REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pandemia zmieniła nie tylko modele pracy, ale i biura. Coraz więcej firm decyduje się je zmodernizować

praca zdalna hybrydowa
praca zdalna hybrydowa
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Blisko 3/4 firm zamierza docelowo wdrożyć u siebie hybrydowy model pracy – wynika z raportu „EMEA Office Occupier Sentiment Survey”, opracowanego przez CBRE. Pracownicy z home office powoli wracają więc do biur, choć w niepełnym wymiarze godzin, a firmy są w trakcie wypracowywania nowych strategii i polityk. Wiele z nich doszło już do wniosku, że stare biura i ich zasady funkcjonowania nie przystają do nowych realiów pracy hybrydowej. Stąd też fala modernizacji i remontów, które mają uczynić przestrzenie biurowe nowocześniejszymi, bardziej przytulnymi, wygodnymi i sprzyjającymi ponownemu budowaniu więzi w zespołach.

Zmiana wystroju wnętrz w parze ze zmianą na model hybrydowy

Za przykład takiego projektu może posłużyć chociażby metamorfoza wnętrz biura Providenta. Spółka z sektora finansów postawiła na rozwiązania, które mają zapewnić wellbeing pracowników i zachęcić ich do pracy z biura.

REKLAMA

REKLAMA

Po ponad dwóch latach pandemii rynek pracy przechodzi transformację. Jak wynika z raportu CBRE „EMEA Office Occupier Sentiment Survey”, ponad połowa firm (56 proc.) jest w trakcie opracowywania formalnej polityki powrotu do biur. Reszta, czyli 44 proc., polega na decyzjach menedżerów albo obserwuje zachowania pracowników, zanim spisze odgórną politykę. Firmy będą dążyć do zachowania balansu między czasem pracy spędzanym w biurze i w domu. Połowa z nich (51 proc.) chce, aby ten czas był rozłożony równomiernie, a 38 proc. – aby pracownicy pojawiali się w biurze minimum trzy razy w tygodniu. 12 proc. przedsiębiorstw zamierza z kolei przejść na całkowicie zdalny model. Na ogół są to jednak firmy z branż, których specyfika pracy na to pozwala, jak np. IT, marketing czy komunikacja. Transformacja modelu pracy pociąga za sobą również przeobrażenia na rynku biurowym.

Zmiana roli biura

– Biuro ma pełnić nieco odmienną rolę niż dotychczas. Przeszliśmy na tryb pracy hybrydowej, więc pracę indywidualną kontynuujemy z domu. Natomiast w biurze spotykamy się i pracujemy zespołowo – mówi Karolina Łuczak, rzeczniczka prasowa Provident Polska.

Firmy i korporacje doszły do wniosku, że stare biura i ich zasady funkcjonowania nie są już aktualne i trzeba rozpisać nową strategię środowiska pracy. 63 proc. z nich wskazuje, że kluczowe jest przy tym zwiększanie przestrzeni do pracy wspólnej, a połowa zamierza wprowadzić nowe rozwiązania z zakresu designu. 36 proc. postawi też na zwiększanie udogodnień dla pracowników, a 31 proc. zapewni więcej otwartej przestrzeni sprzyjającej integracji – wynika z raportu CBRE.

REKLAMA

– W naszym nowym biurze po metamorfozie również zastosowano szereg udogodnień, które mają na celu wsparcie efektywnego i komfortowego wykonywania zadań – wskazuje Karolina Łuczak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma zdecydowała się niedawno na metamorfozę swojego biura, które ma lepiej odpowiadać realiom pracy hybrydowej. W efekcie dwa piętra, zajmowane przez Providenta w Gdański Business Center przy ulicy Inflanckiej w Warszawie, zostały wyposażone w szereg designerkich i nowoczesnych rozwiązań. Na dwóch piętrach zmieściło się 30 sal konferencyjnych, dwukrotnie więcej niż wcześniej. Zostały one zaprojektowane z myślą zarówno o spotkaniach twarzą w twarz, jak i hybrydowych, co ma ułatwiać m.in. nowoczesny sprzęt multimedialny.

Niestandardowe stanowiska i przestrzenie

– Przede wszystkim praca będzie się odbywać przy biurkach, tzw. hotdeskach, lub stołach projektowych. Dodatkowo przewidziano też ponad 100 innych miejsc przystosowanych do wykonywania profesjonalnych zadań – przy blatach, na kanapach, siedziskach, w focus roomach czy budkach telefonicznych – wylicza rzeczniczka Providenta. – Dla osób, które zdecydują się pracować w biurze, ale potrzebują przy tym spokojnego otoczenia, stworzono czytelnię – specjalny pokój przeznaczony do indywidualnej pracy w ciszy i spokoju. W tym pomieszczeniu obowiązuje zasada bezwzględnej ciszy – żadnych calli, rozmów telefonicznych, tylko praca w skupieniu, jak w domu.

Szereg biurowych udogodnień

Jak podkreśla, nową przestrzeń biurową przygotowano w konsultacji z pracownikami, żeby każdy mógł mieć wpływ na otoczenie, w którym będzie pracować. Zdecydowano się na ciepły wystrój, przypominający dom albo ulubioną kawiarnię. Dominuje naturalne drewno, dużo zieleni i miękkie, pluszowe meble, które tworzą przytulne zakątki. Nacisk na ten aspekt jest zresztą na rynku coraz większy. Jak wynika z raportu „Biura nowej normalności”, opracowanego przez Think Co., aż 90 proc. organizacji wprowadza dla swoich pracowników elementy wellbeingu. To zaś przekłada się na wzrost efektywności i spadek rotacji w firmie, dzięki czemu poniesione koszty mogą się szybko zwrócić. Istotną rolę odgrywa w tym właśnie architektura i wygląd biura, w tym m.in. przestrzenie do cichej pracy, sale relaksu, zielone dachy, tarasy, naturalne światło i zieleń. Pandemia COVID-19 poszerzyła tę listę również o kwestie zdrowia i balansu między pracą a czasem prywatnym. Ważna – zwłaszcza dla przedstawicieli młodej Generacji Z – okazuje się też społeczność, jaką współtworzą użytkownicy biura.

Potrzeba budowania atmosfery zespołowej

Przytulna i funkcjonalna przestrzeń wspólna w biurze z pewnością bardziej sprzyja budowaniu więzi w zespole – mówi Karolina Łuczak. – Mamy też bieżnie, specjalnie dwie obok siebie, żeby nie wychodząc na zewnątrz, można było udać się na spacer z koleżanką lub kolegą z pracy. I to z widokiem na Stadion Narodowy i katedrę na Starym Mieście.

Z raportu Think Co. wynika, że to właśnie aspekt społeczny – możliwość spotkania współpracowników, interakcji z ludźmi i bezpośredniej rozmowy – jest największym motywatorem powrotu do tradycyjnych biur. Aż 64 proc. pracowników wskazywało bowiem, że na home office brakuje im rozmów z kolegami.

Źródło: Newseria

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA