REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Global Recalls - informacje o produktach wycofanych z rynku

Subskrybuj nas na Youtube
niebezpieczne produkty wycofane z rynku, Global Recalls
niebezpieczne produkty wycofane z rynku, Global Recalls

REKLAMA

REKLAMA

Informacje o niebezpiecznych produktach wycofanych z rynku na całym świecie dostępne są już w jednym portalu globalrecalls.oecd.org. 19 października w Brukseli odbyła się inauguracja nowego międzynarodowego portalu internetowego, dzięki któremu organy administracji z całego świata będą mogły wymieniać się informacjami o wycofanych z rynku produktach niebezpiecznych.

Portal „Global Recalls” to projekt, który opracowały wspólnie kraje UE i OECD, w tym USA, Australia i Kanada. Portal zaprezentowali dyrektor generalna Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów Komisji Europejskiej (SANCO) Paola Testori Coggi, zastępca sekretarza generalnego OECD Rintaro Tamaki oraz przewodnicząca amerykańskiej Komisji ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumpcyjnych Inez Tenenbaum podczas obchodów Międzynarodowego Tygodnia Bezpieczeństwa Produktów.

REKLAMA

REKLAMA

Konsumenci coraz częściej robią zakupy na rynkach światowych − zarówno w sieci, jak i w tradycyjnych sklepach. Dlatego chcą mieć pewność, że produkty niebezpieczne nie przejdą niezauważone przez system kontroli.

Jak sprawdzić, czy nosidełka bądź rowery wyprodukowane poza UE spełniają unijne i międzynarodowe normy bezpieczeństwa? Wystarczy zajrzeć do portalu „Global Recalls”.

Rocznie powinno do niego trafiać około 3 tys. powiadomień o wycofaniu produktu z rynku.

REKLAMA

Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych na 2013 rok

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prawa konsumenta

Dzięki temu konsumenci, firmy i władze uzyskają dostęp do wyjątkowo dużej bazy danych dotyczących wycofanych produktów, którą regularnie uzupełniać będą organy unijne (za pośrednictwem europejskiego systemu wczesnego ostrzegania dotyczącego niebezpiecznych produktów nieżywnościowych RAPEX), amerykańskie, kanadyjskie i australijskie.

Portal zawiera informacje w formacie umożliwiającym wyszukiwanie danych, przez co powinien się przyczynić się do zapewnienia konsumentom na całym świecie wyższego poziomu ochrony, bardziej szczegółowych informacji oraz zwiększyć ich zaufanie do „globalnych” zakupów.

Dyrektor generalna SANCO Paola Testori Coggi, zastępca sekretarza generalnego OECD Rinarto Tamaki oraz przewodnicząca amerykańskiej Komisji ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumpcyjnych Inez Tenenbaum wyrazili zadowolenie w związku z utworzeniem portalu „Global Recalls”, który będzie sprzyjał wymianie informacji i pozwoli skutecznie zapewniać konsumentom bezpieczeństwo na globalnym rynku.

Byli oni zgodni co do tego, że nowa baza danych pomoże organom regulacyjnym, konsumentom i przedsiębiorstwom w wyszukiwaniu informacji na temat wycofanych z rynku produktów konsumpcyjnych na całym świecie. Projekt „Global Recalls” jest doskonałym przykładem tego, jak wspólnym wysiłkiem można skuteczniej rozwiązywać kwestie związane z bezpieczeństwem produktów. Troje jego przedstawicieli zachęca firmy i konsumentów do regularnego odwiedzania portalu. Do uczestnictwa w projekcie zapraszają oni również inne kraje na świecie, tak aby nowy portal mógł objąć swoim zasięgiem jak największy rynek.

Więcej informacji o portalu „Global Recalls” na stronie: globalrecalls.oecd.org/

Źródło: Komisja Europejska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

REKLAMA

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

REKLAMA