REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wsparcie branży turystycznej. 153 mln zł pożyczek dla firm turystycznych w Polsce Wschodniej

Agroturystyka
Agroturystyka
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Ze wsparcia branży turystycznej w Polsce Wschodniej skorzystało do tej pory ponad 800 firm; łączna kwota udzielonych pożyczek wyniosła 153 mln zł - poinformowało we wtorek Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Pożyczki dla branży turystycznej

Jak podkreślono w komunikacie, mija 5 lat od uruchomienia pożyczek dla branży turystycznej w ramach instrumentu Przedsiębiorcza Polska Wschodnia-Turystyka. Są to pieniądze krajowe, którymi zarządza Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR) we współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK). Instrument wspiera mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność w branży turystycznej i okołoturystycznej, chcące zainwestować w Polsce Wschodniej, czyli w woj. warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim, podkarpackim.

REKLAMA

REKLAMA

Do tej pory ze wsparcia skorzystało ponad 800 mikro-, małych i średnich firm z branży turystycznej i okołoturystycznej z Polski Wschodniej. Łączna kwota udzielonych pożyczek to 153 mln zł. Pozyskane środki firmy przeznaczyły nie tylko na rozwój działalności, ale też, w czasie pandemii na utrzymanie płynności finansowej.

"Niewątpliwym wyzwaniem w ciągu tych 5 lat, stał się dla branży turystycznej czas pandemii. Firmy potrzebowały szczególnej pomocy. MFiPR odpowiedziało na te potrzeby. Zmieniliśmy warunki wsparcia na jeszcze korzystniejsze, aby firmom łatwiej było spłacać raty pożyczki. Co więcej – przedsiębiorcy mogli otrzymać pożyczkę nie tylko na inwestycje, ale też w całości przeznaczyć środki na bieżące cele, aby utrzymać płynność finansową" – wyjaśniła wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak, cytowana w informacji.

Rozwój turystyki w Polsce Wschodniej

Jak podkreśliło MFiPR, pożyczka na rozwój turystyki w Polsce Wschodniej to środki w wysokości do 500 tys. zł, które mikro, mali i średni przedsiębiorcy mogą zainwestować w rozwój pensjonatu, restauracji, parku linowego, wypożyczalni kajaków i wielu innych wpisujących się w branżę turystyczną przedsięwzięć. Warunek to ulokowanie inwestycji na terenie Polski Wschodniej.

Pożyczka jest niskooprocentowana, z możliwością uzyskania 12-miesięcznej karencji w spłacie oraz ustalenia zmiennych rat spłaty pożyczki. Przedsiębiorca może spłacać pożyczkę nawet przez 7 lat. Z dodatkowych preferencji, m.in. jeszcze niższego oprocentowania czy braku wkładu własnego mogą skorzystać młode firmy, prowadzące działalność nie dłużej niż 2 lata, a także Miejsca Przyjazne Rowerzystom na Wschodnim Szlaku Rowerowym Green Velo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całkowity budżet instrumentu Przedsiębiorcza Polska Wschodnia – Turystyka to ok. 200 mln zł. Pożyczki będą udzielane do 2026 roku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA