REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować silną markę firmy? Poznaj 7 zasad

Poznaj 7 zasad silnej marki
Poznaj 7 zasad silnej marki

REKLAMA

REKLAMA

Silna marka i jej budowanie stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę promocji swoich produktów czy usług. W czasach, kiedy co chwila wprowadzane są nowe obostrzenia, tylko silna marka przetrwa.

Budowanie marki firmy

Dlaczego profesjonalizm wygrywa z bylejakością? Czemu autentyczność to najcenniejsza wartość? Czy wizerunek szefa ma znaczenie? Zbuduj silną markę w oparciu o poniższe 7 zasad.

REKLAMA

  1. Miej spójną wizję i misję firmy

Misja i wizja firmy są kluczowe w jej efektywnym funkcjonowaniu. Można je ulepszać lub korygować, ale być muszą. Jeśli chodzi o wizję - w długiej perspektywie czasu może być korygowana, dopasowywana do zmieniających się warunków rynkowych oraz potrzeb klientów, z jakimi współpracujemy. Misję natomiast dobrze mieć zdefiniowaną. Naszą misją jest dzielenie się widzą z tymi, którzy jej najbardziej potrzebują. Przyświeca nam ona od kilkunastu lat i jest niezmienna. Wizja została określona na początku działalności i w założeniach miała silną i niezależną prasę. Taką właśnie tworzymy.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

2. Zaplanuj proces zbudowania marki

Proces budowania silnej marki, to proces, który nigdy nie ustaje. Możemy rozpocząć go w dowolnym momencie, jednak jeśli decyzja zostanie już podjęta, proces ten nigdy się nie skończy. Aby marka stała się rozpoznawalna na rynku potrzeba czasu. Około trzech lat zajmuje zbudowanie silnej marki. Pierwszy rok warto poświęcić na pokazanie się szerokiemu gronu odbiorców. Mogą to być bezpłatne publikacje w mediach, wystąpienia osób zarządzających firmą na kongresach oraz wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji. Drugi rok to nawiązywanie współpracy z kluczowymi kontrahentami i pierwsze długoterminowe kontrakty np. na działania PR w prasie. Nie ma przerwy od reklamy. Konkurencja nie śpi, Ty również nie prześpij swojego czasu. W trzecim roku widać już efekty działań z poprzednich dwóch lat. Silna marka doskonale wpisuje się słowa Michała Czekaja „Nie ważne kogo Ty znasz, ważne kto zna Ciebie”. Nowi klienci sami do Ciebie przychodzą m.in. dzięki rekomendacjom, które oparte są na relacjach.

3. Wybierz profesjonalizm i komplementarność

Według Ludmiły Petrenko, terapeutki urody Centrum Zdrowia i Urody LUVITAL komplementarność usług jest podstawą silnej marki. Jedną z zasad działania silnej marki jest wysoki poziom profesjonalizmu, który cenią i potwierdzają opiniami klienci. To, co inni mówią o nas poza nami jest właśnie marką. Opinie klientów są bardzo ważne, dlatego warto nie prosić po każdej transakcji. Regularne dokształcanie pracowników u najlepszych ekspertów w branż, nieustannie podnosi poziom profesjonalizmu. Profesjonalizm zawsze się obroni i wygra z bylejakością. W dzisiejszym, zabieganym świecie, gdzie biznes w większości jest online bardzo często króluje ilość a nie jakość. Jeśli marzysz o silnej marce pamiętaj o spójności i profesjonalnym podejściu do obsługi klienta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Postaw na autentyczność a nie autokreację

Bazując na doświadczeniach osobistych oraz pracy z klientami najbardziej istotną kwestią w budowaniu silnej marki osobistej jest oparcie jej na autentycznych podstawach i spójnym z jej właścicielem przekazie, zgodnym z tym, kim naprawdę jest i co jest dla niego ważne – mówi Sylwia Plona-Zduńczyk, właścicielka marki EVOLUTION TREE. Takie podejście sprawia, że marka wyróżnia się na rynku i dociera do właściwych, idealnych klientów. Bycie autentycznym pozwala nam na spokojne funkcjonowanie. Mianowicie – będąc sobą nie musimy pamiętać, o czym była ostatnia rozmowa. Coraz więcej widać w sieci autokreacji, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Taka marka nie obroni się, kiedy klient zetknie się w realu z jakością usług czy obsługi klienta. W sieci możemy pokazać wszystko i napisać najpiękniej, jak tylko potrafimy. Programy graficzne pokażą piękne modelki i modeli, tylko po to, aby przyciągnąć klienta. Dla niego jednak ważniejsza jest prawdziwość, wysoka jakość usług i profesjonalizm.

5. Bądź wizytówką swojej firmy

Prowadząc firmę przede wszystkim stawiamy na jakość usług i produktów, bo bez tego nie mielibyśmy czego szukać na rynku. Wkładamy mnóstwo czasu i pieniędzy w marketing i reklamę, wiedząc, że abyśmy byli zauważeni wśród podobnych sobie firm musi nas coś wyróżniać. Dlatego ważna jest oprawa graficzna strony, przykuwające oko zdjęcia, logotyp czy hasło reklamowe. Lecz oprócz tych rzeczy, tak samo ważny jest nasz wygląd oraz wizerunek naszych pracowników. Wrażenie wizualne, jakie robimy na klientach bywa kluczowe przy wyborze firm do współpracy. Klienci mogą pomyśleć, że jaki nasz wygląd takie i prowadzenie biznesu. My sami jesteśmy reklama i wizytówką swojej firmy. Według Aleksandry Świąder, stylistki Lexa design & Events jak nas widzą, tak nam płacą. Zgadzamy się z tym w 100%.

6. Napisz artykuł prasowy

Żeby się nie zniechęcić do pisania, warto zacząć od czegoś małego np. prowadzić bloga, pisać artykuły, przeprowadzać wywiady, zamieszczać długie posty w mediach społecznościowych. Wiele osób, które są językowo bardzo sprawne, nie robi tego z obawy, że to nie będzie wystarczająco dobre albo z lęku, że zostaną ocenione. Pisanie artykułów branżowych jest świetnym narzędziem, które pokazuje nas jako ekspertów. Możemy w nich poruszać tematy, na których się znamy. W każdej branży są portale, magazyny, dwumiesięczniki, które chętnie przyjmą nasze teksty. Publikacje w ogólnopolskiej prasie pozwalają dotrzeć nam do nowych klientów z różnych stron kraju. Wszystko zależy od tego, jaki produkt/usługę oferujemy i jaki ma ona zasięg. Dodatkowo dzielenie się swoją wiedzą i doświadczenie buduje poczucie naszej wartości i pozytywnie wpływa na siłę marki.

7. Korzystaj z mediów

REKLAMA

Media to najlepsze miejsce do pokazania swojej marki szerokiemu gronu odbiorców w jednym czasie. Reklama prasowa, zamieszczona zawsze na tej samej stronie w e-magazynie, przez kilka kolejnych numerów pozwala przyciągnąć uwagę czytelników. Wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji pokazują, że osoby zarządzające firmą mają coś ważnego do powiedzenia. Oglądalność programów informacyjnych czy śniadaniowych jest bardzo wysoka. Zwłaszcza tych ogólnopolskich. Obecnie media społecznościowe są jednym z lepszych kanałów informowania odbiorców, czym zajmuje się nasza firma, jakie ma wartości i dlaczego warto z nami współpracować. Istotne jest odpowiednie dobranie mediów społecznościowych. Nie w każdym z dostępnych na rynku są nasi potencjalni klienci. Każdy z tych mediów również oczekuje innej treści, którą tam publikujemy. Zasada kopiuj-wklej tutaj nie zadziała.

Stworzenie silnej marki nie należy do prostych zadań. Wymaga od zarządzających firmą właściwej wizji, determinacji i ukierunkowanych działań. Każdy aspekt jest ważny – wartości, kolorystyka loga, nazwa marki, produkty/usługi, jakość obsługi oraz spójność i wytrwałość. Kierujcie się intuicją i zaprezentowanymi zasadami. Sukces będzie spektakularny.

Business Intelligence

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Business Intelligence
Portal & Dwumiesięcznik
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA