REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

REKLAMA

Wydawałoby się, że rekrutacja ma niewiele wspólnego ze sprzedażą. Nic bardziej mylnego. Wysłanie CV jest jak wysyłanie oferty handlowej do niezdecydowanego klienta. W taki sposób możemy całe lata wysyłać oferty i mieć znikome efekty. Dopóki nie poznamy naszego klienta, specyfiki jego działalności, nie będziemy w stanie sprzedać mu naszej oferty, czyli nas samych. Kiedy rozpoczyna się proces sprzedaży samego siebie? Dlaczego kreatywność ma znaczenie? Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Kiedy rozpoczyna się proces sprzedaży samego siebie?

Pięknie napisane CV, do tego bogate i kwieciste słowa w liście motywacyjnym, zgrabnie napisany mail, wysłany do firmy, do której ubiegasz się o pracę. Retoryka nie jest miarą sukcesu lecz skuteczność, czyli sprzedaż siebie. Podstawowym elementem skutecznej sprzedaży jest przygotowanie. Masz wiedzę o firmie, jej produktach, usługach. Wiesz, co i komu będziesz sprzedawał. Pierwszy krok za Tobą. Jeśli dołożysz do tego własną inwencję twórczą, nakręcisz film lub zrobisz interaktywną prezentację swojej osoby, jest szansa, że otrzymasz telefon z zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną. I tutaj dochodzisz do głosu. Pamiętaj, pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Już po pierwszych słowach wypowiedzianych przez Ciebie, rekruter będzie miał obraz skuteczności Twojej sprzedaży. Pewność w głosie, brak zaskoczenia, jasna i klarowna rozmowa są sygnałem, że potrafisz sprzedawać. Kiedy rozpoczął się proces sprzedaży samego siebie? Dawno temu, już na etapie przesłania Twojej aplikacji na stanowisko handlowca. Od samego początku musisz sprzedawać. Od tego zależy Twoja kariera w sprzedaży.

REKLAMA

Dlaczego kreatywność ma znaczenie?

REKLAMA

Nikt jeszcze nie dostał pracy na podstawie samego CV. Rekruter nie zna Ciebie, Twojej osobowości, wad i zalet, mimiki, sposobu ubierania, ani tego, jak się poruszasz i jak komunikujesz z otoczeniem. Oczywiście zawarłeś wszystkie podstawowe informacje o sobie - wykształcenie, dotychczasowe zatrudnienie lub nie, kluczowe kompetencje a nawet zdjęcie. To jednak za mało. Przypomnij sobie scenę z filmu „Praktykant”, kiedy główny bohater Ben Whittaker, stara się o staż w redakcji serwisu internetowego. Pierwszym etapem rekrutacji jest nakręcenie filmu.

Mimo dojrzałego wieku, 70 lat, Ben podjął to wyzwanie, nagrał swój cover letter video i dostał się na staż. Uruchom w sobie kreatywność. Będziesz jej potrzebował każdego dnia w pracy. Jeśli teraz nie pokażesz, że potrafisz, dlaczego rekruter ma uwierzyć Ci na słowo, że będziesz dobrym sprzedawcą. Pomysłów na zainteresowanie swoją osobą jest wiele. Może to być wspomniany film, interaktywna prezentacja sprzedażowa lub bilbord z Twoim CV naprzeciwko okien nowego miejsca pracy. A może masz jeszcze inne pomysły? Świetnie, pod warunkiem, że są one oryginalne i zgodne z Twoim temperamentem.

Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Przeszedłeś pozytywnie pierwszy etap i dostałeś zaproszenie na rozmowę. Co teraz? Wygląd to podstawa. Zanim zdążysz cokolwiek powiedzieć, inni Cię zobaczą. Zadbaj o to, aby to było dobre wrażenie. Podczas rozmowy możesz zastosować sprawdzoną metodę rozdrapywania problemu i podawania od razu na niego lekarstwa. Praca w sprzedaży związana jest z realizacją planów sprzedażowych. Tak było, jest i będzie. Szefostwo wie, że to dział sprzedaży generuje przychody w firmie. Wielu handlowców zna swoje targety i bierze się do pracy od połowy miesiąca, a najczęściej dopina ostatnie transakcje na ostatnią chwilę (rozdrapany problem). A może warto zaczynać każdy dzień z zerowym stanem na koncie Twojego umysłu. Wtedy masz pewność, że nie zmarnujesz ani chwili. Pierwsza połowa miesiąca to czas błogiego odpoczynku dla niektórych handlowców. Wykorzystaj to. Sprzedawaj każdego dnia, jakby to był zawsze pierwszy dzień Twoje pracy (podane lekarstwo). Właśnie sprzedałeś rozwiązanie problemu Twojego przyszłego pracodawcy. Mów konkretnie i nie koloryzuj faktów. Podaj swoje cechy opakowane w korzyści dla firmy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA