REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Robotyzacja administracji – czym jest cyfrowy urzędnik?

Subskrybuj nas na Youtube
robotyzacja
robotyzacja
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Cyfrowy urzędnik, już od 2 lat usprawnia pracę w Urzędzie Miasta Bydgoszczy. To rozwiązanie pozwoliło na znaczne oszczędności, a inwestycja zwróciła się po paru miesiącach. Rozwój podobnych technologii w urzędach to duża nadzieja dla samorządów.

Robotyzacja: co robi cyfrowy urzędnik?

Robot „zatrudniony” w urzędzie w Bydgoszczy wykonuje zadania, które opierają się na powtarzalnych, sprawdzonych procesach. Samodzielnie pobiera dokumenty z elektronicznych Biur Obsługi Klienta (eBOK) dostawców energii, wysyła je do odpowiednich jednostek podległych i analizuje zawarte w nich dane rozliczeniowe. Jeśli wykryje błędy, wysyła informację do zespołu nadzorującego w Urzędzie Miasta. Aplikacja (Baza Zarządzania Energią) pozwala na pozyskanie danych źródłowych, sczytanie danych z dokumentu i ich analizę, a także wysyłkę do właściwej jednostki.

REKLAMA

Zastosowanie robota w urzędzie przyniosło wymierne korzyści. Są to między innymi:

• zwiększenie efektywności wykonywanych zadań,

• odciążenie pracowników od wykonywania powtarzalnych zadań,

• możliwość dodawania nieograniczonej liczby kontrahentów, dla których mogą być pobierane dokumenty,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• skonfigurowanie dowolnej liczby punktów poboru,

• budowę bazy zwierającej dane o obiektach i kosztach mediów.

W ciągu zaledwie 2 lat, od kiedy robot został wprowadzony do urzędu, przyniósł setki tysięcy złotych oszczędności rocznie.

Robotyzacja – jaką wartość ma rynek

Deloitte wskazuje, że rynek automatyzacji (w tym RPA – Robotic Process Automation – Zrobotyzowanej Automatyzacji Procesów) do roku 2024 osiągnie wartość aż 5 bilionów dolarów .

– Dostępność robotów jest coraz większa, co wpływa również na koszty wdrożenia takich rozwiązań. Obecnie wprowadzenie narzędzia RPA do firmy zajmuje zaledwie kilka dni, a koszty jego utrzymania są niewielkie – po niedługim czasie robot „zarabia” sam na siebie.  Korzystając z robotów cyfrowych dostępnych na rynku, samorządy mogą usprawnić pracę urzędu, zwiększyć jakość obsługi mieszkańca oraz obniżyć koszty funkcjonowania.– mówi Michał Wawiórko, Prezes Zarządu First Byte Sp. z o.o. Dodaje: Wdrożenie robota w Urzędzie Miasta Bydgoszczy pokazuje, jakie realne korzyści mogą nieść one w jednostkach samorządowych. To nie tylko ogromne oszczędności, ale także zwiększona efektywność pracy.

Robotyzacja w przyszłości

Biorąc pod uwagę korzyści płynące z automatyzacji, a także kierunek, w którym zmierza świat, można spodziewać się, że coraz więcej placówek będzie decydować się na podobne technologie. Obecnie wdrożeniem cyfrowego urzędnika wspierającego zarządzanie energią interesują się inne miasta, szczególnie takie posiadające rozproszoną strukturę PPE (Punktów Poboru Energii). Warto zaznaczyć, że rozwiązanie nie tylko wspiera zarządzanie energią elektryczną ale również zostało rozbudowane o energią cieplną. Dzięki temu wszystkie rozliczenia znajdują się w obrębie jednego rozwiązania w urzędzie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA