REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem długoterminowy aut – jak wybrać?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Wynajem długoterminowy to podstawowy model finansowania samochodów służbowych w korporacjach i dużych przedsiębiorstwach w Polsce. Jak wynika z badania zrealizowanego w 3. kwartale na zlecenie Carefleet S.A., z rozwiązania tego korzysta obecnie też niemal 25 proc. podmiotów z sektora MŚP. Czym kierować się, wybierając dostawce usług Car Fleet Management (CFM)?

.

Materiały prasowe

Wynajem długoterminowy samochodów to popularne określenie odnoszące się do leasingu operacyjnego pojazdów, wzbogaconego o dodatkowe usługi z obszaru zarządzania flotą, takie jak: obsługa techniczna samochodów, obsługa ogumienia, ubezpieczenie, Assistance i likwidacja szkód, karty paliwowe, raportowanie, monitoring GPS czy door to door. W przeciwieństwie np. do zakupu aut za gotówkę, wynajem długoterminowy nie skutkuje zamrożeniem kapitału, który może zostać wykorzystany do realizacji strategicznych celów firmy, a minimum formalności i relatywnie niskie wymogi odnośnie do zabezpieczenia transakcji w porównaniu z kredytem bankowym coraz bardziej zachęcają przedsiębiorców do korzystania z tego rozwiązania. 

REKLAMA

REKLAMA

Określ potrzeby swojej firmy

Przed nawiązaniem współpracy z firmą CFM, która sfinansuje służbowe samochody, warto określić dokładnie swoje wymagania i oczekiwania. Powinny one wynikać, m.in. ze specyfiki działania przedsiębiorstwa, ilości i rodzaju samochodów, sposobu ich wykorzystania, jak również budżetu przeznaczonego na utrzymanie floty.

- Przede wszystkim należy zdefiniować potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie obsługi firmowych samochodów – zarówno aktualne, jak i takie, które mogą pojawić się za dwa czy trzy lata wraz z rozwojem firmy. Trzeba zastanowić się, co tak naprawdę, oprócz finansowania i obsługi technicznej, która w przypadku wynajmu długoterminowego jest częścią integralną, będzie nam jeszcze potrzebne do efektywnego utrzymania sprawnej i zarabiającej na siebie floty – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. - O ile wynajem długoterminowy może być rozwiązaniem kompleksowym, o tyle to, czy faktycznie nim będzie, zależy już od gamy usług oferowanych przez konkretną firmę dostarczającą rozwiązania CFM. Jeśli przyjrzymy się ofertom działających na rynku dostawców, zauważymy, że zakres wsparcia, jaki oferują jest bardzo różny. W Carefleet postawiliśmy na stworzenie kompleksowej, ale bardzo elastycznej oferty modułowej. Uzupełniamy ją o rzetelne i profesjonalne doradztwo oraz silne zaangażowanie we współpracę, co daje gwarancję efektywnego dopasowania struktury i parametrów użytkowo-ekonomicznych floty do indywidualnych potrzeb biznesu – dodaje.

REKLAMA

Wystrzegaj się pozornych oszczędności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak podkreśla Bartosz Olejnik, cena nie powinna być głównym kryterium wyboru dostawcy usług CFM. O wiele istotniejsza jest relacja ceny do zakresu i jakości świadczonych usług. Lepiej nie kierować się pozornymi oszczędnościami, ale wybierać do współpracy partnerów, którzy nie tylko sfinansują samochody, ale w dłuższej perspektywie doprowadzą również do zmniejszenia kosztów związanych z użytkowaniem floty.

- Duże, działające od wielu lat na rynku firmy CFM bazują zazwyczaj na efekcie skali, dlatego bardzo często mogą zaproponować korzystniejsze warunki współpracy ze swoimi kontrahentami, np. w formie rabatów na zakup samochodu oraz jego ubezpieczenie czy obsługę techniczną – mówi Bartosz Olejnik. - Należy jednak pamiętać, że Car Fleet Management to nie tylko finansowanie samochodów i zapewnienie rozwiązań, które odciążą przedsiębiorców w bieżącej obsłudze floty. Dostawcy CFM powinni wspierać swoich Klientów na każdym etapie współpracy, począwszy od wyboru samochodów, poprzez pomoc w tworzeniu polityki flotowej, a skończywszy na szukaniu oszczędności wszędzie tam, gdzie są one możliwe. Wymaga to zaangażowania i zagłębienia się w specyfikę działalności danego przedsiębiorstwa, śledzenia rynkowych trendów i dopasowywania oraz modyfikacji oferty zgodzie z aktualną sytuacją rynkową – przekonuje.

Wybieraj sprawdzone rozwiązania

Kolejnym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę, zwłaszcza w przypadku chęci dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa, jest stabilność finansowa firmy CFM, która umożliwia sfinansowanie i zapewnienie obsługi nawet bardzo dużych flot pojazdów.

- Czołowe firmy CFM w Polsce mają powiązania z bardzo silnymi, międzynarodowymi instytucjami finansowymi. Carefleet  należy na przykład do Grupy EFL,  a co za tym idzie do Grupy Credit Agricole, która znajduje się wśród 10 największych grup bankowych na świecie pod względem wartości aktywów. Daje to gwarancję długofalowej stabilności finansowej oraz pozwala realizować wielomilionowe kontrakty na kilkaset aut – podkreśla Bartosz Olejnik.  Wybierając firmę CFM, należy szczegółowo zapoznać się też z ofertą, zwracając uwagę, co wchodzi w jej zakres i na jakich warunkach będą realizowane usługi. Dotyczy to przede wszystkim kosztów przeglądów i napraw samochodów, bowiem jest to jeden z ważniejszych elementów składowych późniejszej raty leasingowej. Aby uniknąć nieporozumień, warto również dokładnie przeanalizować stawki za przekroczenie założonego limitu kilometrów, choć np. w Carefleet rozumiemy, że sytuacja rynkowa może ulegać dynamicznym zmianom, dlatego dopuszczamy możliwość bezpłatnego modyfikowania warunków umów w trakcie ich trwania – podsumowuje.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA