REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Idealny sprzedawca – 3 kroki do sukcesu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Idealny sprzedawca jest pożądanym obiektem przez firmy sprzedażowe. Jego największą wartością są umiejętności oraz marka, którą buduje każdego dnia. W obecnych, trudnych czasach, kiedy sprzedaż głównie jest w sieci idealny sprzedawca musi stać się dobrym doradcą. Nie ważny jest produkt, który sprzedajesz. Ważne jest to, że to Ty jesteś sprzedawcą. Co buduje markę idealnego sprzedawcy? Jakie cechy powinien posiadać dobry handlowiec? Czy cena ma znaczenie w handlu?

Co buduje markę idealnego sprzedawcy?

Joe Girard, uznany przez Księgę Rekordów Guinessa 12 razy z rzędu za najlepszego sprzedawcę świata mawiał: „Nigdy nie sprzedałem nikomu samochodu – zawsze kupowali Girarda”. To zdanie potwierdza tezę – klient nie kupuje produktu, klient kupuje osobę, która mu ten produkt sprzedaje. Dlaczego tak się dzieje? Za sukces w sprzedaży odpowiedzialna jest marka. Każdy z nas może zacząć budować ją już dziś. Jest to proces długotrwały, ciągły, a jednocześnie bardzo skuteczny. Joe Gerard dzięki swojej marce, którą skutecznie budował przez lata, w całym swym dorobku sprzedał ponad 13 tysięcy samochodów klientom indywidualnym. Dokonał tego pracując w jednym z siedmiu salonów tej samej marki w mieście. Inni kusili rabatami, obniżali cenę – a do niego ludzie zapisywali się na wizytę. Ten człowiek wyróżniał się na tle innych sprzedawców. Nadawał swoim transakcjom markę. Samochody wszędzie były takie same. W salonie, w którym pracował marką był człowiek, który je sprzedawał.

REKLAMA

Najlepsi handlowcy unikają sprzedaży produktów/usług. Sprzedają siebie. Oferują emocjonalną więź z klientem czy satysfakcję z dokonania transakcji właśnie z nim. Nie ważne kogo Ty znasz. Ważne kto zna Ciebie.

Idealny sprzedawca, czyli jaki?

REKLAMA

Jeśli zadamy pytanie, jakie kompetencje są kluczowe, aby uzyskiwać powtarzalne i przewidywalne sukcesy w sprzedaży, odpowiedzi będzie tyle, ilu odpowiadających. Jednak możemy znaleźć wspólny mianownik. Kluczem do sukcesu jest umiejętność nawiązywania kontaktu z innymi ludźmi. Na niej oparty jest każdy biznes. Istotą każdego biznesu jest sprzedaż. Nowy i obecnym klientom. Sztuka komunikacji z ludźmi, umiejętność utrzymywania długotrwałych relacji daje powodzenie w sprzedaży. Praktycznie w każdym ogłoszeniu rekrutacyjnym na stanowiska związane ze sprzedażą, jest wymaganie „umiejętność nawiązywania kontaktów”.

Bez niej nie ma sprzedaży. Otwartość i ciekawość drugiej osoby pozwalają nam na rozpoczęcie rozmowy handlowej. Zadawania pytań i uzyskiwania na nie odpowiedzi. Tylko wtedy wiemy, czego potrzebuje nasz klient i dokładnie to możemy mu sprzedać. Powinniśmy tę umiejętność kształtować, rozwijać, ćwiczyć na sobie, a co najważniejsze rozwijać u swoich współpracowników.

Czy cena ma znaczenie w handlu?

REKLAMA

Każdy z nas ma swoich zaufanych dostawców różnych produktów lub usług. W telefonie mamy swoich lekarzy, mechaników, doradców marketingowych, finansowych, prawników i wielu innych. Tych, którzy są po prostu „nasi”. Nie szukamy za każdym razem nowego, najtańszego. Zaufanie, które sprzedawca zbudował z nami jest tym, co sprawia, że dokonujemy transakcji właśnie z nim, bez względu na cenę. Kupujemy marką, jaką ten człowiek reprezentuje i nie chodzi tutaj o markę firmy tylko markę osobistą. Znanych brandów mamy wiele. Salonów sieciowych marek również. A często dokonujemy zakupów w tym, konkretnym salonie. Nie w innym. Dlaczego? Bo tam, jest „nasz” sprzedawca, który zawsze dobrze nas obsługiwał.  Z nim nie negocjujemy cen, ponieważ nie one są najważniejsze. Tutaj kluczową wartością jest zaufanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wchodząc do nowego sklepu, gdzie nie mamy zbudowanych więzi, często z radością prosimy o rabat. Negocjujemy, staramy się stworzyć sobie wartość transakcji poprzez uzyskanie niższej ceny. Cena ma znaczenie tylko wtedy, gdy dokonujący transakcji handlowiec nie wygeneruje nic więcej. Jeśli skupi się na jakości kontaktu z klientami, wtedy ma o wiele większe szanse na to, aby nie sprzedawać za „wszelką cenę” tylko za cenę będącą logiczną konsekwencją wartości, jaką klient otrzymuje. Gdzie poza samym produktem, jest coś więcej.. Cena ma kluczowe znaczenie przede wszystkim dla sprzedającego. Przynosi zysk lub zapewnia ogrom ciężkiej, stresującej pracy, skupionej na poszukiwaniu nowych klientów, jeśli jest zbyt niska.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA