REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować silną markę firmy? Poznaj 7 zasad

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Poznaj 7 zasad silnej marki
Poznaj 7 zasad silnej marki

REKLAMA

REKLAMA

Silna marka i jej budowanie stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę promocji swoich produktów czy usług. W czasach, kiedy co chwila wprowadzane są nowe obostrzenia, tylko silna marka przetrwa.

Budowanie marki firmy

Dlaczego profesjonalizm wygrywa z bylejakością? Czemu autentyczność to najcenniejsza wartość? Czy wizerunek szefa ma znaczenie? Zbuduj silną markę w oparciu o poniższe 7 zasad.

REKLAMA

REKLAMA

  1. Miej spójną wizję i misję firmy

Misja i wizja firmy są kluczowe w jej efektywnym funkcjonowaniu. Można je ulepszać lub korygować, ale być muszą. Jeśli chodzi o wizję - w długiej perspektywie czasu może być korygowana, dopasowywana do zmieniających się warunków rynkowych oraz potrzeb klientów, z jakimi współpracujemy. Misję natomiast dobrze mieć zdefiniowaną. Naszą misją jest dzielenie się widzą z tymi, którzy jej najbardziej potrzebują. Przyświeca nam ona od kilkunastu lat i jest niezmienna. Wizja została określona na początku działalności i w założeniach miała silną i niezależną prasę. Taką właśnie tworzymy.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

2. Zaplanuj proces zbudowania marki

Proces budowania silnej marki, to proces, który nigdy nie ustaje. Możemy rozpocząć go w dowolnym momencie, jednak jeśli decyzja zostanie już podjęta, proces ten nigdy się nie skończy. Aby marka stała się rozpoznawalna na rynku potrzeba czasu. Około trzech lat zajmuje zbudowanie silnej marki. Pierwszy rok warto poświęcić na pokazanie się szerokiemu gronu odbiorców. Mogą to być bezpłatne publikacje w mediach, wystąpienia osób zarządzających firmą na kongresach oraz wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji. Drugi rok to nawiązywanie współpracy z kluczowymi kontrahentami i pierwsze długoterminowe kontrakty np. na działania PR w prasie. Nie ma przerwy od reklamy. Konkurencja nie śpi, Ty również nie prześpij swojego czasu. W trzecim roku widać już efekty działań z poprzednich dwóch lat. Silna marka doskonale wpisuje się słowa Michała Czekaja „Nie ważne kogo Ty znasz, ważne kto zna Ciebie”. Nowi klienci sami do Ciebie przychodzą m.in. dzięki rekomendacjom, które oparte są na relacjach.

REKLAMA

3. Wybierz profesjonalizm i komplementarność

Według Ludmiły Petrenko, terapeutki urody Centrum Zdrowia i Urody LUVITAL komplementarność usług jest podstawą silnej marki. Jedną z zasad działania silnej marki jest wysoki poziom profesjonalizmu, który cenią i potwierdzają opiniami klienci. To, co inni mówią o nas poza nami jest właśnie marką. Opinie klientów są bardzo ważne, dlatego warto nie prosić po każdej transakcji. Regularne dokształcanie pracowników u najlepszych ekspertów w branż, nieustannie podnosi poziom profesjonalizmu. Profesjonalizm zawsze się obroni i wygra z bylejakością. W dzisiejszym, zabieganym świecie, gdzie biznes w większości jest online bardzo często króluje ilość a nie jakość. Jeśli marzysz o silnej marce pamiętaj o spójności i profesjonalnym podejściu do obsługi klienta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Postaw na autentyczność a nie autokreację

Bazując na doświadczeniach osobistych oraz pracy z klientami najbardziej istotną kwestią w budowaniu silnej marki osobistej jest oparcie jej na autentycznych podstawach i spójnym z jej właścicielem przekazie, zgodnym z tym, kim naprawdę jest i co jest dla niego ważne – mówi Sylwia Plona-Zduńczyk, właścicielka marki EVOLUTION TREE. Takie podejście sprawia, że marka wyróżnia się na rynku i dociera do właściwych, idealnych klientów. Bycie autentycznym pozwala nam na spokojne funkcjonowanie. Mianowicie – będąc sobą nie musimy pamiętać, o czym była ostatnia rozmowa. Coraz więcej widać w sieci autokreacji, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Taka marka nie obroni się, kiedy klient zetknie się w realu z jakością usług czy obsługi klienta. W sieci możemy pokazać wszystko i napisać najpiękniej, jak tylko potrafimy. Programy graficzne pokażą piękne modelki i modeli, tylko po to, aby przyciągnąć klienta. Dla niego jednak ważniejsza jest prawdziwość, wysoka jakość usług i profesjonalizm.

5. Bądź wizytówką swojej firmy

Prowadząc firmę przede wszystkim stawiamy na jakość usług i produktów, bo bez tego nie mielibyśmy czego szukać na rynku. Wkładamy mnóstwo czasu i pieniędzy w marketing i reklamę, wiedząc, że abyśmy byli zauważeni wśród podobnych sobie firm musi nas coś wyróżniać. Dlatego ważna jest oprawa graficzna strony, przykuwające oko zdjęcia, logotyp czy hasło reklamowe. Lecz oprócz tych rzeczy, tak samo ważny jest nasz wygląd oraz wizerunek naszych pracowników. Wrażenie wizualne, jakie robimy na klientach bywa kluczowe przy wyborze firm do współpracy. Klienci mogą pomyśleć, że jaki nasz wygląd takie i prowadzenie biznesu. My sami jesteśmy reklama i wizytówką swojej firmy. Według Aleksandry Świąder, stylistki Lexa design & Events jak nas widzą, tak nam płacą. Zgadzamy się z tym w 100%.

6. Napisz artykuł prasowy

Żeby się nie zniechęcić do pisania, warto zacząć od czegoś małego np. prowadzić bloga, pisać artykuły, przeprowadzać wywiady, zamieszczać długie posty w mediach społecznościowych. Wiele osób, które są językowo bardzo sprawne, nie robi tego z obawy, że to nie będzie wystarczająco dobre albo z lęku, że zostaną ocenione. Pisanie artykułów branżowych jest świetnym narzędziem, które pokazuje nas jako ekspertów. Możemy w nich poruszać tematy, na których się znamy. W każdej branży są portale, magazyny, dwumiesięczniki, które chętnie przyjmą nasze teksty. Publikacje w ogólnopolskiej prasie pozwalają dotrzeć nam do nowych klientów z różnych stron kraju. Wszystko zależy od tego, jaki produkt/usługę oferujemy i jaki ma ona zasięg. Dodatkowo dzielenie się swoją wiedzą i doświadczenie buduje poczucie naszej wartości i pozytywnie wpływa na siłę marki.

7. Korzystaj z mediów

Media to najlepsze miejsce do pokazania swojej marki szerokiemu gronu odbiorców w jednym czasie. Reklama prasowa, zamieszczona zawsze na tej samej stronie w e-magazynie, przez kilka kolejnych numerów pozwala przyciągnąć uwagę czytelników. Wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji pokazują, że osoby zarządzające firmą mają coś ważnego do powiedzenia. Oglądalność programów informacyjnych czy śniadaniowych jest bardzo wysoka. Zwłaszcza tych ogólnopolskich. Obecnie media społecznościowe są jednym z lepszych kanałów informowania odbiorców, czym zajmuje się nasza firma, jakie ma wartości i dlaczego warto z nami współpracować. Istotne jest odpowiednie dobranie mediów społecznościowych. Nie w każdym z dostępnych na rynku są nasi potencjalni klienci. Każdy z tych mediów również oczekuje innej treści, którą tam publikujemy. Zasada kopiuj-wklej tutaj nie zadziała.

Stworzenie silnej marki nie należy do prostych zadań. Wymaga od zarządzających firmą właściwej wizji, determinacji i ukierunkowanych działań. Każdy aspekt jest ważny – wartości, kolorystyka loga, nazwa marki, produkty/usługi, jakość obsługi oraz spójność i wytrwałość. Kierujcie się intuicją i zaprezentowanymi zasadami. Sukces będzie spektakularny.

Business Intelligence

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Business Intelligence
Portal & Dwumiesięcznik
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA