REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UEFA EURO 2012 – zagraniczny kibic to też konsument

prawa konsumenta dla obcokrajowców podczas EURO 2012
prawa konsumenta dla obcokrajowców podczas EURO 2012

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy powinni pamiętać o szanowaniu praw konsumenckich zagranicznych turystów – w tym kibiców, którzy przyjechali na EURO 2012. Przypominają o tym Komisja Europejska i UEFA.

Z początkiem czerwca 2012 r. komisarz UE ds. zdrowia i polityki konsumenckiej, John Dalli, oraz przewodniczący UEFA Michel Platini rozpoczęli konsumencką kampanię informacyjną dla kibiców podróżujących na mistrzostwa w piłce nożnej EURO 2012 r.

REKLAMA

Strona Komisji Europejskiej dla fanów piłki nożnej jadących na EURO 2012

REKLAMA

Powstała specjalna strona internetowa, dostępna ze strony głównej UEFA EURO 2012 oraz z wielu innych stron internetowych, w tym z Europejskich Centrów Konsumenckich, która zawiera wskazówki (w tym konsumenckie i dotyczące opieki zdrowotnej), jak najlepiej przygotować się do podróży do Polski i z powrotem i co zrobić w przypadku napotkanych w tym czasie problemów konsumenckich.

Centrum informacji Europe Direct udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania online w sprawie ogólnych praw konsumenckich w UE w 23 językach, podczas gdy linia informacyjna dla konsumentów w języku angielskim, działająca przy polskiej Federacji Konsumentów, zapewni wsparcie prawne osobom, które napotkają na problemy konsumenckie w Polsce. Dla kibiców wywieszane będą plakaty informujące o tych usługach w popularnych hotelach.

Komisarz Dalli powiedział: „Wiem, że kibice są w pełni skoncentrowani na tym, jak w rozgrywkach EURO wypadnie ich ulubiona drużyna. Tym ważniejsze jest, aby nic nie zepsuło ich radości! Kibice mogą znaleźć praktyczne wskazówki, w jaki sposób radzić sobie z problemami, które mogą napotkać jako konsumenci, np. w przypadku opóźnień lotów, zagubionego bagażu lub usług hotelowych, które nie odpowiadają temu, co zostało przedstawione w broszurze, na podstawie której je zamawiali.”

Michel Platini, przewodniczący UEFA, powiedział: „Cieszę się, że UEFA i Komisja Europejska ponownie współpracowały przy przygotowaniu praktycznych wskazówek i wsparcia dla konsumentów. Dzięki temu kibice ze wszystkich krajów będą mogli miło spędzić czas w Polsce i na Ukrainie.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

EURO 2012 – informacje paszportowe, wizowe, celne i dewizowe

Telefoniczna linia informacyjna w Polsce

Od 1 czerwca do 31 lipca 2012 r. otwarta będzie linia informacyjna dla konsumentów, gdzie kibice będą mogli uzyskać odpowiedź na dowolne pytanie, jakie mogą mieć podczas pobytu w Polsce.

Będzie ona obsługiwana przez polską Federację Konsumentów i finansowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Polsce oraz Komisję Europejską. Udzieli ona porad prawnych, jak rozwiązać konkretne problemy w Polsce.

- Bezpłatna linia informacyjna dla konsumentów: 800 007 707 (w przypadku połączeń z polskich telefonów stacjonarnych i telefonów komórkowych obsługiwanych przez polskich operatorów)

- Linia informacyjna dla konsumentów + 48 228 27 5474 (w przypadku połączeń z telefonów komórkowych obsługiwanych przez operatorów zagranicznych. Opłaty według standardowych stawek operatora, w tym roaming)

Usługi te będzie wspierać Europe Direct, dzięki swoim możliwościom obsługi zapytań w 23 językach UE. Popularne zapytania dotyczące praw konsumenta dotyczą takich kwestii, jak np. „Jakie uprawnienia przysługują w przypadku odwołania lotu”, „Co należy zrobić, gdy produkt jest wadliwy lub w przypadku potrzeby skorzystania z usług medycznych” oraz „Jaki dokument jest potrzebny w przypadku podróży na Ukrainę”.

Internetowy formularz pomocy

REKLAMA

Z Europe Direct można kontaktować się za pomocą informacyjnej usługi online w 23 językach UE. Usługa ta zapewnia udzielenie, średnio w ciągu trzech dni roboczych, odpowiedzi na pytania ogólne we wszelkich kwestiach dotyczących spraw UE, a w razie potrzeby – przekazuje zapytania do właściwych służb pomocy.

Kampania UE-UEFA odbywa się przy wsparciu sieci 29 Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). ECC-Net może udzielać kibicom porad w sprawach konsumenckich przed ich wyjazdem oraz zapewnić dodatkowe wsparcie - kontaktując się z przedsiębiorstwami lub śledząc sposób załatwienia skargi – po ich powrocie.

Dane kontaktowe 29 Europejskich Centrów Konsumenckich

Mimo, że ECC znajduje się w każdym kraju UE oraz w Norwegii i Islandii, brak jest takiego ośrodka na Ukrainie. Jednakże w każdym poważnym przypadku dla obywateli UE podróżujących poza UE dostępna jest obecnie ochrona konsularna ze strony konsulatu ich kraju obywatelstwa lub jakiegokolwiek innego państwa UE.

UEFA EURO 2012

„EURO” to europejskie mistrzostwa w piłce nożnej organizowane przez UEFA i odbywające się co cztery lata. Współgospodarzami UEFA EURO 2012 będą Polska i Ukraina. Oczekuje się, że na turniej przybędzie do 4 mln fanów futbolu, by oglądać mecze na stadionach lub na dużych ekranach w specjalnie zaprojektowanych strefach kibica.

Mecz inauguracyjny odbędzie się 8 czerwca w Warszawie. Finał przewidziany jest na 1 lipca w Kijowie. Rozgrywki będą się odbywać w ośmiu miastach w obu krajach.

W turnieju uczestniczyć będzie łącznie 16 drużyn, podzielonych na cztery grupy po cztery zespoły. Grupa A: Polska, Grecja, Rosja i Czechy; Grupa B: Holandia, Dania, Niemcy i Portugalia; Grupa C: Hiszpania, Włochy, Irlandia i Chorwacja; Grupa D: Ukraina, Szwecja, Francja i Anglia.

Więcej informacji na temat turnieju EURO 2012: terminarz, wyniki, drużyny

Więcej informacji na temat praw konsumentów:

Strona konsumencka KE

Porady dla konsumentów

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA