REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować silną markę firmy? Poznaj 7 zasad

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Poznaj 7 zasad silnej marki
Poznaj 7 zasad silnej marki

REKLAMA

REKLAMA

Silna marka i jej budowanie stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę promocji swoich produktów czy usług. W czasach, kiedy co chwila wprowadzane są nowe obostrzenia, tylko silna marka przetrwa.

Budowanie marki firmy

Dlaczego profesjonalizm wygrywa z bylejakością? Czemu autentyczność to najcenniejsza wartość? Czy wizerunek szefa ma znaczenie? Zbuduj silną markę w oparciu o poniższe 7 zasad.

REKLAMA

REKLAMA

  1. Miej spójną wizję i misję firmy

Misja i wizja firmy są kluczowe w jej efektywnym funkcjonowaniu. Można je ulepszać lub korygować, ale być muszą. Jeśli chodzi o wizję - w długiej perspektywie czasu może być korygowana, dopasowywana do zmieniających się warunków rynkowych oraz potrzeb klientów, z jakimi współpracujemy. Misję natomiast dobrze mieć zdefiniowaną. Naszą misją jest dzielenie się widzą z tymi, którzy jej najbardziej potrzebują. Przyświeca nam ona od kilkunastu lat i jest niezmienna. Wizja została określona na początku działalności i w założeniach miała silną i niezależną prasę. Taką właśnie tworzymy.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

2. Zaplanuj proces zbudowania marki

Proces budowania silnej marki, to proces, który nigdy nie ustaje. Możemy rozpocząć go w dowolnym momencie, jednak jeśli decyzja zostanie już podjęta, proces ten nigdy się nie skończy. Aby marka stała się rozpoznawalna na rynku potrzeba czasu. Około trzech lat zajmuje zbudowanie silnej marki. Pierwszy rok warto poświęcić na pokazanie się szerokiemu gronu odbiorców. Mogą to być bezpłatne publikacje w mediach, wystąpienia osób zarządzających firmą na kongresach oraz wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji. Drugi rok to nawiązywanie współpracy z kluczowymi kontrahentami i pierwsze długoterminowe kontrakty np. na działania PR w prasie. Nie ma przerwy od reklamy. Konkurencja nie śpi, Ty również nie prześpij swojego czasu. W trzecim roku widać już efekty działań z poprzednich dwóch lat. Silna marka doskonale wpisuje się słowa Michała Czekaja „Nie ważne kogo Ty znasz, ważne kto zna Ciebie”. Nowi klienci sami do Ciebie przychodzą m.in. dzięki rekomendacjom, które oparte są na relacjach.

REKLAMA

3. Wybierz profesjonalizm i komplementarność

Według Ludmiły Petrenko, terapeutki urody Centrum Zdrowia i Urody LUVITAL komplementarność usług jest podstawą silnej marki. Jedną z zasad działania silnej marki jest wysoki poziom profesjonalizmu, który cenią i potwierdzają opiniami klienci. To, co inni mówią o nas poza nami jest właśnie marką. Opinie klientów są bardzo ważne, dlatego warto nie prosić po każdej transakcji. Regularne dokształcanie pracowników u najlepszych ekspertów w branż, nieustannie podnosi poziom profesjonalizmu. Profesjonalizm zawsze się obroni i wygra z bylejakością. W dzisiejszym, zabieganym świecie, gdzie biznes w większości jest online bardzo często króluje ilość a nie jakość. Jeśli marzysz o silnej marce pamiętaj o spójności i profesjonalnym podejściu do obsługi klienta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Postaw na autentyczność a nie autokreację

Bazując na doświadczeniach osobistych oraz pracy z klientami najbardziej istotną kwestią w budowaniu silnej marki osobistej jest oparcie jej na autentycznych podstawach i spójnym z jej właścicielem przekazie, zgodnym z tym, kim naprawdę jest i co jest dla niego ważne – mówi Sylwia Plona-Zduńczyk, właścicielka marki EVOLUTION TREE. Takie podejście sprawia, że marka wyróżnia się na rynku i dociera do właściwych, idealnych klientów. Bycie autentycznym pozwala nam na spokojne funkcjonowanie. Mianowicie – będąc sobą nie musimy pamiętać, o czym była ostatnia rozmowa. Coraz więcej widać w sieci autokreacji, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Taka marka nie obroni się, kiedy klient zetknie się w realu z jakością usług czy obsługi klienta. W sieci możemy pokazać wszystko i napisać najpiękniej, jak tylko potrafimy. Programy graficzne pokażą piękne modelki i modeli, tylko po to, aby przyciągnąć klienta. Dla niego jednak ważniejsza jest prawdziwość, wysoka jakość usług i profesjonalizm.

5. Bądź wizytówką swojej firmy

Prowadząc firmę przede wszystkim stawiamy na jakość usług i produktów, bo bez tego nie mielibyśmy czego szukać na rynku. Wkładamy mnóstwo czasu i pieniędzy w marketing i reklamę, wiedząc, że abyśmy byli zauważeni wśród podobnych sobie firm musi nas coś wyróżniać. Dlatego ważna jest oprawa graficzna strony, przykuwające oko zdjęcia, logotyp czy hasło reklamowe. Lecz oprócz tych rzeczy, tak samo ważny jest nasz wygląd oraz wizerunek naszych pracowników. Wrażenie wizualne, jakie robimy na klientach bywa kluczowe przy wyborze firm do współpracy. Klienci mogą pomyśleć, że jaki nasz wygląd takie i prowadzenie biznesu. My sami jesteśmy reklama i wizytówką swojej firmy. Według Aleksandry Świąder, stylistki Lexa design & Events jak nas widzą, tak nam płacą. Zgadzamy się z tym w 100%.

6. Napisz artykuł prasowy

Żeby się nie zniechęcić do pisania, warto zacząć od czegoś małego np. prowadzić bloga, pisać artykuły, przeprowadzać wywiady, zamieszczać długie posty w mediach społecznościowych. Wiele osób, które są językowo bardzo sprawne, nie robi tego z obawy, że to nie będzie wystarczająco dobre albo z lęku, że zostaną ocenione. Pisanie artykułów branżowych jest świetnym narzędziem, które pokazuje nas jako ekspertów. Możemy w nich poruszać tematy, na których się znamy. W każdej branży są portale, magazyny, dwumiesięczniki, które chętnie przyjmą nasze teksty. Publikacje w ogólnopolskiej prasie pozwalają dotrzeć nam do nowych klientów z różnych stron kraju. Wszystko zależy od tego, jaki produkt/usługę oferujemy i jaki ma ona zasięg. Dodatkowo dzielenie się swoją wiedzą i doświadczenie buduje poczucie naszej wartości i pozytywnie wpływa na siłę marki.

7. Korzystaj z mediów

Media to najlepsze miejsce do pokazania swojej marki szerokiemu gronu odbiorców w jednym czasie. Reklama prasowa, zamieszczona zawsze na tej samej stronie w e-magazynie, przez kilka kolejnych numerów pozwala przyciągnąć uwagę czytelników. Wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji pokazują, że osoby zarządzające firmą mają coś ważnego do powiedzenia. Oglądalność programów informacyjnych czy śniadaniowych jest bardzo wysoka. Zwłaszcza tych ogólnopolskich. Obecnie media społecznościowe są jednym z lepszych kanałów informowania odbiorców, czym zajmuje się nasza firma, jakie ma wartości i dlaczego warto z nami współpracować. Istotne jest odpowiednie dobranie mediów społecznościowych. Nie w każdym z dostępnych na rynku są nasi potencjalni klienci. Każdy z tych mediów również oczekuje innej treści, którą tam publikujemy. Zasada kopiuj-wklej tutaj nie zadziała.

Stworzenie silnej marki nie należy do prostych zadań. Wymaga od zarządzających firmą właściwej wizji, determinacji i ukierunkowanych działań. Każdy aspekt jest ważny – wartości, kolorystyka loga, nazwa marki, produkty/usługi, jakość obsługi oraz spójność i wytrwałość. Kierujcie się intuicją i zaprezentowanymi zasadami. Sukces będzie spektakularny.

Business Intelligence

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Business Intelligence
Portal & Dwumiesięcznik
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA