Nowy kształt polskiej kolei
REKLAMA
REKLAMA
Jest szansa na pozbycie się historycznych długów kolei do 2014 r. – podkreślił wiceminister. Za zadanie wymagające konsekwencji w działaniu uznał program modernizacji dworców kolejowych, który powinien być kontynuowany również po 2011 roku, tak aby w ciągu najbliższych dziesięciu lat najważniejsze polskie dworce zostały wyremontowane.
REKLAMA
REKLAMA
Rocznie modernizowanych powinno być ok. 30 dworców. Jednocześnie wiceminister J. Engelhardt zaznaczył, że opłata dworcowa nie będzie przeznaczona na inwestycje, a na bieżącą eksploatację dworców, utrzymanie ich części wspólnej, tzn. poczekalni, dróg dojścia, peronów i parkingów.
W trakcie dyskusji, w której wzięli udział m.in. Prezes Zarządu PKP PLK Zbigniew Szafrański, prezes Zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego Ireneusz Gójski, poruszono również tematy związane z infrastrukturą kolejową, która docelowo powinna stać się własnością Skarbu Państwa, kontraktów długoletnich określających wysokość finansowania i poziom jakości utrzymania linii kolejowych.
MI/IN
Zobacz także: Podróże.wieszjak.pl
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA