REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Global Recalls - informacje o produktach wycofanych z rynku

Subskrybuj nas na Youtube
niebezpieczne produkty wycofane z rynku, Global Recalls
niebezpieczne produkty wycofane z rynku, Global Recalls

REKLAMA

REKLAMA

Informacje o niebezpiecznych produktach wycofanych z rynku na całym świecie dostępne są już w jednym portalu globalrecalls.oecd.org. 19 października w Brukseli odbyła się inauguracja nowego międzynarodowego portalu internetowego, dzięki któremu organy administracji z całego świata będą mogły wymieniać się informacjami o wycofanych z rynku produktach niebezpiecznych.

Portal „Global Recalls” to projekt, który opracowały wspólnie kraje UE i OECD, w tym USA, Australia i Kanada. Portal zaprezentowali dyrektor generalna Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów Komisji Europejskiej (SANCO) Paola Testori Coggi, zastępca sekretarza generalnego OECD Rintaro Tamaki oraz przewodnicząca amerykańskiej Komisji ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumpcyjnych Inez Tenenbaum podczas obchodów Międzynarodowego Tygodnia Bezpieczeństwa Produktów.

REKLAMA

REKLAMA

Konsumenci coraz częściej robią zakupy na rynkach światowych − zarówno w sieci, jak i w tradycyjnych sklepach. Dlatego chcą mieć pewność, że produkty niebezpieczne nie przejdą niezauważone przez system kontroli.

Jak sprawdzić, czy nosidełka bądź rowery wyprodukowane poza UE spełniają unijne i międzynarodowe normy bezpieczeństwa? Wystarczy zajrzeć do portalu „Global Recalls”.

Rocznie powinno do niego trafiać około 3 tys. powiadomień o wycofaniu produktu z rynku.

REKLAMA

Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych na 2013 rok

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prawa konsumenta

Dzięki temu konsumenci, firmy i władze uzyskają dostęp do wyjątkowo dużej bazy danych dotyczących wycofanych produktów, którą regularnie uzupełniać będą organy unijne (za pośrednictwem europejskiego systemu wczesnego ostrzegania dotyczącego niebezpiecznych produktów nieżywnościowych RAPEX), amerykańskie, kanadyjskie i australijskie.

Portal zawiera informacje w formacie umożliwiającym wyszukiwanie danych, przez co powinien się przyczynić się do zapewnienia konsumentom na całym świecie wyższego poziomu ochrony, bardziej szczegółowych informacji oraz zwiększyć ich zaufanie do „globalnych” zakupów.

Dyrektor generalna SANCO Paola Testori Coggi, zastępca sekretarza generalnego OECD Rinarto Tamaki oraz przewodnicząca amerykańskiej Komisji ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumpcyjnych Inez Tenenbaum wyrazili zadowolenie w związku z utworzeniem portalu „Global Recalls”, który będzie sprzyjał wymianie informacji i pozwoli skutecznie zapewniać konsumentom bezpieczeństwo na globalnym rynku.

Byli oni zgodni co do tego, że nowa baza danych pomoże organom regulacyjnym, konsumentom i przedsiębiorstwom w wyszukiwaniu informacji na temat wycofanych z rynku produktów konsumpcyjnych na całym świecie. Projekt „Global Recalls” jest doskonałym przykładem tego, jak wspólnym wysiłkiem można skuteczniej rozwiązywać kwestie związane z bezpieczeństwem produktów. Troje jego przedstawicieli zachęca firmy i konsumentów do regularnego odwiedzania portalu. Do uczestnictwa w projekcie zapraszają oni również inne kraje na świecie, tak aby nowy portal mógł objąć swoim zasięgiem jak największy rynek.

Więcej informacji o portalu „Global Recalls” na stronie: globalrecalls.oecd.org/

Źródło: Komisja Europejska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA