REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej - zwycięstwo Kamili Kaliszyk

Oprac. Paulina Karpińska
Ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Do tegorocznej edycji ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej zgłoszono rekordową liczbę kobiet – ponad 60. O pozycji w zestawieniu  „najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej” i na „Liście wschodzących gwiazd polskiej branży płatniczej” decydowała 60-osobowa Kapituła rankingu. Kandydatki oceniane są pod kątem całokształtu pracy zawodowej i wpływu, jaki ich działalność wywiera na rynek płatności. 

Ranking najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej - zwycięstwo Kamili Kaliszyk

W tegorocznym rankingu wyróżniono łącznie 40 kobiet związanych zawodowo z branżą płatniczą, w tym 5 reprezentantek Mastercard, które znalazły się w pierwszej dwudziestce. Kamila Kaliszyk otrzymała największą liczbę punktów od Kapituły i tym samym zajęła pierwsze miejsce w „Rankingu najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej”.

REKLAMA

Kamila Kaliszyk jest związana z Mastercard od ponad 20 lat. Obecnie pełni funkcję dyrektorki ds. rozwoju rynku, odpowiadając za pion rozwoju akceptacji kart płatniczych i współpracę ze sprzedawcami detalicznymi, agentami rozliczeniowymi, instytucjami samorządowymi i administracją publiczną. Jednocześnie aktywnie działa na rzecz wspierania kobiet w biznesie, m.in. uczestnicząc jako liderka i mentorka w globalnym programie Mastercard Women Leadership Network.

 

REKLAMA

Na topowych miejscach w zestawieniu „najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej 2023” znalazły się również 4 reprezentantki Mastercard: Daria Auguścik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce, Małgorzata Domagała, dyrektorka ds. rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa, Dorota Fejfer, dyrektorka w zespole Account Management oraz Anna Marciniak, dyrektorka ds. komunikacji. 

– Gratuluję wszystkim uczestniczkom i laureatkom rankingu Cashless.pl. Jesteśmy dowodem na to, że w różnorodności tkwi ogromny potencjał. Swoją codzienną pracą i osiągnięciami pokazujemy, jak istotną rolę odgrywają kobiety w biznesie, a zarazem przypominamy o tym, jak ważne jest pokonywanie stereotypowych ograniczeń i dążenie do równości i różnorodności w miejscach pracy. Ta nagroda to hołd dla wszystkich inspirujących liderek, które inicjują zmiany, dodają odwagi innym i pokazują, że w biznesie płeć nie ma znaczenia. To zaszczyt znaleźć się w tak wybitnym gronie – mówi Kamila Kaliszyk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szklane sufity dla kobiet w branży płatniczej

REKLAMA

83% respondentów ankietowanych przez firmę rekrutacyjną Antal przyznało, że dostrzega bariery mające wpływ na przebieg kariery zawodowej kobiet w finansach. 58% jest zdania, że płeć ma wpływ na możliwość awansu. W badaniu Womenomics, przeprowadzonym dla Mastercard, 44% Polek stwierdziło, że kobiety mają mniejszą niezależność finansową od mężczyzn. Jedną z przyczyn takiej sytuacji upatrują w nierównościach w zarobkach (54%). Deklaracje respondentów pokrywają się z twardymi danymi - według Eurostatu w 2021 r. kobiety w Unii Europejskiej zarabiały średnio 14% mniej od mężczyzn, pracując na tych samych lub porównywalnych pozycjach i zajmowały tylko co trzecie stanowisko kierownicze w firmach. 

– W polskim biurze Mastercard połowę wszystkich pracowników stanowią kobiety. Wiemy, jak ważne jest wspieranie równości na rynku pracy i w biznesie, dlatego tworzymy kulturę organizacyjną sprzyjającą różnorodności. W naszej firmie nie ma luki płacowej między kobietami i mężczyznami na tych samych stanowiskach, a jednym z naszych celów jest rekrutacja z uwzględnieniem różnorodności. To oznacza, że wśród kandydatów na każde stanowisko musi być przynajmniej jedna kobieta. Mamy nadzieję, że podobną drogą będzie podążać coraz więcej firm. Organizacje, które wdrożyły politykę „równych szans” dostrzegły, że takie podejście po prostu się opłaca - nie tylko pod kątem wizerunkowym, ale również biznesowym. Kobiecy potencjał to ogromna siła – cieszymy się, że coraz więcej firm go odkrywa – komentuje Kamila Kaliszyk

 

Na przestrzeni 5 lat, w „Rankingu najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej” i na „Liście wschodzących gwiazd polskiej branży płatniczej” znalazło się 9 reprezentantek Mastercard, którym łącznie przyznano 21 wyróżnień. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA