważniejsze dane o urządzeniu, producencie oraz parametrach technicznych, takie jak nazwa urządzenia, logo producenta, numer seryjny czy rok produkcji, a także parametry znamionowe: moc znamionową, napięcie zasilające, moc grzałki, wymiary, pojemność, certyfikat bezpieczeństwa. Zawartość tabliczki znamionowej jest określona przepisami. Ważną cechą tabliczek znamionowych jest ich trwałość, odporność na wodę, detergenty, brud, kurz i zarysowania. Dobór materiałów oraz technologii nadruku powinien zostać dostosowany do wymagań klientów.

W złożonym i unormowanym środowisku przemysłowym wykorzystywanie prawidłowych etykiet stanowi konieczność we wszystkich etapach procesu produkcyjnego. Uwzględnienie indywidualnych potrzeb oraz specyfikacji zlecenia pozwala stworzyć praktyczne, wytrzymałe i trwałe rozwiązanie, spełniające wysokie wymagania stawiane branży AGD.

Zobacz także: Kod kreskowy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

REKLAMA