REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej - zwycięstwo Kamili Kaliszyk

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oprac. Paulina Karpińska
Ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Do tegorocznej edycji ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej zgłoszono rekordową liczbę kobiet – ponad 60. O pozycji w zestawieniu  „najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej” i na „Liście wschodzących gwiazd polskiej branży płatniczej” decydowała 60-osobowa Kapituła rankingu. Kandydatki oceniane są pod kątem całokształtu pracy zawodowej i wpływu, jaki ich działalność wywiera na rynek płatności. 

Ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej - zwycięstwo Kamili Kaliszyk

W tegorocznym rankingu wyróżniono łącznie 40 kobiet związanych zawodowo z branżą płatniczą, w tym 5 reprezentantek Mastercard, które znalazły się w pierwszej dwudziestce. Kamila Kaliszyk otrzymała największą liczbę punktów od Kapituły i tym samym zajęła pierwsze miejsce w „Rankingu najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej”.

REKLAMA

REKLAMA

Kamila Kaliszyk jest związana z Mastercard od ponad 20 lat. Obecnie pełni funkcję dyrektorki ds. rozwoju rynku, odpowiadając za pion rozwoju akceptacji kart płatniczych i współpracę ze sprzedawcami detalicznymi, agentami rozliczeniowymi, instytucjami samorządowymi i administracją publiczną. Jednocześnie aktywnie działa na rzecz wspierania kobiet w biznesie, m.in. uczestnicząc jako liderka i mentorka w globalnym programie Mastercard Women Leadership Network.

 

Na topowych miejscach w zestawieniu „najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej 2023” znalazły się również 4 reprezentantki Mastercard: Daria Auguścik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce, Małgorzata Domagała, dyrektorka ds. rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa, Dorota Fejfer, dyrektorka w zespole Account Management oraz Anna Marciniak, dyrektorka ds. komunikacji. 

REKLAMA

– Gratuluję wszystkim uczestniczkom i laureatkom rankingu Cashless.pl. Jesteśmy dowodem na to, że w różnorodności tkwi ogromny potencjał. Swoją codzienną pracą i osiągnięciami pokazujemy, jak istotną rolę odgrywają kobiety w biznesie, a zarazem przypominamy o tym, jak ważne jest pokonywanie stereotypowych ograniczeń i dążenie do równości i różnorodności w miejscach pracy. Ta nagroda to hołd dla wszystkich inspirujących liderek, które inicjują zmiany, dodają odwagi innym i pokazują, że w biznesie płeć nie ma znaczenia. To zaszczyt znaleźć się w tak wybitnym gronie – mówi Kamila Kaliszyk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szklane sufity dla kobiet w branży płatniczej

83% respondentów ankietowanych przez firmę rekrutacyjną Antal przyznało, że dostrzega bariery mające wpływ na przebieg kariery zawodowej kobiet w finansach. 58% jest zdania, że płeć ma wpływ na możliwość awansu. W badaniu Womenomics, przeprowadzonym dla Mastercard, 44% Polek stwierdziło, że kobiety mają mniejszą niezależność finansową od mężczyzn. Jedną z przyczyn takiej sytuacji upatrują w nierównościach w zarobkach (54%). Deklaracje respondentów pokrywają się z twardymi danymi - według Eurostatu w 2021 r. kobiety w Unii Europejskiej zarabiały średnio 14% mniej od mężczyzn, pracując na tych samych lub porównywalnych pozycjach i zajmowały tylko co trzecie stanowisko kierownicze w firmach. 

– W polskim biurze Mastercard połowę wszystkich pracowników stanowią kobiety. Wiemy, jak ważne jest wspieranie równości na rynku pracy i w biznesie, dlatego tworzymy kulturę organizacyjną sprzyjającą różnorodności. W naszej firmie nie ma luki płacowej między kobietami i mężczyznami na tych samych stanowiskach, a jednym z naszych celów jest rekrutacja z uwzględnieniem różnorodności. To oznacza, że wśród kandydatów na każde stanowisko musi być przynajmniej jedna kobieta. Mamy nadzieję, że podobną drogą będzie podążać coraz więcej firm. Organizacje, które wdrożyły politykę „równych szans” dostrzegły, że takie podejście po prostu się opłaca - nie tylko pod kątem wizerunkowym, ale również biznesowym. Kobiecy potencjał to ogromna siła – cieszymy się, że coraz więcej firm go odkrywa – komentuje Kamila Kaliszyk

 

Na przestrzeni 5 lat, w „Rankingu najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej” i na „Liście wschodzących gwiazd polskiej branży płatniczej” znalazło się 9 reprezentantek Mastercard, którym łącznie przyznano 21 wyróżnień. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

REKLAMA