REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować silną markę firmy? Poznaj 7 zasad

Poznaj 7 zasad silnej marki
Poznaj 7 zasad silnej marki

REKLAMA

REKLAMA

Silna marka i jej budowanie stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę promocji swoich produktów czy usług. W czasach, kiedy co chwila wprowadzane są nowe obostrzenia, tylko silna marka przetrwa.

Budowanie marki firmy

Dlaczego profesjonalizm wygrywa z bylejakością? Czemu autentyczność to najcenniejsza wartość? Czy wizerunek szefa ma znaczenie? Zbuduj silną markę w oparciu o poniższe 7 zasad.

REKLAMA

  1. Miej spójną wizję i misję firmy

Misja i wizja firmy są kluczowe w jej efektywnym funkcjonowaniu. Można je ulepszać lub korygować, ale być muszą. Jeśli chodzi o wizję - w długiej perspektywie czasu może być korygowana, dopasowywana do zmieniających się warunków rynkowych oraz potrzeb klientów, z jakimi współpracujemy. Misję natomiast dobrze mieć zdefiniowaną. Naszą misją jest dzielenie się widzą z tymi, którzy jej najbardziej potrzebują. Przyświeca nam ona od kilkunastu lat i jest niezmienna. Wizja została określona na początku działalności i w założeniach miała silną i niezależną prasę. Taką właśnie tworzymy.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

2. Zaplanuj proces zbudowania marki

Proces budowania silnej marki, to proces, który nigdy nie ustaje. Możemy rozpocząć go w dowolnym momencie, jednak jeśli decyzja zostanie już podjęta, proces ten nigdy się nie skończy. Aby marka stała się rozpoznawalna na rynku potrzeba czasu. Około trzech lat zajmuje zbudowanie silnej marki. Pierwszy rok warto poświęcić na pokazanie się szerokiemu gronu odbiorców. Mogą to być bezpłatne publikacje w mediach, wystąpienia osób zarządzających firmą na kongresach oraz wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji. Drugi rok to nawiązywanie współpracy z kluczowymi kontrahentami i pierwsze długoterminowe kontrakty np. na działania PR w prasie. Nie ma przerwy od reklamy. Konkurencja nie śpi, Ty również nie prześpij swojego czasu. W trzecim roku widać już efekty działań z poprzednich dwóch lat. Silna marka doskonale wpisuje się słowa Michała Czekaja „Nie ważne kogo Ty znasz, ważne kto zna Ciebie”. Nowi klienci sami do Ciebie przychodzą m.in. dzięki rekomendacjom, które oparte są na relacjach.

3. Wybierz profesjonalizm i komplementarność

Według Ludmiły Petrenko, terapeutki urody Centrum Zdrowia i Urody LUVITAL komplementarność usług jest podstawą silnej marki. Jedną z zasad działania silnej marki jest wysoki poziom profesjonalizmu, który cenią i potwierdzają opiniami klienci. To, co inni mówią o nas poza nami jest właśnie marką. Opinie klientów są bardzo ważne, dlatego warto nie prosić po każdej transakcji. Regularne dokształcanie pracowników u najlepszych ekspertów w branż, nieustannie podnosi poziom profesjonalizmu. Profesjonalizm zawsze się obroni i wygra z bylejakością. W dzisiejszym, zabieganym świecie, gdzie biznes w większości jest online bardzo często króluje ilość a nie jakość. Jeśli marzysz o silnej marce pamiętaj o spójności i profesjonalnym podejściu do obsługi klienta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Postaw na autentyczność a nie autokreację

Bazując na doświadczeniach osobistych oraz pracy z klientami najbardziej istotną kwestią w budowaniu silnej marki osobistej jest oparcie jej na autentycznych podstawach i spójnym z jej właścicielem przekazie, zgodnym z tym, kim naprawdę jest i co jest dla niego ważne – mówi Sylwia Plona-Zduńczyk, właścicielka marki EVOLUTION TREE. Takie podejście sprawia, że marka wyróżnia się na rynku i dociera do właściwych, idealnych klientów. Bycie autentycznym pozwala nam na spokojne funkcjonowanie. Mianowicie – będąc sobą nie musimy pamiętać, o czym była ostatnia rozmowa. Coraz więcej widać w sieci autokreacji, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Taka marka nie obroni się, kiedy klient zetknie się w realu z jakością usług czy obsługi klienta. W sieci możemy pokazać wszystko i napisać najpiękniej, jak tylko potrafimy. Programy graficzne pokażą piękne modelki i modeli, tylko po to, aby przyciągnąć klienta. Dla niego jednak ważniejsza jest prawdziwość, wysoka jakość usług i profesjonalizm.

5. Bądź wizytówką swojej firmy

Prowadząc firmę przede wszystkim stawiamy na jakość usług i produktów, bo bez tego nie mielibyśmy czego szukać na rynku. Wkładamy mnóstwo czasu i pieniędzy w marketing i reklamę, wiedząc, że abyśmy byli zauważeni wśród podobnych sobie firm musi nas coś wyróżniać. Dlatego ważna jest oprawa graficzna strony, przykuwające oko zdjęcia, logotyp czy hasło reklamowe. Lecz oprócz tych rzeczy, tak samo ważny jest nasz wygląd oraz wizerunek naszych pracowników. Wrażenie wizualne, jakie robimy na klientach bywa kluczowe przy wyborze firm do współpracy. Klienci mogą pomyśleć, że jaki nasz wygląd takie i prowadzenie biznesu. My sami jesteśmy reklama i wizytówką swojej firmy. Według Aleksandry Świąder, stylistki Lexa design & Events jak nas widzą, tak nam płacą. Zgadzamy się z tym w 100%.

6. Napisz artykuł prasowy

Żeby się nie zniechęcić do pisania, warto zacząć od czegoś małego np. prowadzić bloga, pisać artykuły, przeprowadzać wywiady, zamieszczać długie posty w mediach społecznościowych. Wiele osób, które są językowo bardzo sprawne, nie robi tego z obawy, że to nie będzie wystarczająco dobre albo z lęku, że zostaną ocenione. Pisanie artykułów branżowych jest świetnym narzędziem, które pokazuje nas jako ekspertów. Możemy w nich poruszać tematy, na których się znamy. W każdej branży są portale, magazyny, dwumiesięczniki, które chętnie przyjmą nasze teksty. Publikacje w ogólnopolskiej prasie pozwalają dotrzeć nam do nowych klientów z różnych stron kraju. Wszystko zależy od tego, jaki produkt/usługę oferujemy i jaki ma ona zasięg. Dodatkowo dzielenie się swoją wiedzą i doświadczenie buduje poczucie naszej wartości i pozytywnie wpływa na siłę marki.

7. Korzystaj z mediów

REKLAMA

Media to najlepsze miejsce do pokazania swojej marki szerokiemu gronu odbiorców w jednym czasie. Reklama prasowa, zamieszczona zawsze na tej samej stronie w e-magazynie, przez kilka kolejnych numerów pozwala przyciągnąć uwagę czytelników. Wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji pokazują, że osoby zarządzające firmą mają coś ważnego do powiedzenia. Oglądalność programów informacyjnych czy śniadaniowych jest bardzo wysoka. Zwłaszcza tych ogólnopolskich. Obecnie media społecznościowe są jednym z lepszych kanałów informowania odbiorców, czym zajmuje się nasza firma, jakie ma wartości i dlaczego warto z nami współpracować. Istotne jest odpowiednie dobranie mediów społecznościowych. Nie w każdym z dostępnych na rynku są nasi potencjalni klienci. Każdy z tych mediów również oczekuje innej treści, którą tam publikujemy. Zasada kopiuj-wklej tutaj nie zadziała.

Stworzenie silnej marki nie należy do prostych zadań. Wymaga od zarządzających firmą właściwej wizji, determinacji i ukierunkowanych działań. Każdy aspekt jest ważny – wartości, kolorystyka loga, nazwa marki, produkty/usługi, jakość obsługi oraz spójność i wytrwałość. Kierujcie się intuicją i zaprezentowanymi zasadami. Sukces będzie spektakularny.

Business Intelligence

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Autopromocja
Business Intelligence
Portal & Dwumiesięcznik

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA