REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem długoterminowy aut – jak wybrać?

REKLAMA

Wynajem długoterminowy to podstawowy model finansowania samochodów służbowych w korporacjach i dużych przedsiębiorstwach w Polsce. Jak wynika z badania zrealizowanego w 3. kwartale na zlecenie Carefleet S.A., z rozwiązania tego korzysta obecnie też niemal 25 proc. podmiotów z sektora MŚP. Czym kierować się, wybierając dostawce usług Car Fleet Management (CFM)?
.

.

Materiały prasowe

Wynajem długoterminowy samochodów to popularne określenie odnoszące się do leasingu operacyjnego pojazdów, wzbogaconego o dodatkowe usługi z obszaru zarządzania flotą, takie jak: obsługa techniczna samochodów, obsługa ogumienia, ubezpieczenie, Assistance i likwidacja szkód, karty paliwowe, raportowanie, monitoring GPS czy door to door. W przeciwieństwie np. do zakupu aut za gotówkę, wynajem długoterminowy nie skutkuje zamrożeniem kapitału, który może zostać wykorzystany do realizacji strategicznych celów firmy, a minimum formalności i relatywnie niskie wymogi odnośnie do zabezpieczenia transakcji w porównaniu z kredytem bankowym coraz bardziej zachęcają przedsiębiorców do korzystania z tego rozwiązania. 

REKLAMA

Określ potrzeby swojej firmy

REKLAMA

Przed nawiązaniem współpracy z firmą CFM, która sfinansuje służbowe samochody, warto określić dokładnie swoje wymagania i oczekiwania. Powinny one wynikać, m.in. ze specyfiki działania przedsiębiorstwa, ilości i rodzaju samochodów, sposobu ich wykorzystania, jak również budżetu przeznaczonego na utrzymanie floty.

- Przede wszystkim należy zdefiniować potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie obsługi firmowych samochodów – zarówno aktualne, jak i takie, które mogą pojawić się za dwa czy trzy lata wraz z rozwojem firmy. Trzeba zastanowić się, co tak naprawdę, oprócz finansowania i obsługi technicznej, która w przypadku wynajmu długoterminowego jest częścią integralną, będzie nam jeszcze potrzebne do efektywnego utrzymania sprawnej i zarabiającej na siebie floty – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. - O ile wynajem długoterminowy może być rozwiązaniem kompleksowym, o tyle to, czy faktycznie nim będzie, zależy już od gamy usług oferowanych przez konkretną firmę dostarczającą rozwiązania CFM. Jeśli przyjrzymy się ofertom działających na rynku dostawców, zauważymy, że zakres wsparcia, jaki oferują jest bardzo różny. W Carefleet postawiliśmy na stworzenie kompleksowej, ale bardzo elastycznej oferty modułowej. Uzupełniamy ją o rzetelne i profesjonalne doradztwo oraz silne zaangażowanie we współpracę, co daje gwarancję efektywnego dopasowania struktury i parametrów użytkowo-ekonomicznych floty do indywidualnych potrzeb biznesu – dodaje.

Wystrzegaj się pozornych oszczędności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jak podkreśla Bartosz Olejnik, cena nie powinna być głównym kryterium wyboru dostawcy usług CFM. O wiele istotniejsza jest relacja ceny do zakresu i jakości świadczonych usług. Lepiej nie kierować się pozornymi oszczędnościami, ale wybierać do współpracy partnerów, którzy nie tylko sfinansują samochody, ale w dłuższej perspektywie doprowadzą również do zmniejszenia kosztów związanych z użytkowaniem floty.

- Duże, działające od wielu lat na rynku firmy CFM bazują zazwyczaj na efekcie skali, dlatego bardzo często mogą zaproponować korzystniejsze warunki współpracy ze swoimi kontrahentami, np. w formie rabatów na zakup samochodu oraz jego ubezpieczenie czy obsługę techniczną – mówi Bartosz Olejnik. - Należy jednak pamiętać, że Car Fleet Management to nie tylko finansowanie samochodów i zapewnienie rozwiązań, które odciążą przedsiębiorców w bieżącej obsłudze floty. Dostawcy CFM powinni wspierać swoich Klientów na każdym etapie współpracy, począwszy od wyboru samochodów, poprzez pomoc w tworzeniu polityki flotowej, a skończywszy na szukaniu oszczędności wszędzie tam, gdzie są one możliwe. Wymaga to zaangażowania i zagłębienia się w specyfikę działalności danego przedsiębiorstwa, śledzenia rynkowych trendów i dopasowywania oraz modyfikacji oferty zgodzie z aktualną sytuacją rynkową – przekonuje.

Wybieraj sprawdzone rozwiązania

Kolejnym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę, zwłaszcza w przypadku chęci dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa, jest stabilność finansowa firmy CFM, która umożliwia sfinansowanie i zapewnienie obsługi nawet bardzo dużych flot pojazdów.

- Czołowe firmy CFM w Polsce mają powiązania z bardzo silnymi, międzynarodowymi instytucjami finansowymi. Carefleet  należy na przykład do Grupy EFL,  a co za tym idzie do Grupy Credit Agricole, która znajduje się wśród 10 największych grup bankowych na świecie pod względem wartości aktywów. Daje to gwarancję długofalowej stabilności finansowej oraz pozwala realizować wielomilionowe kontrakty na kilkaset aut – podkreśla Bartosz Olejnik.  Wybierając firmę CFM, należy szczegółowo zapoznać się też z ofertą, zwracając uwagę, co wchodzi w jej zakres i na jakich warunkach będą realizowane usługi. Dotyczy to przede wszystkim kosztów przeglądów i napraw samochodów, bowiem jest to jeden z ważniejszych elementów składowych późniejszej raty leasingowej. Aby uniknąć nieporozumień, warto również dokładnie przeanalizować stawki za przekroczenie założonego limitu kilometrów, choć np. w Carefleet rozumiemy, że sytuacja rynkowa może ulegać dynamicznym zmianom, dlatego dopuszczamy możliwość bezpłatnego modyfikowania warunków umów w trakcie ich trwania – podsumowuje.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA