REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketingowy potencjał Facebooka

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Facebooku w aspekcie marketingowym napisano już wiele. W większości bardzo entuzjastycznie i bez chłodnej analizy, że to skuteczny kanał komunikacji marketingowej dla wszystkich. Rzeczywiście, Facebook ma ogromny potencjał.

Jednak przed wykorzystaniem go w komunikacji marketingowej, firmy powinny odpowiedzieć sobie na dwa pytania. Po pierwsze, czy użytkownicy Facebooka to target, do którego skierowane są ich produkty i usługi. Po drugie, co chcemy osiągnąć przy pomocy Facebooka i czy zamierzony cel jest możliwy do zrealizowania. Jeśli umiemy odpowiedzieć na powyższe pytania, to możemy podjąć prawidłową decyzję dotyczącą działań reklamowych na portalu Zuckerberga.

REKLAMA

Zobacz: Facebook ratuje zdrowie dzieci

 Czy użytkownicy Facebooka to grupa docelowa naszej firmy?

REKLAMA


Podstawowa zasada w marketingu mówi, że jeśli chcemy wykorzystać nowy kanał komunikacji marketingowej, to powinniśmy dokładnie sprawdzić, czy dzięki niemu dotrzemy do naszej grupy docelowej. Facebook to bardzo szeroka grupa internautów. Analizując profil użytkowników Facebooka pod kątem targetu naszej firmy należy uwzględnić nie tylko takie klasyczne kryteria jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy poziom zarobków. Jak wskazują eksperci od targetowania, to wskaźniki nieco przestarzałe w obecnej rzeczywistości. Dzisiaj o wiele skuteczniejsze jest targetowanie na podstawie pasji, marzeń i zainteresowań. Nierzadko konsumentami pewnych produktów są osoby różnej płci, w różnym wieku, zamieszkujące zarówno duże miasta, jak i wsie a na dodatek różniące się znacząco dochodami. Łączy ich jednak przywiązanie do jednej marki. Wszystko to łatwo sprawdzić.


Facebook w aspekcie targetowania otwiera przed nami nowe możliwości. Mamy do dyspozycji mechanizm personalizowania reklam nie tylko pod kątem płci, wieku, wykształcenia, poziomu dochodów, ale także zawodów i zainteresowań. Możemy także prowadzić regionalne akcje promocyjne. To szczególnie przydatna opcja dla małych firm, których klientami są osoby zamieszkujące dany region. Możemy na przykład reklamę skierować do mężczyzn w przedziale wiekowym 18-40 lat, interesujących się motoryzacją (a szczególnie tuningiem), zamieszkujących obszar Pomorza Zachodniego. To tylko jedna z podstawowych reklam dostępnych na Facebooku. W tym względzie mamy o wiele szersze możliwości, choćby ciekawe Story Ads czy wpisy sponsorowane. Rodzaj zastosowanej reklamy powinien być każdorazowo podyktowany celami kampanii.

 
Zobacz: Facebook - być tam czy nie być?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 
Jaki jest cel komunikacji marketingowej firmy na Facebooku? Czy jest realny?


Wykorzystując każdy nowy kanał komunikacji marketingowej powinniśmy jasno określić cel, jaki chcemy za jego pomocą osiągnąć oraz to, czy ten cel jest możliwy do zrealizowania. Większość firm tworząc profil na Facebooku liczy na zwiększenie sprzedaży. Abstrahując już od faktu, że trudno przy pomocy Facebooka bezpośrednio wpłynąć na wzrost sprzedaży, to duża rzesza przedsiębiorstw nie ma jasno określonej strategii działania w tym kierunku. Większość profili firmowych na Facebooku to bardzo chaotycznie prowadzone strony, najczęściej własnym sumptem - mało profesjonalnym. Facebook, jak wskazują eksperci, to doskonały kanał komunikacji marketingowej, przy pomocy, którego możemy informować o bieżącej działalności firmy - o nowych usługach, produktach, planach i zapowiedziach. Dialog firmy z konsumentem na Facebooku powinien być w centrum uwagi firmy czy marki. Oczywiście, przemyślana strategia informacyjna może pośrednio wpłynąć na liczbę klientów. Naturalnie można także w sposób pośredni wpływać na wielkość sprzedaży (na przykład przemyślane rozdawanie kuponów rabatowych). Jednakże w większej mierze działania na Facebooku pomogą nam skutecznie ugruntować wizerunek firmy wiarygodnej, nastawionej na realizowanie oczekiwań swoich klientów, niż zwiększyć sprzedaż.


Zobacz: Jak chronić swoje oszczędności?

REKLAMA


Według badań (IIBR „Opinie Internautów o reklamie” lipiec 2012) internauci od marek na Facebooku oczekują racjonalnej, przydatnej komunikacji. Dla ponad połowy użytkowników Facebooka bycie fanem marki to przed wszystkim dostęp do praktycznych informacji i fachowej wiedzy, a także atrakcyjnych rabatów i promocji. Większość internautów ocenia skuteczność działania marek na Facebooku poprzez zamieszczanie praktycznych porad na profilu oraz informacji o nowych produktach. Tylko mała grupa użytkowników oczekuje rozrywki. Zaś jednym z głównych czynników prowadzących do rezygnacji z bycia fanem marki jest zamieszczanie na profilu materiałów mało atrakcyjnych, nie związanych z daną firmą.


Wchodząc na Facebooka trzeba mieć jasno określony cel. Ponadto cel ten musi być realistyczny. Powinniśmy się nastawić na budowanie trwałych relacji z klientami. To zadanie długofalowe, dlatego konkretnych wyników nie można oczekiwać już po kilku dniach działania. Aby w ogóle zrealizować postawione cele, powinniśmy do aktywności na Facebooku podejść kreatywnie. Nie może to być proste powielenie działań z innych kanałów komunikacji. Nasz klient - użytkownik Facebooka - powinien być przekonany, że jest traktowany wyjątkowo. Otrzymuje informacje, których nie znajdzie nigdzie indziej.


Wydaje się, że przez najbliższe lata Facebook będzie dominował w obszarze serwisów społecznościowych. Jednak nie należy wykluczyć takiej sytuacji, kiedy to użytkownicy znudzą się Facebookiem a swoją sympatię przeniosą na Twittera czy serwis Pinterest. Utrata popularności Facebooka oczywiście nie musi być tylko efektem znudzenia internautów, ale także nieprzemyślanych decyzji jego twórców (choćby w kontekście ochrony danych osobowych). Dopóki jednak Facebook działa i z dnia na dzień poszerza swoją grupę użytkowników, warto pomyśleć o wykorzystaniu możliwości tego serwisu w komunikacji marketingowej naszej firmy. Oczywiście, jeśli najpierw odpowiemy rzetelnie na powyżej postawione pytania.


Zobacz: Jak alternatywnie zdywersyfikować portfel inwestycyjny?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

REKLAMA

Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Wartościowe środowisko pracy - czym jest, jak je stworzyć?

Dobra atmosfera w pracy przedkłada się na lojalność pracowników, ich motywację i zaangażowanie. Jak zapewnić pracownikom najlepsze employee journey? 

REKLAMA

Jak Nvidia może zyskać na wartości dzięki inwestorom w akcje memy

Dzięki fantastycznemu rocznemu zwrotowi, przekraczającemu obecnie 220%, Nvidia stałą się jedną z najczęściej dyskutowanych spółek w ostatnim okresie i dowodem na to, że rynek technologiczny trzyma się dobrze. Czy spółka należy również do kategorii akcji memów, czy raczej jej wycena jest oparta o solidne podstawy?

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

REKLAMA