REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UEFA EURO 2012 – jakie podatki zapłacą piłkarze

Euro 2012, podatki piłkarzy
Euro 2012, podatki piłkarzy

REKLAMA

REKLAMA

Ewentualne premie i nagrody pieniężne dla piłkarzy reprezentacji Polski z tytułu udziału w EURO 2012 będą opodatkowane PIT wg ryczałtowej stawki 10%. Jednak ci piłkarze reprezentacji Polski, którzy mają zagraniczną rezydencję podatkową (np. urodzili się za granicą i tam mieszkają) będą zwolnieni z podatku. Podatku nie zapłacą również piłkarze innych reprezentacji.

Ministerstwo Finansów zaniechało opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych i od osób prawnych UEFA oraz osób delegowanych do Polski w celu organizacji EURO 2012, wykonywania pracy albo świadczenia usług w związku z tym turniejem.

REKLAMA

Więcej na ten temat: UEFA nie zapłaci podatku od dochodu z EURO 2012

Zwolnienie dotyczy dwóch grup podmiotów:

1.  podatników podatku dochodowego od osób prawnych (UEFA oraz, utworzone zgodnie z prawem szwajcarskim, podmioty, których UEFA jest jedynym udziałowcem lub akcjonariuszem) oraz

REKLAMA

2. osób fizycznych nie mających miejsca zamieszkania na terytorium RP bezpośrednio przed przybyciem do Polski w celu organizacji turnieju UEFA, wykonywania pracy albo świadczenia usług w związku z tym turniejem, delegowanych przez UEFA lub jej spółki zależne lub akredytowanych przez UEFA (piłkarze, trenerzy, obsługa medyczna piłkarzy, obsługa techniczna).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W odniesieniu do osób prawnych (UEFA) oraz do osób delegowanych, zaniechaniem objęte są dochody (przychody) uzyskane od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2012 r., natomiast w odniesieniu do osób akredytowanych przez UEFA, zaniechaniem objęte zostaną dochody (przychody) uzyskane w roku 2012.

Zagraniczni piłkarze grający na Euro 2012 nie zapłacą zatem podatku dochodowego w związku z grą na boisku.

Euro 2012 – informacje dla kibiców

Inaczej sprawa przedstawia się natomiast odniesieniu do piłkarzy polskich. Ci bez wątpienia zapłacą podatek dochodowy, kwestią sporną jest natomiast źródło uzyskanych przez nich przychodów. W czasie poprzednich mistrzostw Europy w Austrii i Szwajcarii piłkarze nie byli zwolnieni z opłacania podatku dochodowego.

W świetle wyroku NSA z dnia 25.11.2011 r. (II FSK 1002/10) piłkarze, którzy otrzymują wynagrodzenie w związku z uczestnictwem w rozgrywkach sportowych, nie mogą rozliczać swoich dochodów w ramach działalności gospodarczej.

Konsekwencją takiej kwalifikacji jest brak możliwości korzystania przez sportowca z liniowej stawki podatku dochodowego i konieczność zastosowania wyłącznie zryczałtowanych kosztów uzyskania przychodu. Dla podmiotu wypłacającego wynagrodzenie dla sportowca oznacza to konieczność potrącenia zaliczki na podatek dochodowy przy wypłacie tego wynagrodzenia.

UEFA EURO 2012 – zagraniczny kibic to też konsument

Przyjmowanie zapłaty w euro w czasie UEFA EURO 2012

REKLAMA

Prawdopodobnie dochody polskich piłkarzy uzyskane na Euro 2012 z tytułu nagród i premii będą podlegać opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem, wynoszącym 10 proc. przychodu. Ci nasi piłkarze, którzy urodzili się za granicą i tam mieszkają, podatku nie zapłacą w ogóle, bo skorzystają ze zwolnienia.

Sportowiec nie musi po odebraniu nagrody iść do urzędu skarbowego zapłacić podatku. Obowiązek ten spoczywa na organizatorze, wchodzi on w rolę płatnika i zobowiązany jest obliczyć, pobrać i wpłacić podatek na rachunek właściwego US.

Źródło: PKPP Lewiatan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA