REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za mało wiemy o działaniach BIG

REKLAMA

REKLAMA

Polacy za mało wiedzą na temat sposobów działania biur informacji gospodarczej. Wpisanie do BIG jest postrzegane jako poważna sankcja silnie motywująca do spłaty długów.

Bogusław Kwarciak, psycholog społeczny zaznacza, że tylko jedna czwarta Polaków ma rzetelną wiedzę na temat sposobów działania biur informacji gospodarczej (26 proc. przedstawicieli firm i 23 proc. osób prywatnych).

REKLAMA

Jak wykazało badanie „Wiedza Polaków o biurach informacji gospodarczej i postawy wobec niespłaconych długów” przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC, wielu spośród respondentów ma tylko pozornie dobrą wiedzę na temat biur informacji gospodarczej. Informacje posiadane przez te osoby są w rzeczywistości bardzo powierzchowne, a często niestety również nieprawdziwe. 

Polecamy: Windykacja.wieszjak.pl

REKLAMA

Ekspert zaznacza, że najwięcej na temat BIG-ów wiedzą dłużnicy - blisko połowa tej grupy może pochwalić się dobrą orientacją w temacie (48 proc.). Interesujące, że przedstawiciele przedsiębiorstw odpowiadający za kwestie finansowe firmy nie wiedzą wiele więcej o BIG-ach niż statystyczny Kowalski. Tym bardziej, że jednocześnie te same osoby uważają biura informacji gospodarczej za jeden z najlepszych sposobów walki z niespłaconymi długami. Rejestry dłużników pojawiają się tu w 7 proc. wskazań. Są wymieniane na trzecim miejscu po rozłożeniu zaległości na raty i negocjowaniu warunków spłaty długów, a więc po działaniach, które wierzyciel może realizować na własną rękę.

- Warto zauważyć, że biura informacji gospodarczej, pod względem skuteczności walki z długami, są już przez przedsiębiorców traktowane na równi z drogą sądową, która przecież wiąże się z wyższymi kosztami - podkreśla Bogusław Kwarciak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekspert zaznacza też, zadanie przeprowadzone na zlecenie Rejestru Dłużników ERIF pokazało, że wpisanie do BIG jest postrzegane przez przeciętnego Polaka, jako poważna sankcja silnie motywująca do spłaty długów. 

Polecamy: Egzekucja należności pieniężnych Wieszjak.pl

REKLAMA

Tak twierdzi 67 proc. osób badanych. Również przedstawiciele firm (77 proc. badanych) silnie akcentują prewencyjne znaczenie rejestru dłużników widząc w nich sposób na ustrzeżenie się przed transakcjami z nierzetelnymi płatnikami. Respondenci zdają sobie sprawę, że wpis do BIG może utrudnić dostęp do np. kredytu czy leasingu. 53 proc. przedsiębiorców wskazuje tę niedogodność jako najważniejszą dla konsumenta, którego dane znajdą się w rejestrze dłużników. Wysoka jest świadomość konsekwencji dopisania do BIG danych firmy.

- Dla największej liczby przedsiębiorców (72 proc.) najpoważniejszym skutkiem dopisania danych firmy do biura informacji gospodarczej będzie utrata wiarygodności na rynku. Nowa Ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych wejdzie w życie 14 czerwca br. Wiele osób zadłużonych znajdzie się w zupełnie nowych realiach finansowych, ze znacznie ograniczonymi możliwościami zaciągania nowych zobowiązań. Obecnie ich poziom wiedzy na ten temat jest niski i musi ulec zmianie, jeśli chciałyby skutecznie radzić sobie z tymi problemami - podsumowuje.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA