REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UEFA EURO 2012 – zagraniczny kibic to też konsument

prawa konsumenta dla obcokrajowców podczas EURO 2012
prawa konsumenta dla obcokrajowców podczas EURO 2012

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy powinni pamiętać o szanowaniu praw konsumenckich zagranicznych turystów – w tym kibiców, którzy przyjechali na EURO 2012. Przypominają o tym Komisja Europejska i UEFA.

Z początkiem czerwca 2012 r. komisarz UE ds. zdrowia i polityki konsumenckiej, John Dalli, oraz przewodniczący UEFA Michel Platini rozpoczęli konsumencką kampanię informacyjną dla kibiców podróżujących na mistrzostwa w piłce nożnej EURO 2012 r.

REKLAMA

Strona Komisji Europejskiej dla fanów piłki nożnej jadących na EURO 2012

REKLAMA

Powstała specjalna strona internetowa, dostępna ze strony głównej UEFA EURO 2012 oraz z wielu innych stron internetowych, w tym z Europejskich Centrów Konsumenckich, która zawiera wskazówki (w tym konsumenckie i dotyczące opieki zdrowotnej), jak najlepiej przygotować się do podróży do Polski i z powrotem i co zrobić w przypadku napotkanych w tym czasie problemów konsumenckich.

Centrum informacji Europe Direct udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania online w sprawie ogólnych praw konsumenckich w UE w 23 językach, podczas gdy linia informacyjna dla konsumentów w języku angielskim, działająca przy polskiej Federacji Konsumentów, zapewni wsparcie prawne osobom, które napotkają na problemy konsumenckie w Polsce. Dla kibiców wywieszane będą plakaty informujące o tych usługach w popularnych hotelach.

Komisarz Dalli powiedział: „Wiem, że kibice są w pełni skoncentrowani na tym, jak w rozgrywkach EURO wypadnie ich ulubiona drużyna. Tym ważniejsze jest, aby nic nie zepsuło ich radości! Kibice mogą znaleźć praktyczne wskazówki, w jaki sposób radzić sobie z problemami, które mogą napotkać jako konsumenci, np. w przypadku opóźnień lotów, zagubionego bagażu lub usług hotelowych, które nie odpowiadają temu, co zostało przedstawione w broszurze, na podstawie której je zamawiali.”

Michel Platini, przewodniczący UEFA, powiedział: „Cieszę się, że UEFA i Komisja Europejska ponownie współpracowały przy przygotowaniu praktycznych wskazówek i wsparcia dla konsumentów. Dzięki temu kibice ze wszystkich krajów będą mogli miło spędzić czas w Polsce i na Ukrainie.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

EURO 2012 – informacje paszportowe, wizowe, celne i dewizowe

Telefoniczna linia informacyjna w Polsce

Od 1 czerwca do 31 lipca 2012 r. otwarta będzie linia informacyjna dla konsumentów, gdzie kibice będą mogli uzyskać odpowiedź na dowolne pytanie, jakie mogą mieć podczas pobytu w Polsce.

Będzie ona obsługiwana przez polską Federację Konsumentów i finansowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Polsce oraz Komisję Europejską. Udzieli ona porad prawnych, jak rozwiązać konkretne problemy w Polsce.

- Bezpłatna linia informacyjna dla konsumentów: 800 007 707 (w przypadku połączeń z polskich telefonów stacjonarnych i telefonów komórkowych obsługiwanych przez polskich operatorów)

- Linia informacyjna dla konsumentów + 48 228 27 5474 (w przypadku połączeń z telefonów komórkowych obsługiwanych przez operatorów zagranicznych. Opłaty według standardowych stawek operatora, w tym roaming)

Usługi te będzie wspierać Europe Direct, dzięki swoim możliwościom obsługi zapytań w 23 językach UE. Popularne zapytania dotyczące praw konsumenta dotyczą takich kwestii, jak np. „Jakie uprawnienia przysługują w przypadku odwołania lotu”, „Co należy zrobić, gdy produkt jest wadliwy lub w przypadku potrzeby skorzystania z usług medycznych” oraz „Jaki dokument jest potrzebny w przypadku podróży na Ukrainę”.

Internetowy formularz pomocy

REKLAMA

Z Europe Direct można kontaktować się za pomocą informacyjnej usługi online w 23 językach UE. Usługa ta zapewnia udzielenie, średnio w ciągu trzech dni roboczych, odpowiedzi na pytania ogólne we wszelkich kwestiach dotyczących spraw UE, a w razie potrzeby – przekazuje zapytania do właściwych służb pomocy.

Kampania UE-UEFA odbywa się przy wsparciu sieci 29 Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). ECC-Net może udzielać kibicom porad w sprawach konsumenckich przed ich wyjazdem oraz zapewnić dodatkowe wsparcie - kontaktując się z przedsiębiorstwami lub śledząc sposób załatwienia skargi – po ich powrocie.

Dane kontaktowe 29 Europejskich Centrów Konsumenckich

Mimo, że ECC znajduje się w każdym kraju UE oraz w Norwegii i Islandii, brak jest takiego ośrodka na Ukrainie. Jednakże w każdym poważnym przypadku dla obywateli UE podróżujących poza UE dostępna jest obecnie ochrona konsularna ze strony konsulatu ich kraju obywatelstwa lub jakiegokolwiek innego państwa UE.

UEFA EURO 2012

„EURO” to europejskie mistrzostwa w piłce nożnej organizowane przez UEFA i odbywające się co cztery lata. Współgospodarzami UEFA EURO 2012 będą Polska i Ukraina. Oczekuje się, że na turniej przybędzie do 4 mln fanów futbolu, by oglądać mecze na stadionach lub na dużych ekranach w specjalnie zaprojektowanych strefach kibica.

Mecz inauguracyjny odbędzie się 8 czerwca w Warszawie. Finał przewidziany jest na 1 lipca w Kijowie. Rozgrywki będą się odbywać w ośmiu miastach w obu krajach.

W turnieju uczestniczyć będzie łącznie 16 drużyn, podzielonych na cztery grupy po cztery zespoły. Grupa A: Polska, Grecja, Rosja i Czechy; Grupa B: Holandia, Dania, Niemcy i Portugalia; Grupa C: Hiszpania, Włochy, Irlandia i Chorwacja; Grupa D: Ukraina, Szwecja, Francja i Anglia.

Więcej informacji na temat turnieju EURO 2012: terminarz, wyniki, drużyny

Więcej informacji na temat praw konsumentów:

Strona konsumencka KE

Porady dla konsumentów

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA