REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemal 50 firm w programie "Włącz się"

Program
Program "Włącz się." /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

"Włącz się" to program wspierający młode osoby w działaniach na rynku pracy.

W programie „Włącz się", który wspiera osoby mające trudności w dostępie do rynku pracy uczestniczy już prawie 50 firm, m.in. British American Tabacco, Tesco, Sodexo, Allianz, Irena Eris, IBM i Intel. Partnerem kluczowym programu jest PKPP Lewiatan.

REKLAMA

REKLAMA

Projekt hiszpańskiej Fundacji la Caixa, realizowany w Polsce, pokazuje, jak łączyć współpracę pomiędzy firmami społecznie odpowiedzialnymi a organizacjami pozarządowymi wspierającymi integrację zawodową osób wykluczonych społecznie. Koordynatorzy z organizacji przeprowadzają zlecone przez firmy rekrutacje spośród kandydatów pochodzących z grup osób wykluczonych społecznie (osoby niepełnosprawne, ofiary przemocy domowej, osoby z rodzin zagrożonych marginalizacją).

- Dzięki programowi „Włącz się" pracodawcy mają szanse budować w swoich firmach zróżnicowane kadry i wprowadzać strategie zarządzania różnorodnością. Pomagają im w tym przedstawiciele organizacji pozarządowych, przygotowując zespoły przyszłych współpracowników, szkoląc kadry menedżerskie, pokazując korzyści i łagodząc obawy związane z przyjęciem do grupy osoby wykluczonej- wylicza Hanna Wieloch z IPZ Niebieska Linia, organizacji zaangażowanej w program.

- W Polsce przez długi czas współpraca środowiska biznesu z organizacjami pozarządowymi kojarzona była jedynie z przekazywaniem środków finansowych przez tych pierwszych na rzecz drugich. Choć firmom nie można zarzucić, że nie podejmują filantropijnych zobowiązań, trudno jest traktować ten model zaangażowania społecznego jako współpracę. Gdy zapytaliśmy przedsiębiorców co łączy te dwa, tak różne od siebie środowiska wskazywali oni właśnie na chęć dzielenia się wiedzą, znajdowania sojuszników w działaniu i osiągania wspólnych celów - mówi Gabriela Bar, kierownik ds. komunikacji i CSR, British American Tabacco.

Zobacz serwis: Jak założyć firmę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Organizacje pozarządowe mogą uczyć się od biznesu projektowego podejścia do problemów, z którymi zmagają się wspólnie ze swoimi klientami. Mogą rozwijać swoje kompetencje biznesowe, uczyć się w lepszy sposób rozpoznawać potrzeby biznesu, i dzięki temu działać wspólnie, zgodnie z jego oczekiwaniami - dodaje Agnieszka Burzyńska z Sodexo.

Więcej informacji o projekcie na stronie www.wlaczsie.biz

Źródło: Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA