REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grzegorz Koźmiński: CSR w praktyce, czyli wspólne kolorowanie świata [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szymon Glonek
Szymon Glonek
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Podyplomowych Studiów Psychologii Zachowań Rynkowych na Uniwersytecie Warszawskim.
CSR
CSR
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czy wdrożenie zasad CSR jest korzystne dla biznesu? Na czym polega projekt PPG "Colorful Communities"? Czym jest wolontariat pracowniczy?

Czy wdrożenie zasad CSR jest faktycznie korzystne dla firmy? Dlaczego globalny producent farb i lakierów angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnych? Co motywuje jego pracowników do wolontariatu i odnawiania okolicznych placów zabaw i szpitali?

REKLAMA

REKLAMA

O projekcie PPG "Colorful Communities", remoncie Centrum Wielokulturowego na warszawskiej Pradze i planach na przyszłość, w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) opowiada Grzegorz Koźmiński, Menedżer ds. Komunikacji w PPG Industries. Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka podcastu "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie".

Czym jest projekt PPG "Colorful Communities"?

To globalny program naszej firmy, który wystartował w 2015 roku. Jako firma, na poziomie globalnym, zastanawialiśmy się co możemy zrobić dla społeczności, w których funkcjonujemy na co dzień. W jaki sposób możemy stać się lepszym sąsiadem naszych fabryk i biur.

Stwierdziliśmy wówczas, że bardzo często wokół nas są instytucje, które potrzebują wsparcia w odnowieniu przestrzeni, w uczynieniu jej bardziej przyjazną dla mieszkańców, podopiecznych, uczniów czy pacjentów.

REKLAMA

Dlatego uruchomiliśmy program, w ramach którego chcieliśmy przeznaczyć dziesięć milionów dolarów w ciągu pięciu lat, na projekty, które będą upiększały okolice naszych biur i fabryk. Przyznam szczerze, że w tej chwili mamy już znacznie przekroczony, zarówno ten budżet, jak i liczbę realizowanych globalnie projektów – opowiada Koźmiński.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie projekty "Colorful Communities" zrealizowano w Polsce?

W Polsce zrealizowaliśmy do tej pory siedem projektów w ciągu sześciu lat, a kolejne są już w drodze. Te projekty są bardzo różnorodne. Angażujemy się w odnawianie szkół i szpitali, ale też w upiększanie przestrzeni parku, w tym: nasadzenia roślin, oświetlenie.

Przykładami prac, zrealizowanych w Polsce, są m.in.: remont Centrum Wielokulturowego na warszawskiej Pradze, stworzenie kolorowego parku kieszonkowego na wrocławskim Oporowie oraz renowacja placu zabaw w cieszyńskim Parku pod Wałką.

Realizacja tych działań opiera się na wolontariacie pracowników firmy, wykorzystaniu farb i akcesoriów naszej produkcji oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi – wyjaśnia Koźmiński.

Na czym polega społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)?

W naszym przypadku, ważnym filarem działań firmy jest zrównoważony rozwój. Podstawą jest to jak bardzo zmieniamy nasze produkty, aby były one przyjazne dla środowiska, zarówno pod względem użytkowania, jak i produkcji.

Zmieniamy nasze cykle produkcyjne i receptury produktów, tak, aby miały jak najmniejszy wpływ na środowisko. W tej chwili, większość naszych produktów opiera się już na bazie wody, a nie rozpuszczalników. Równocześnie, ograniczamy też zużycie wody technologicznej i ścieków, które trafiają do środowiska.

Kolejnym istotnym elementem jest wolontariat pracowniczy. Jednym z podstawowych założeń programu "Colorful Communities" jest zaangażowanie naszych pracowników w działalność wolontariacką – mówi Koźmiński.

Na czym polega wolontariat pracowniczy?

Żaden z projektów "Colorful Communities" nie odbywa się bez udziału naszych pracowników. Mówiąc o programie używam sformowania "robimy", bo w tych pracach aktywnie uczestniczą pracownicy PPG.

Odgruzowują, odkopują, oczyszczają, malują, ozdabiają i przygotowują takie przestrzenie. Na koniec oczywiście uczestniczą w ich otwarciu, czyli spotkaniu z beneficjentami takiego projektu.

Wyjątek od tej zasady zrobiliśmy wyłącznie w najcięższym czasie pandemii, kiedy obostrzenia, wynikające z rekomendacji rządowych, nie pozwoliły nam na spotykanie się – podkreśla Koźmiński.

Grzegorz Koźmiński – Menedżer ds. Komunikacji w PPG Industries, z firmą związany od 2012 roku. Odpowiada za kreowanie i realizację działań komunikacji wewnętrznej, politykę CSR oraz employer branding wszystkich jednostek binzesowych PPG w Polsce.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

REKLAMA

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

REKLAMA