REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem długoterminowy aut – jak wybrać?

REKLAMA

Wynajem długoterminowy to podstawowy model finansowania samochodów służbowych w korporacjach i dużych przedsiębiorstwach w Polsce. Jak wynika z badania zrealizowanego w 3. kwartale na zlecenie Carefleet S.A., z rozwiązania tego korzysta obecnie też niemal 25 proc. podmiotów z sektora MŚP. Czym kierować się, wybierając dostawce usług Car Fleet Management (CFM)?

.

Materiały prasowe

Wynajem długoterminowy samochodów to popularne określenie odnoszące się do leasingu operacyjnego pojazdów, wzbogaconego o dodatkowe usługi z obszaru zarządzania flotą, takie jak: obsługa techniczna samochodów, obsługa ogumienia, ubezpieczenie, Assistance i likwidacja szkód, karty paliwowe, raportowanie, monitoring GPS czy door to door. W przeciwieństwie np. do zakupu aut za gotówkę, wynajem długoterminowy nie skutkuje zamrożeniem kapitału, który może zostać wykorzystany do realizacji strategicznych celów firmy, a minimum formalności i relatywnie niskie wymogi odnośnie do zabezpieczenia transakcji w porównaniu z kredytem bankowym coraz bardziej zachęcają przedsiębiorców do korzystania z tego rozwiązania. 

REKLAMA

REKLAMA

Określ potrzeby swojej firmy

Przed nawiązaniem współpracy z firmą CFM, która sfinansuje służbowe samochody, warto określić dokładnie swoje wymagania i oczekiwania. Powinny one wynikać, m.in. ze specyfiki działania przedsiębiorstwa, ilości i rodzaju samochodów, sposobu ich wykorzystania, jak również budżetu przeznaczonego na utrzymanie floty.

- Przede wszystkim należy zdefiniować potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie obsługi firmowych samochodów – zarówno aktualne, jak i takie, które mogą pojawić się za dwa czy trzy lata wraz z rozwojem firmy. Trzeba zastanowić się, co tak naprawdę, oprócz finansowania i obsługi technicznej, która w przypadku wynajmu długoterminowego jest częścią integralną, będzie nam jeszcze potrzebne do efektywnego utrzymania sprawnej i zarabiającej na siebie floty – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. - O ile wynajem długoterminowy może być rozwiązaniem kompleksowym, o tyle to, czy faktycznie nim będzie, zależy już od gamy usług oferowanych przez konkretną firmę dostarczającą rozwiązania CFM. Jeśli przyjrzymy się ofertom działających na rynku dostawców, zauważymy, że zakres wsparcia, jaki oferują jest bardzo różny. W Carefleet postawiliśmy na stworzenie kompleksowej, ale bardzo elastycznej oferty modułowej. Uzupełniamy ją o rzetelne i profesjonalne doradztwo oraz silne zaangażowanie we współpracę, co daje gwarancję efektywnego dopasowania struktury i parametrów użytkowo-ekonomicznych floty do indywidualnych potrzeb biznesu – dodaje.

REKLAMA

Wystrzegaj się pozornych oszczędności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak podkreśla Bartosz Olejnik, cena nie powinna być głównym kryterium wyboru dostawcy usług CFM. O wiele istotniejsza jest relacja ceny do zakresu i jakości świadczonych usług. Lepiej nie kierować się pozornymi oszczędnościami, ale wybierać do współpracy partnerów, którzy nie tylko sfinansują samochody, ale w dłuższej perspektywie doprowadzą również do zmniejszenia kosztów związanych z użytkowaniem floty.

- Duże, działające od wielu lat na rynku firmy CFM bazują zazwyczaj na efekcie skali, dlatego bardzo często mogą zaproponować korzystniejsze warunki współpracy ze swoimi kontrahentami, np. w formie rabatów na zakup samochodu oraz jego ubezpieczenie czy obsługę techniczną – mówi Bartosz Olejnik. - Należy jednak pamiętać, że Car Fleet Management to nie tylko finansowanie samochodów i zapewnienie rozwiązań, które odciążą przedsiębiorców w bieżącej obsłudze floty. Dostawcy CFM powinni wspierać swoich Klientów na każdym etapie współpracy, począwszy od wyboru samochodów, poprzez pomoc w tworzeniu polityki flotowej, a skończywszy na szukaniu oszczędności wszędzie tam, gdzie są one możliwe. Wymaga to zaangażowania i zagłębienia się w specyfikę działalności danego przedsiębiorstwa, śledzenia rynkowych trendów i dopasowywania oraz modyfikacji oferty zgodzie z aktualną sytuacją rynkową – przekonuje.

Wybieraj sprawdzone rozwiązania

Kolejnym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę, zwłaszcza w przypadku chęci dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa, jest stabilność finansowa firmy CFM, która umożliwia sfinansowanie i zapewnienie obsługi nawet bardzo dużych flot pojazdów.

- Czołowe firmy CFM w Polsce mają powiązania z bardzo silnymi, międzynarodowymi instytucjami finansowymi. Carefleet  należy na przykład do Grupy EFL,  a co za tym idzie do Grupy Credit Agricole, która znajduje się wśród 10 największych grup bankowych na świecie pod względem wartości aktywów. Daje to gwarancję długofalowej stabilności finansowej oraz pozwala realizować wielomilionowe kontrakty na kilkaset aut – podkreśla Bartosz Olejnik.  Wybierając firmę CFM, należy szczegółowo zapoznać się też z ofertą, zwracając uwagę, co wchodzi w jej zakres i na jakich warunkach będą realizowane usługi. Dotyczy to przede wszystkim kosztów przeglądów i napraw samochodów, bowiem jest to jeden z ważniejszych elementów składowych późniejszej raty leasingowej. Aby uniknąć nieporozumień, warto również dokładnie przeanalizować stawki za przekroczenie założonego limitu kilometrów, choć np. w Carefleet rozumiemy, że sytuacja rynkowa może ulegać dynamicznym zmianom, dlatego dopuszczamy możliwość bezpłatnego modyfikowania warunków umów w trakcie ich trwania – podsumowuje.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA