REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej - zwycięstwo Kamili Kaliszyk

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oprac. Paulina Karpińska
Ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Do tegorocznej edycji ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej zgłoszono rekordową liczbę kobiet – ponad 60. O pozycji w zestawieniu  „najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej” i na „Liście wschodzących gwiazd polskiej branży płatniczej” decydowała 60-osobowa Kapituła rankingu. Kandydatki oceniane są pod kątem całokształtu pracy zawodowej i wpływu, jaki ich działalność wywiera na rynek płatności. 

Ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej - zwycięstwo Kamili Kaliszyk

W tegorocznym rankingu wyróżniono łącznie 40 kobiet związanych zawodowo z branżą płatniczą, w tym 5 reprezentantek Mastercard, które znalazły się w pierwszej dwudziestce. Kamila Kaliszyk otrzymała największą liczbę punktów od Kapituły i tym samym zajęła pierwsze miejsce w „Rankingu najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej”.

REKLAMA

Kamila Kaliszyk jest związana z Mastercard od ponad 20 lat. Obecnie pełni funkcję dyrektorki ds. rozwoju rynku, odpowiadając za pion rozwoju akceptacji kart płatniczych i współpracę ze sprzedawcami detalicznymi, agentami rozliczeniowymi, instytucjami samorządowymi i administracją publiczną. Jednocześnie aktywnie działa na rzecz wspierania kobiet w biznesie, m.in. uczestnicząc jako liderka i mentorka w globalnym programie Mastercard Women Leadership Network.

 

REKLAMA

Na topowych miejscach w zestawieniu „najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej 2023” znalazły się również 4 reprezentantki Mastercard: Daria Auguścik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce, Małgorzata Domagała, dyrektorka ds. rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa, Dorota Fejfer, dyrektorka w zespole Account Management oraz Anna Marciniak, dyrektorka ds. komunikacji. 

– Gratuluję wszystkim uczestniczkom i laureatkom rankingu Cashless.pl. Jesteśmy dowodem na to, że w różnorodności tkwi ogromny potencjał. Swoją codzienną pracą i osiągnięciami pokazujemy, jak istotną rolę odgrywają kobiety w biznesie, a zarazem przypominamy o tym, jak ważne jest pokonywanie stereotypowych ograniczeń i dążenie do równości i różnorodności w miejscach pracy. Ta nagroda to hołd dla wszystkich inspirujących liderek, które inicjują zmiany, dodają odwagi innym i pokazują, że w biznesie płeć nie ma znaczenia. To zaszczyt znaleźć się w tak wybitnym gronie – mówi Kamila Kaliszyk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szklane sufity dla kobiet w branży płatniczej

REKLAMA

83% respondentów ankietowanych przez firmę rekrutacyjną Antal przyznało, że dostrzega bariery mające wpływ na przebieg kariery zawodowej kobiet w finansach. 58% jest zdania, że płeć ma wpływ na możliwość awansu. W badaniu Womenomics, przeprowadzonym dla Mastercard, 44% Polek stwierdziło, że kobiety mają mniejszą niezależność finansową od mężczyzn. Jedną z przyczyn takiej sytuacji upatrują w nierównościach w zarobkach (54%). Deklaracje respondentów pokrywają się z twardymi danymi - według Eurostatu w 2021 r. kobiety w Unii Europejskiej zarabiały średnio 14% mniej od mężczyzn, pracując na tych samych lub porównywalnych pozycjach i zajmowały tylko co trzecie stanowisko kierownicze w firmach. 

– W polskim biurze Mastercard połowę wszystkich pracowników stanowią kobiety. Wiemy, jak ważne jest wspieranie równości na rynku pracy i w biznesie, dlatego tworzymy kulturę organizacyjną sprzyjającą różnorodności. W naszej firmie nie ma luki płacowej między kobietami i mężczyznami na tych samych stanowiskach, a jednym z naszych celów jest rekrutacja z uwzględnieniem różnorodności. To oznacza, że wśród kandydatów na każde stanowisko musi być przynajmniej jedna kobieta. Mamy nadzieję, że podobną drogą będzie podążać coraz więcej firm. Organizacje, które wdrożyły politykę „równych szans” dostrzegły, że takie podejście po prostu się opłaca - nie tylko pod kątem wizerunkowym, ale również biznesowym. Kobiecy potencjał to ogromna siła – cieszymy się, że coraz więcej firm go odkrywa – komentuje Kamila Kaliszyk

 

Na przestrzeni 5 lat, w „Rankingu najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej” i na „Liście wschodzących gwiazd polskiej branży płatniczej” znalazło się 9 reprezentantek Mastercard, którym łącznie przyznano 21 wyróżnień. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA