Inspekcja Handlowa skontrolowała żywność
REKLAMA
REKLAMA
W ubiegłym roku inspektorzy Inspekcji Handlowej sprawdzali, czy przedsiębiorcy nie wprowadzają konsumentów w błąd oferując w sprzedaży zafałszowane produkty żywnościowe. Skontrolowano prawie 5,5 tysiąca partii różnych produktów: mleka i jego przetworów, produktów z mleka koziego i owczego, mięsa i przetworów mięsnych, jaj, miodu, przetworów owocowych i warzywnych oraz oliwy z oliwek. W specjalistycznych laboratoriach sprawdzono ponad 1,2 tys. partii z czego zakwestionowano 5 proc.
REKLAMA
Zgodnie z prawem, na przedsiębiorcę, którywprowadza do obrotu zafałszowane produkty Inspekcja Handlowa może nałożyćmaksymalną karę do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu. W wyniku ostatniej kontrolinałożono kary w łącznej wysokości 232 794 zł. Wycofano 65 partiizafałszowanych produktów, dodatkowo nakazano przedsiębiorcom prawidłoweoznakowanie 77 partii.
Polecamy: Jak założyć pizzerię?
Konsumenci powinni pamiętać o określonych terminach reklamacji nieświeżej czy przeterminowanej żywności: paczkowanej – w terminie 3 dni od chwili otwarcia, sprzedawanej luzem – 3 dni od momentu zakupu. Warto dodać, że towary kupione w promocji, a będące niezgodne z umową również podlegają reklamacji.
Źródło:UOKiK
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.