REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

Wydawałoby się, że rekrutacja ma niewiele wspólnego ze sprzedażą. Nic bardziej mylnego. Wysłanie CV jest jak wysyłanie oferty handlowej do niezdecydowanego klienta. W taki sposób możemy całe lata wysyłać oferty i mieć znikome efekty. Dopóki nie poznamy naszego klienta, specyfiki jego działalności, nie będziemy w stanie sprzedać mu naszej oferty, czyli nas samych. Kiedy rozpoczyna się proces sprzedaży samego siebie? Dlaczego kreatywność ma znaczenie? Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Kiedy rozpoczyna się proces sprzedaży samego siebie?

Pięknie napisane CV, do tego bogate i kwieciste słowa w liście motywacyjnym, zgrabnie napisany mail, wysłany do firmy, do której ubiegasz się o pracę. Retoryka nie jest miarą sukcesu lecz skuteczność, czyli sprzedaż siebie. Podstawowym elementem skutecznej sprzedaży jest przygotowanie. Masz wiedzę o firmie, jej produktach, usługach. Wiesz, co i komu będziesz sprzedawał. Pierwszy krok za Tobą. Jeśli dołożysz do tego własną inwencję twórczą, nakręcisz film lub zrobisz interaktywną prezentację swojej osoby, jest szansa, że otrzymasz telefon z zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną. I tutaj dochodzisz do głosu. Pamiętaj, pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Już po pierwszych słowach wypowiedzianych przez Ciebie, rekruter będzie miał obraz skuteczności Twojej sprzedaży. Pewność w głosie, brak zaskoczenia, jasna i klarowna rozmowa są sygnałem, że potrafisz sprzedawać. Kiedy rozpoczął się proces sprzedaży samego siebie? Dawno temu, już na etapie przesłania Twojej aplikacji na stanowisko handlowca. Od samego początku musisz sprzedawać. Od tego zależy Twoja kariera w sprzedaży.

REKLAMA

Dlaczego kreatywność ma znaczenie?

REKLAMA

Nikt jeszcze nie dostał pracy na podstawie samego CV. Rekruter nie zna Ciebie, Twojej osobowości, wad i zalet, mimiki, sposobu ubierania, ani tego, jak się poruszasz i jak komunikujesz z otoczeniem. Oczywiście zawarłeś wszystkie podstawowe informacje o sobie - wykształcenie, dotychczasowe zatrudnienie lub nie, kluczowe kompetencje a nawet zdjęcie. To jednak za mało. Przypomnij sobie scenę z filmu „Praktykant”, kiedy główny bohater Ben Whittaker, stara się o staż w redakcji serwisu internetowego. Pierwszym etapem rekrutacji jest nakręcenie filmu.

Mimo dojrzałego wieku, 70 lat, Ben podjął to wyzwanie, nagrał swój cover letter video i dostał się na staż. Uruchom w sobie kreatywność. Będziesz jej potrzebował każdego dnia w pracy. Jeśli teraz nie pokażesz, że potrafisz, dlaczego rekruter ma uwierzyć Ci na słowo, że będziesz dobrym sprzedawcą. Pomysłów na zainteresowanie swoją osobą jest wiele. Może to być wspomniany film, interaktywna prezentacja sprzedażowa lub bilbord z Twoim CV naprzeciwko okien nowego miejsca pracy. A może masz jeszcze inne pomysły? Świetnie, pod warunkiem, że są one oryginalne i zgodne z Twoim temperamentem.

Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Przeszedłeś pozytywnie pierwszy etap i dostałeś zaproszenie na rozmowę. Co teraz? Wygląd to podstawa. Zanim zdążysz cokolwiek powiedzieć, inni Cię zobaczą. Zadbaj o to, aby to było dobre wrażenie. Podczas rozmowy możesz zastosować sprawdzoną metodę rozdrapywania problemu i podawania od razu na niego lekarstwa. Praca w sprzedaży związana jest z realizacją planów sprzedażowych. Tak było, jest i będzie. Szefostwo wie, że to dział sprzedaży generuje przychody w firmie. Wielu handlowców zna swoje targety i bierze się do pracy od połowy miesiąca, a najczęściej dopina ostatnie transakcje na ostatnią chwilę (rozdrapany problem). A może warto zaczynać każdy dzień z zerowym stanem na koncie Twojego umysłu. Wtedy masz pewność, że nie zmarnujesz ani chwili. Pierwsza połowa miesiąca to czas błogiego odpoczynku dla niektórych handlowców. Wykorzystaj to. Sprzedawaj każdego dnia, jakby to był zawsze pierwszy dzień Twoje pracy (podane lekarstwo). Właśnie sprzedałeś rozwiązanie problemu Twojego przyszłego pracodawcy. Mów konkretnie i nie koloryzuj faktów. Podaj swoje cechy opakowane w korzyści dla firmy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA