REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem długoterminowy aut – jak wybrać?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Wynajem długoterminowy to podstawowy model finansowania samochodów służbowych w korporacjach i dużych przedsiębiorstwach w Polsce. Jak wynika z badania zrealizowanego w 3. kwartale na zlecenie Carefleet S.A., z rozwiązania tego korzysta obecnie też niemal 25 proc. podmiotów z sektora MŚP. Czym kierować się, wybierając dostawce usług Car Fleet Management (CFM)?

.

Materiały prasowe

Wynajem długoterminowy samochodów to popularne określenie odnoszące się do leasingu operacyjnego pojazdów, wzbogaconego o dodatkowe usługi z obszaru zarządzania flotą, takie jak: obsługa techniczna samochodów, obsługa ogumienia, ubezpieczenie, Assistance i likwidacja szkód, karty paliwowe, raportowanie, monitoring GPS czy door to door. W przeciwieństwie np. do zakupu aut za gotówkę, wynajem długoterminowy nie skutkuje zamrożeniem kapitału, który może zostać wykorzystany do realizacji strategicznych celów firmy, a minimum formalności i relatywnie niskie wymogi odnośnie do zabezpieczenia transakcji w porównaniu z kredytem bankowym coraz bardziej zachęcają przedsiębiorców do korzystania z tego rozwiązania. 

REKLAMA

REKLAMA

Określ potrzeby swojej firmy

Przed nawiązaniem współpracy z firmą CFM, która sfinansuje służbowe samochody, warto określić dokładnie swoje wymagania i oczekiwania. Powinny one wynikać, m.in. ze specyfiki działania przedsiębiorstwa, ilości i rodzaju samochodów, sposobu ich wykorzystania, jak również budżetu przeznaczonego na utrzymanie floty.

- Przede wszystkim należy zdefiniować potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie obsługi firmowych samochodów – zarówno aktualne, jak i takie, które mogą pojawić się za dwa czy trzy lata wraz z rozwojem firmy. Trzeba zastanowić się, co tak naprawdę, oprócz finansowania i obsługi technicznej, która w przypadku wynajmu długoterminowego jest częścią integralną, będzie nam jeszcze potrzebne do efektywnego utrzymania sprawnej i zarabiającej na siebie floty – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. - O ile wynajem długoterminowy może być rozwiązaniem kompleksowym, o tyle to, czy faktycznie nim będzie, zależy już od gamy usług oferowanych przez konkretną firmę dostarczającą rozwiązania CFM. Jeśli przyjrzymy się ofertom działających na rynku dostawców, zauważymy, że zakres wsparcia, jaki oferują jest bardzo różny. W Carefleet postawiliśmy na stworzenie kompleksowej, ale bardzo elastycznej oferty modułowej. Uzupełniamy ją o rzetelne i profesjonalne doradztwo oraz silne zaangażowanie we współpracę, co daje gwarancję efektywnego dopasowania struktury i parametrów użytkowo-ekonomicznych floty do indywidualnych potrzeb biznesu – dodaje.

REKLAMA

Wystrzegaj się pozornych oszczędności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak podkreśla Bartosz Olejnik, cena nie powinna być głównym kryterium wyboru dostawcy usług CFM. O wiele istotniejsza jest relacja ceny do zakresu i jakości świadczonych usług. Lepiej nie kierować się pozornymi oszczędnościami, ale wybierać do współpracy partnerów, którzy nie tylko sfinansują samochody, ale w dłuższej perspektywie doprowadzą również do zmniejszenia kosztów związanych z użytkowaniem floty.

- Duże, działające od wielu lat na rynku firmy CFM bazują zazwyczaj na efekcie skali, dlatego bardzo często mogą zaproponować korzystniejsze warunki współpracy ze swoimi kontrahentami, np. w formie rabatów na zakup samochodu oraz jego ubezpieczenie czy obsługę techniczną – mówi Bartosz Olejnik. - Należy jednak pamiętać, że Car Fleet Management to nie tylko finansowanie samochodów i zapewnienie rozwiązań, które odciążą przedsiębiorców w bieżącej obsłudze floty. Dostawcy CFM powinni wspierać swoich Klientów na każdym etapie współpracy, począwszy od wyboru samochodów, poprzez pomoc w tworzeniu polityki flotowej, a skończywszy na szukaniu oszczędności wszędzie tam, gdzie są one możliwe. Wymaga to zaangażowania i zagłębienia się w specyfikę działalności danego przedsiębiorstwa, śledzenia rynkowych trendów i dopasowywania oraz modyfikacji oferty zgodzie z aktualną sytuacją rynkową – przekonuje.

Wybieraj sprawdzone rozwiązania

Kolejnym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę, zwłaszcza w przypadku chęci dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa, jest stabilność finansowa firmy CFM, która umożliwia sfinansowanie i zapewnienie obsługi nawet bardzo dużych flot pojazdów.

- Czołowe firmy CFM w Polsce mają powiązania z bardzo silnymi, międzynarodowymi instytucjami finansowymi. Carefleet  należy na przykład do Grupy EFL,  a co za tym idzie do Grupy Credit Agricole, która znajduje się wśród 10 największych grup bankowych na świecie pod względem wartości aktywów. Daje to gwarancję długofalowej stabilności finansowej oraz pozwala realizować wielomilionowe kontrakty na kilkaset aut – podkreśla Bartosz Olejnik.  Wybierając firmę CFM, należy szczegółowo zapoznać się też z ofertą, zwracając uwagę, co wchodzi w jej zakres i na jakich warunkach będą realizowane usługi. Dotyczy to przede wszystkim kosztów przeglądów i napraw samochodów, bowiem jest to jeden z ważniejszych elementów składowych późniejszej raty leasingowej. Aby uniknąć nieporozumień, warto również dokładnie przeanalizować stawki za przekroczenie założonego limitu kilometrów, choć np. w Carefleet rozumiemy, że sytuacja rynkowa może ulegać dynamicznym zmianom, dlatego dopuszczamy możliwość bezpłatnego modyfikowania warunków umów w trakcie ich trwania – podsumowuje.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA