Polska gospodarka w promocji
REKLAMA
REKLAMA
„Przemysł mody, obok 14 innych branż, będzie w najbliższych pięciu latach promował naszą gospodarkę na rynkach międzynarodowych. To dowód na to, że branża szybko się rozwija i ma coraz lepsze perspektywy - mówi Bogusław Słaby, prezes zarządu Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan.
REKLAMA
Największym problemem, z którym borykają się przedsiębiorstwa jest niedostatek wykwalifikowanych kadr. Brakuje dobrych fachowców, bo nie ma odpowiednich szkół, w których mogliby zdobyć niezbędne umiejętności. Dlatego przedsiębiorcy duże nadzieje wiążą z niedawno otwartym w Łodzi Centrum Kształcenia Praktycznego dla przemysłu mody.
To najnowocześniejsza tego typu placówka w Europie, która będzie kształcić, m.in. nauczycieli szkół odzieżowych. „Planujemy też w Łodzi uruchomić policealną szkołę mody. Chcemy inwestować w kształcenie kadr dla naszej branży, bo od tego zależy tempo jej rozwoju" - dodaje Bogusław Słaby.
Polecamy: Po co rejestrować znak towarowy
W dniach 12-17 października odbyła się w Łodzi już trzecia edycja „Fashion Week Poland". Swoje najnowsze kolekcje zaprezentowali znani projektanci z Polski i zagranicy. Wiele firm nawiązało interesujące kontakty handlowe.
Sukcesem zakończyła się także „Szwalnia 2011 - tylko dla profesjonalistów", wrześniowe spotkanie przedstawicieli producentów maszyn szwalniczych, urządzeń krojczych, czy prasowalniczych. W jego trakcie dyskutowano m.in. o przyszłości przemysłu mody.
Źródło: PKPP Lewiatan
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.