REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Internetowe portale tematyczne - skuteczna promocja firm, marek i produktów

REKLAMA

Współcześnie internetowe portale tematyczne, podobnie zresztą jak telewizyjne kanały tematyczne, stały się bardzo skutecznym kanałem promocyjnym dla firm, marek produktów i usług. Tego typu portale świetnie się sprawdzają zarówno w działaniach reklamowych, jak i w działaniach typu PR. Ponadto linki do danej strony firmowej z uznanych i cenionych przez internautów portali, istotnie przyczyniają się do wzmocnienia pozycji tej strony w wynikach wyszukiwania w Google.

Internetowe portale tematyczne

REKLAMA

REKLAMA

Początki Internetu na świecie to głównie specjalistyczne strony internetowe o charakterze popularnonaukowym oraz naukowym. W miarę upowszechniania Internetu, popularność zyskiwały portale o charakterze uniwersalnym. Nierzadko portale te połączone były z wyszukiwarkami. Miały one ambicję stać się jakby głównym wejściem użytkowników do Internetu, ich kierunkowskazem. W chwili, gdy profesjonale wyszukiwarki odseparowały się od działu informacyjnego, zaczęły powstawać portale tematyczne. Portale te to pewnego rodzaju internetowe czasopisma, skupiające swą uwagę na jednym obszarze wiedzy. W przeciwieństwie jednak do gazet, internetowe portale tematyczne dają o wiele większe możliwości prezentacji interesujących zagadnień, reklamy i promocji oraz interakcji z użytkownikami. Wiele portali tematycznych powstało jako internetowe wydania czasopism drukowanych. Bywają przypadki, że tradycyjne czasopisma z powodów finansowych, rezygnowały z wydawania swoich drukowanych odpowiedników, poprzestając na wydawaniu i redagowaniu tylko internetowego portalu (np. „Machina”).

W chwili obecnej chyba nikt nie wyobraża sobie Internetu bez branżowych portali tematycznych, skupiających specjalistów z danej dziedziny. Dzięki możliwości szybkiego aktualizowania informacji (o wiele szybszej niż w przypadku cyklu wydawniczego czasopism drukowanych), dla wielu osób internetowe portale tematyczne stały się głównym źródłem wiedzy eksperckiej, wykorzystywanej w pracy. Szczególnie to widać w branży IT, marketingu w Internecie czy SEO/SEM. W tym obszarze właściwie cała wiedza skupiona jest w Internecie. Pogarszająca się koniunktura gospodarcza praktycznie wyeliminowała większość drukowanych czasopism branżowych. Wydaje się, że te, które jeszcze istnieją, także w niedalekiej przyszłości będą musiały się przenieść do Internetu. Upowszechnienie urządzeń mobilnych, np. wszelkiego rodzaju tabletów, zapewne przyśpieszy ten proces.

Podstawy promocji firm w Internecie >>

REKLAMA

W obecnej chwili zdecydowana większość portali tematycznych, nawet tych specjalistycznych, jest bezpłatna. Wydaje się jednak, że wiele portali specjalistycznych skierowanych do wąskiej grupy odbiorców, chcąc utrzymać wysoki poziom obsługi technicznej i merytorycznej tekstów, będzie musiało wprowadzić opłaty za dostęp do informacji. Oczywiście darmowe pozostaną zapewne portale tematyczne adresowane do szerokiej rzeszy użytkowników - czyli te, które będą w stanie utrzymywać się opłat reklamodawców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Portale tematyczne - komunikat trafia zawsze w „10”

Na internetowe portale tematyczne w głównej mierze trafiają nieprzypadkowi użytkownicy. Widownię portali tematycznych tworzą nie tylko eksperci i specjaliści, ale także wszyscy inni internauci poszukujący fachowej wiedzy z danej dziedziny. Wiadomo przecież, że odbiorca szukający informacji z własnej inicjatywy, jest szczególnie chłonny na wszelkiego rodzaju informacje o nowościach oraz reklamy nowych produktów. To sprawia, że każdy komunikat zamieszczony na internetowym portalu tematycznym trafia w przysłowiową „10”. Eksperci wskazują, że właśnie tam użytkownicy sami szukają reklam, a nie odwrotnie - że reklamy szukają odbiorców. Pod względem promocji internetowe portale tematyczne charakteryzują się wysoką efektywnością. Firmy z informacjami i reklamami mogą trafić do najbardziej, z ich punktu widzenia, poszukiwanego odbiorcy. Wielu z nich to potencjalni klienci poszukujący informacji przed planowanym zakupem. Pomimo faktu, że grupy odbiorców portali tematycznych są mniejsze niż grupy odbiorców wielkich portali informacyjnych o charakterze uniwersalnym, to jednak użytkownicy korzystający z portali tematycznych dla firm są o wiele bardziej wartościowi.

Pozycjonowanie stron www to efektywny sposób promocji firmy >>


Portale tematyczne - wiarygodność komunikatu

Internetowe portale tematyczne to optymalne środowisko do zamieszczania wszelkiego rodzaju komunikatów reklamowych i informacji PR. W kontekście fachowej informacji, wszystkie komunikaty zyskują na wiarygodności, co skutecznie podnosi ich efektywność. Dotyczy to także komunikatów reklamowych odwołujących się do pozaracjonalnych pokładów świadomości odbiorcy. W kontekście wiedzy eksperckiej nawet one zyskują nieco racjonalności substancjalnej. Jednakże chcąc uzyskać największą wiarygodność komunikatu reklamowego na portalu tematycznym, warto pokusić się o przygotowaniu specjalnego wariantu komunikatu reklamowego, który w głównej mierze odwoływałby się do racjonalnej części osobowości. Komunikat prezentujący nie tylko korzyści z posiadania produktu, ale także jego szczególne cechy i parametry, dla odbiorcy portalu tematycznego będzie jeszcze bardziej wiarygodny.


Reklama na portalach tematycznych

Najprostszym sposobem promocji na portalu tematycznym jest zamieszczenie zwykłej reklamy. Najmniejszą skuteczność mają jednak wszelkiego rodzaju reklamy, utrudniające korzystanie z portalu (np. te których nie można w szybki sposób zamknąć lub całkowicie wyłączyć). Komunikat reklamowy przeznaczony do portalu tematycznego powinien w większej mierze odwoływać się do rozumu niż emocji, a także swoją formą wpasować się w konkretne środowisko. Komunikat musi być nieco bardziej subtelny. Warto zadbać o to, by epatował najważniejszymi parametrami, które są mało interesujące dla masowej widowni. Odbiorca portali tematycznych jest wymagający. Od komunikatu reklamowego oczekuje tych informacji, których dotychczas nie znalazł. Najważniejsze jednak, że odbiorca komunikatu reklamowego na portalu tematycznym to w głównej mierze potencjalny klient, który już posiada potrzebę posiadania jakiejś konkretnej rzeczy. Rolą komunikatu jest go tylko przekonać do konkretnej firmy lub marki.

 


Informacje i notatki PR

Internetowe portale tematyczne to doskonałe miejsce do prowadzenia wszelkiego rodzaju działań z zakresu szeroko rozumianego PR. Budowanie wiarygodności i przychylnego dla naszej firmy otoczenia poprzez portale tematyczne i specjalistyczne, jest rozwiązaniem nie tylko efektywnym, ale także stosunkowo niedrogim. Trzonem większości portali tematycznych są bieżące informacje dotyczące funkcjonowania firm oraz informacje o nowościach w obszarze technologii, produktów i usług. Właściwie administratorzy portali tematycznych takich informacji i notek od specjalistów PR oczekują. Jednakże specjaliści PR powinni pamiętać, że komunikaty i informacje wysyłane do portali tematycznych powinny być specjalnie zredagowane pod ich kątem. Informacja przeznaczona do publikacji na portalu tematycznym musi mieć charakter bardziej ekspercki niż ogólny. Warto w takim komunikacie zamieścić jakieś wiadomości, dotychczas nieznane szerokiej rzeszy odbiorców. Informacje i notatki tak zredagowane zyskują sobie nie tylko przychylność redaktorów portalu, ale na uznanie czytelników. Warto także pamiętać, aby nie przesadzić z częstotliwością wysyłania komunikatów i informacji PR do portali tematycznych.


Artykuły eksperckie

Jednym ze sposobów promocji firm poprzez portale tematyczne jest publikacja na tych portalach własnych artykułów eksperckich. Większość portali tematycznych jest otwarta na takie publikacje. Oczywiście poziom artykułów eksperckich musi być bardzo wysoki. To gwarantuje nie tylko akceptację redaktorów portalu, ale również uznanie czytelników. Artykuł ekspercki o wysokim stopniu merytoryczności pozwala spojrzeć na firmę, jako uznanego specjalistę w danej dziedzinie. Poprzez taki artykuł firma zyskuje zaufanie potencjalnych klientów.


Linki z portali tematycznych - istotny argument SEO dla Google

Dla pozycji strony firmowej w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z firmą i jej produktami w Google, istotne znaczenie mają linki przychodzące do strony firmowej. Największą wartość mają te, które pochodzą z powszechnie cenionych portali tematycznych. Większość tych portali może pochwalić się wysoką wartością parametru PR, czyli oceną wystawioną im przez Google. Zamieszczenie linka prowadzącego do strony firmowej jest możliwe właściwie na każdym portalu tematycznym. Oczywiście nie jest to usługa zupełnie darmowa. Najprościej pozyskać taki link, opłacając reklamę na portalu tematycznym. Innym wariantem jest podjęcie współpracy z takim portalem. Dostarczając portalowi ciekawy artykuł ekspercki, napisany przez jednego z firmowych specjalistów, możemy w zamian liczyć na umieszczenie pod nim linka do naszej strony firmowej. Dzięki ciekawej zawartości merytorycznej tekstów, portal staje się bardzo popularny i często odwiedzany, a to z kolei przyciąga reklamodawców.

W branży panuje opinia, że połowa środków przeznaczonych na reklamę zawsze jest zmarnowana. Nie wiadomo tylko, która połowa. Wydaje się jednak, że w odniesieniu do reklamy na portalach tematycznych, ta zasada nie ma zastosowania. Portale tematyczne to bardzo skuteczny sposób na promocję firm, marek, produktów i usług. Przy stosunkowo niewielkich kosztach (reklama na tych portalach wciąż jest tańsza niż na wielkich portalach informacyjnych z wielomilionową widownią) możemy osiągnąć olbrzymie efekty. Portale tematyczne to jednak nie tylko kanał komunikacji marketingowej - to także idealne miejsce do prowadzenia wszelkiego rodzaju działań z zakresu PR.

  

 

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

REKLAMA

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

REKLAMA

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA