REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Idealny sprzedawca – 3 kroki do sukcesu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Idealny sprzedawca jest pożądanym obiektem przez firmy sprzedażowe. Jego największą wartością są umiejętności oraz marka, którą buduje każdego dnia. W obecnych, trudnych czasach, kiedy sprzedaż głównie jest w sieci idealny sprzedawca musi stać się dobrym doradcą. Nie ważny jest produkt, który sprzedajesz. Ważne jest to, że to Ty jesteś sprzedawcą. Co buduje markę idealnego sprzedawcy? Jakie cechy powinien posiadać dobry handlowiec? Czy cena ma znaczenie w handlu?

Co buduje markę idealnego sprzedawcy?

REKLAMA

Joe Girard, uznany przez Księgę Rekordów Guinessa 12 razy z rzędu za najlepszego sprzedawcę świata mawiał: „Nigdy nie sprzedałem nikomu samochodu – zawsze kupowali Girarda”. To zdanie potwierdza tezę – klient nie kupuje produktu, klient kupuje osobę, która mu ten produkt sprzedaje. Dlaczego tak się dzieje? Za sukces w sprzedaży odpowiedzialna jest marka. Każdy z nas może zacząć budować ją już dziś. Jest to proces długotrwały, ciągły, a jednocześnie bardzo skuteczny. Joe Gerard dzięki swojej marce, którą skutecznie budował przez lata, w całym swym dorobku sprzedał ponad 13 tysięcy samochodów klientom indywidualnym. Dokonał tego pracując w jednym z siedmiu salonów tej samej marki w mieście. Inni kusili rabatami, obniżali cenę – a do niego ludzie zapisywali się na wizytę. Ten człowiek wyróżniał się na tle innych sprzedawców. Nadawał swoim transakcjom markę. Samochody wszędzie były takie same. W salonie, w którym pracował marką był człowiek, który je sprzedawał.

REKLAMA

Najlepsi handlowcy unikają sprzedaży produktów/usług. Sprzedają siebie. Oferują emocjonalną więź z klientem czy satysfakcję z dokonania transakcji właśnie z nim. Nie ważne kogo Ty znasz. Ważne kto zna Ciebie.

Idealny sprzedawca, czyli jaki?

REKLAMA

Jeśli zadamy pytanie, jakie kompetencje są kluczowe, aby uzyskiwać powtarzalne i przewidywalne sukcesy w sprzedaży, odpowiedzi będzie tyle, ilu odpowiadających. Jednak możemy znaleźć wspólny mianownik. Kluczem do sukcesu jest umiejętność nawiązywania kontaktu z innymi ludźmi. Na niej oparty jest każdy biznes. Istotą każdego biznesu jest sprzedaż. Nowy i obecnym klientom. Sztuka komunikacji z ludźmi, umiejętność utrzymywania długotrwałych relacji daje powodzenie w sprzedaży. Praktycznie w każdym ogłoszeniu rekrutacyjnym na stanowiska związane ze sprzedażą, jest wymaganie „umiejętność nawiązywania kontaktów”.

Bez niej nie ma sprzedaży. Otwartość i ciekawość drugiej osoby pozwalają nam na rozpoczęcie rozmowy handlowej. Zadawania pytań i uzyskiwania na nie odpowiedzi. Tylko wtedy wiemy, czego potrzebuje nasz klient i dokładnie to możemy mu sprzedać. Powinniśmy tę umiejętność kształtować, rozwijać, ćwiczyć na sobie, a co najważniejsze rozwijać u swoich współpracowników.

Czy cena ma znaczenie w handlu?

Każdy z nas ma swoich zaufanych dostawców różnych produktów lub usług. W telefonie mamy swoich lekarzy, mechaników, doradców marketingowych, finansowych, prawników i wielu innych. Tych, którzy są po prostu „nasi”. Nie szukamy za każdym razem nowego, najtańszego. Zaufanie, które sprzedawca zbudował z nami jest tym, co sprawia, że dokonujemy transakcji właśnie z nim, bez względu na cenę. Kupujemy marką, jaką ten człowiek reprezentuje i nie chodzi tutaj o markę firmy tylko markę osobistą. Znanych brandów mamy wiele. Salonów sieciowych marek również. A często dokonujemy zakupów w tym, konkretnym salonie. Nie w innym. Dlaczego? Bo tam, jest „nasz” sprzedawca, który zawsze dobrze nas obsługiwał.  Z nim nie negocjujemy cen, ponieważ nie one są najważniejsze. Tutaj kluczową wartością jest zaufanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wchodząc do nowego sklepu, gdzie nie mamy zbudowanych więzi, często z radością prosimy o rabat. Negocjujemy, staramy się stworzyć sobie wartość transakcji poprzez uzyskanie niższej ceny. Cena ma znaczenie tylko wtedy, gdy dokonujący transakcji handlowiec nie wygeneruje nic więcej. Jeśli skupi się na jakości kontaktu z klientami, wtedy ma o wiele większe szanse na to, aby nie sprzedawać za „wszelką cenę” tylko za cenę będącą logiczną konsekwencją wartości, jaką klient otrzymuje. Gdzie poza samym produktem, jest coś więcej.. Cena ma kluczowe znaczenie przede wszystkim dla sprzedającego. Przynosi zysk lub zapewnia ogrom ciężkiej, stresującej pracy, skupionej na poszukiwaniu nowych klientów, jeśli jest zbyt niska.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA