REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grzegorz Koźmiński: CSR w praktyce, czyli wspólne kolorowanie świata [PODCAST]

CSR
CSR
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czy wdrożenie zasad CSR jest korzystne dla biznesu? Na czym polega projekt PPG "Colorful Communities"? Czym jest wolontariat pracowniczy?

Czy wdrożenie zasad CSR jest faktycznie korzystne dla firmy? Dlaczego globalny producent farb i lakierów angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnych? Co motywuje jego pracowników do wolontariatu i odnawiania okolicznych placów zabaw i szpitali?

REKLAMA

O projekcie PPG "Colorful Communities", remoncie Centrum Wielokulturowego na warszawskiej Pradze i planach na przyszłość, w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) opowiada Grzegorz Koźmiński, Menedżer ds. Komunikacji w PPG Industries. Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka podcastu "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie".

Czym jest projekt PPG "Colorful Communities"?

REKLAMA

To globalny program naszej firmy, który wystartował w 2015 roku. Jako firma, na poziomie globalnym, zastanawialiśmy się co możemy zrobić dla społeczności, w których funkcjonujemy na co dzień. W jaki sposób możemy stać się lepszym sąsiadem naszych fabryk i biur.

Stwierdziliśmy wówczas, że bardzo często wokół nas są instytucje, które potrzebują wsparcia w odnowieniu przestrzeni, w uczynieniu jej bardziej przyjazną dla mieszkańców, podopiecznych, uczniów czy pacjentów.

Dlatego uruchomiliśmy program, w ramach którego chcieliśmy przeznaczyć dziesięć milionów dolarów w ciągu pięciu lat, na projekty, które będą upiększały okolice naszych biur i fabryk. Przyznam szczerze, że w tej chwili mamy już znacznie przekroczony, zarówno ten budżet, jak i liczbę realizowanych globalnie projektów – opowiada Koźmiński.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie projekty "Colorful Communities" zrealizowano w Polsce?

W Polsce zrealizowaliśmy do tej pory siedem projektów w ciągu sześciu lat, a kolejne są już w drodze. Te projekty są bardzo różnorodne. Angażujemy się w odnawianie szkół i szpitali, ale też w upiększanie przestrzeni parku, w tym: nasadzenia roślin, oświetlenie.

Przykładami prac, zrealizowanych w Polsce, są m.in.: remont Centrum Wielokulturowego na warszawskiej Pradze, stworzenie kolorowego parku kieszonkowego na wrocławskim Oporowie oraz renowacja placu zabaw w cieszyńskim Parku pod Wałką.

Realizacja tych działań opiera się na wolontariacie pracowników firmy, wykorzystaniu farb i akcesoriów naszej produkcji oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi – wyjaśnia Koźmiński.

Na czym polega społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)?

W naszym przypadku, ważnym filarem działań firmy jest zrównoważony rozwój. Podstawą jest to jak bardzo zmieniamy nasze produkty, aby były one przyjazne dla środowiska, zarówno pod względem użytkowania, jak i produkcji.

REKLAMA

Zmieniamy nasze cykle produkcyjne i receptury produktów, tak, aby miały jak najmniejszy wpływ na środowisko. W tej chwili, większość naszych produktów opiera się już na bazie wody, a nie rozpuszczalników. Równocześnie, ograniczamy też zużycie wody technologicznej i ścieków, które trafiają do środowiska.

Kolejnym istotnym elementem jest wolontariat pracowniczy. Jednym z podstawowych założeń programu "Colorful Communities" jest zaangażowanie naszych pracowników w działalność wolontariacką – mówi Koźmiński.

Na czym polega wolontariat pracowniczy?

Żaden z projektów "Colorful Communities" nie odbywa się bez udziału naszych pracowników. Mówiąc o programie używam sformowania "robimy", bo w tych pracach aktywnie uczestniczą pracownicy PPG.

Odgruzowują, odkopują, oczyszczają, malują, ozdabiają i przygotowują takie przestrzenie. Na koniec oczywiście uczestniczą w ich otwarciu, czyli spotkaniu z beneficjentami takiego projektu.

Wyjątek od tej zasady zrobiliśmy wyłącznie w najcięższym czasie pandemii, kiedy obostrzenia, wynikające z rekomendacji rządowych, nie pozwoliły nam na spotykanie się – podkreśla Koźmiński.

Grzegorz Koźmiński – Menedżer ds. Komunikacji w PPG Industries, z firmą związany od 2012 roku. Odpowiada za kreowanie i realizację działań komunikacji wewnętrznej, politykę CSR oraz employer branding wszystkich jednostek binzesowych PPG w Polsce.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA