REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

Wydawałoby się, że rekrutacja ma niewiele wspólnego ze sprzedażą. Nic bardziej mylnego. Wysłanie CV jest jak wysyłanie oferty handlowej do niezdecydowanego klienta. W taki sposób możemy całe lata wysyłać oferty i mieć znikome efekty. Dopóki nie poznamy naszego klienta, specyfiki jego działalności, nie będziemy w stanie sprzedać mu naszej oferty, czyli nas samych. Kiedy rozpoczyna się proces sprzedaży samego siebie? Dlaczego kreatywność ma znaczenie? Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Kiedy rozpoczyna się proces sprzedaży samego siebie?

Pięknie napisane CV, do tego bogate i kwieciste słowa w liście motywacyjnym, zgrabnie napisany mail, wysłany do firmy, do której ubiegasz się o pracę. Retoryka nie jest miarą sukcesu lecz skuteczność, czyli sprzedaż siebie. Podstawowym elementem skutecznej sprzedaży jest przygotowanie. Masz wiedzę o firmie, jej produktach, usługach. Wiesz, co i komu będziesz sprzedawał. Pierwszy krok za Tobą. Jeśli dołożysz do tego własną inwencję twórczą, nakręcisz film lub zrobisz interaktywną prezentację swojej osoby, jest szansa, że otrzymasz telefon z zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną. I tutaj dochodzisz do głosu. Pamiętaj, pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Już po pierwszych słowach wypowiedzianych przez Ciebie, rekruter będzie miał obraz skuteczności Twojej sprzedaży. Pewność w głosie, brak zaskoczenia, jasna i klarowna rozmowa są sygnałem, że potrafisz sprzedawać. Kiedy rozpoczął się proces sprzedaży samego siebie? Dawno temu, już na etapie przesłania Twojej aplikacji na stanowisko handlowca. Od samego początku musisz sprzedawać. Od tego zależy Twoja kariera w sprzedaży.

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego kreatywność ma znaczenie?

Nikt jeszcze nie dostał pracy na podstawie samego CV. Rekruter nie zna Ciebie, Twojej osobowości, wad i zalet, mimiki, sposobu ubierania, ani tego, jak się poruszasz i jak komunikujesz z otoczeniem. Oczywiście zawarłeś wszystkie podstawowe informacje o sobie - wykształcenie, dotychczasowe zatrudnienie lub nie, kluczowe kompetencje a nawet zdjęcie. To jednak za mało. Przypomnij sobie scenę z filmu „Praktykant”, kiedy główny bohater Ben Whittaker, stara się o staż w redakcji serwisu internetowego. Pierwszym etapem rekrutacji jest nakręcenie filmu.

Mimo dojrzałego wieku, 70 lat, Ben podjął to wyzwanie, nagrał swój cover letter video i dostał się na staż. Uruchom w sobie kreatywność. Będziesz jej potrzebował każdego dnia w pracy. Jeśli teraz nie pokażesz, że potrafisz, dlaczego rekruter ma uwierzyć Ci na słowo, że będziesz dobrym sprzedawcą. Pomysłów na zainteresowanie swoją osobą jest wiele. Może to być wspomniany film, interaktywna prezentacja sprzedażowa lub bilbord z Twoim CV naprzeciwko okien nowego miejsca pracy. A może masz jeszcze inne pomysły? Świetnie, pod warunkiem, że są one oryginalne i zgodne z Twoim temperamentem.

Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Przeszedłeś pozytywnie pierwszy etap i dostałeś zaproszenie na rozmowę. Co teraz? Wygląd to podstawa. Zanim zdążysz cokolwiek powiedzieć, inni Cię zobaczą. Zadbaj o to, aby to było dobre wrażenie. Podczas rozmowy możesz zastosować sprawdzoną metodę rozdrapywania problemu i podawania od razu na niego lekarstwa. Praca w sprzedaży związana jest z realizacją planów sprzedażowych. Tak było, jest i będzie. Szefostwo wie, że to dział sprzedaży generuje przychody w firmie. Wielu handlowców zna swoje targety i bierze się do pracy od połowy miesiąca, a najczęściej dopina ostatnie transakcje na ostatnią chwilę (rozdrapany problem). A może warto zaczynać każdy dzień z zerowym stanem na koncie Twojego umysłu. Wtedy masz pewność, że nie zmarnujesz ani chwili. Pierwsza połowa miesiąca to czas błogiego odpoczynku dla niektórych handlowców. Wykorzystaj to. Sprzedawaj każdego dnia, jakby to był zawsze pierwszy dzień Twoje pracy (podane lekarstwo). Właśnie sprzedałeś rozwiązanie problemu Twojego przyszłego pracodawcy. Mów konkretnie i nie koloryzuj faktów. Podaj swoje cechy opakowane w korzyści dla firmy.

REKLAMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA