REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UEFA EURO 2012 – zagraniczny kibic to też konsument

Subskrybuj nas na Youtube
prawa konsumenta dla obcokrajowców podczas EURO 2012
prawa konsumenta dla obcokrajowców podczas EURO 2012

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy powinni pamiętać o szanowaniu praw konsumenckich zagranicznych turystów – w tym kibiców, którzy przyjechali na EURO 2012. Przypominają o tym Komisja Europejska i UEFA.

Z początkiem czerwca 2012 r. komisarz UE ds. zdrowia i polityki konsumenckiej, John Dalli, oraz przewodniczący UEFA Michel Platini rozpoczęli konsumencką kampanię informacyjną dla kibiców podróżujących na mistrzostwa w piłce nożnej EURO 2012 r.

REKLAMA

REKLAMA

Strona Komisji Europejskiej dla fanów piłki nożnej jadących na EURO 2012

Powstała specjalna strona internetowa, dostępna ze strony głównej UEFA EURO 2012 oraz z wielu innych stron internetowych, w tym z Europejskich Centrów Konsumenckich, która zawiera wskazówki (w tym konsumenckie i dotyczące opieki zdrowotnej), jak najlepiej przygotować się do podróży do Polski i z powrotem i co zrobić w przypadku napotkanych w tym czasie problemów konsumenckich.

Centrum informacji Europe Direct udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania online w sprawie ogólnych praw konsumenckich w UE w 23 językach, podczas gdy linia informacyjna dla konsumentów w języku angielskim, działająca przy polskiej Federacji Konsumentów, zapewni wsparcie prawne osobom, które napotkają na problemy konsumenckie w Polsce. Dla kibiców wywieszane będą plakaty informujące o tych usługach w popularnych hotelach.

Komisarz Dalli powiedział: „Wiem, że kibice są w pełni skoncentrowani na tym, jak w rozgrywkach EURO wypadnie ich ulubiona drużyna. Tym ważniejsze jest, aby nic nie zepsuło ich radości! Kibice mogą znaleźć praktyczne wskazówki, w jaki sposób radzić sobie z problemami, które mogą napotkać jako konsumenci, np. w przypadku opóźnień lotów, zagubionego bagażu lub usług hotelowych, które nie odpowiadają temu, co zostało przedstawione w broszurze, na podstawie której je zamawiali.”

REKLAMA

Michel Platini, przewodniczący UEFA, powiedział: „Cieszę się, że UEFA i Komisja Europejska ponownie współpracowały przy przygotowaniu praktycznych wskazówek i wsparcia dla konsumentów. Dzięki temu kibice ze wszystkich krajów będą mogli miło spędzić czas w Polsce i na Ukrainie.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

EURO 2012 – informacje paszportowe, wizowe, celne i dewizowe

Telefoniczna linia informacyjna w Polsce

Od 1 czerwca do 31 lipca 2012 r. otwarta będzie linia informacyjna dla konsumentów, gdzie kibice będą mogli uzyskać odpowiedź na dowolne pytanie, jakie mogą mieć podczas pobytu w Polsce.

Będzie ona obsługiwana przez polską Federację Konsumentów i finansowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Polsce oraz Komisję Europejską. Udzieli ona porad prawnych, jak rozwiązać konkretne problemy w Polsce.

- Bezpłatna linia informacyjna dla konsumentów: 800 007 707 (w przypadku połączeń z polskich telefonów stacjonarnych i telefonów komórkowych obsługiwanych przez polskich operatorów)

- Linia informacyjna dla konsumentów + 48 228 27 5474 (w przypadku połączeń z telefonów komórkowych obsługiwanych przez operatorów zagranicznych. Opłaty według standardowych stawek operatora, w tym roaming)

Usługi te będzie wspierać Europe Direct, dzięki swoim możliwościom obsługi zapytań w 23 językach UE. Popularne zapytania dotyczące praw konsumenta dotyczą takich kwestii, jak np. „Jakie uprawnienia przysługują w przypadku odwołania lotu”, „Co należy zrobić, gdy produkt jest wadliwy lub w przypadku potrzeby skorzystania z usług medycznych” oraz „Jaki dokument jest potrzebny w przypadku podróży na Ukrainę”.

Internetowy formularz pomocy

Z Europe Direct można kontaktować się za pomocą informacyjnej usługi online w 23 językach UE. Usługa ta zapewnia udzielenie, średnio w ciągu trzech dni roboczych, odpowiedzi na pytania ogólne we wszelkich kwestiach dotyczących spraw UE, a w razie potrzeby – przekazuje zapytania do właściwych służb pomocy.

Kampania UE-UEFA odbywa się przy wsparciu sieci 29 Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). ECC-Net może udzielać kibicom porad w sprawach konsumenckich przed ich wyjazdem oraz zapewnić dodatkowe wsparcie - kontaktując się z przedsiębiorstwami lub śledząc sposób załatwienia skargi – po ich powrocie.

Dane kontaktowe 29 Europejskich Centrów Konsumenckich

Mimo, że ECC znajduje się w każdym kraju UE oraz w Norwegii i Islandii, brak jest takiego ośrodka na Ukrainie. Jednakże w każdym poważnym przypadku dla obywateli UE podróżujących poza UE dostępna jest obecnie ochrona konsularna ze strony konsulatu ich kraju obywatelstwa lub jakiegokolwiek innego państwa UE.

UEFA EURO 2012

„EURO” to europejskie mistrzostwa w piłce nożnej organizowane przez UEFA i odbywające się co cztery lata. Współgospodarzami UEFA EURO 2012 będą Polska i Ukraina. Oczekuje się, że na turniej przybędzie do 4 mln fanów futbolu, by oglądać mecze na stadionach lub na dużych ekranach w specjalnie zaprojektowanych strefach kibica.

Mecz inauguracyjny odbędzie się 8 czerwca w Warszawie. Finał przewidziany jest na 1 lipca w Kijowie. Rozgrywki będą się odbywać w ośmiu miastach w obu krajach.

W turnieju uczestniczyć będzie łącznie 16 drużyn, podzielonych na cztery grupy po cztery zespoły. Grupa A: Polska, Grecja, Rosja i Czechy; Grupa B: Holandia, Dania, Niemcy i Portugalia; Grupa C: Hiszpania, Włochy, Irlandia i Chorwacja; Grupa D: Ukraina, Szwecja, Francja i Anglia.

Więcej informacji na temat turnieju EURO 2012: terminarz, wyniki, drużyny

Więcej informacji na temat praw konsumentów:

Strona konsumencka KE

Porady dla konsumentów

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA