REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Internetowe portale tematyczne - skuteczna promocja firm, marek i produktów

REKLAMA

Współcześnie internetowe portale tematyczne, podobnie zresztą jak telewizyjne kanały tematyczne, stały się bardzo skutecznym kanałem promocyjnym dla firm, marek produktów i usług. Tego typu portale świetnie się sprawdzają zarówno w działaniach reklamowych, jak i w działaniach typu PR. Ponadto linki do danej strony firmowej z uznanych i cenionych przez internautów portali, istotnie przyczyniają się do wzmocnienia pozycji tej strony w wynikach wyszukiwania w Google.

Internetowe portale tematyczne

REKLAMA

REKLAMA

Początki Internetu na świecie to głównie specjalistyczne strony internetowe o charakterze popularnonaukowym oraz naukowym. W miarę upowszechniania Internetu, popularność zyskiwały portale o charakterze uniwersalnym. Nierzadko portale te połączone były z wyszukiwarkami. Miały one ambicję stać się jakby głównym wejściem użytkowników do Internetu, ich kierunkowskazem. W chwili, gdy profesjonale wyszukiwarki odseparowały się od działu informacyjnego, zaczęły powstawać portale tematyczne. Portale te to pewnego rodzaju internetowe czasopisma, skupiające swą uwagę na jednym obszarze wiedzy. W przeciwieństwie jednak do gazet, internetowe portale tematyczne dają o wiele większe możliwości prezentacji interesujących zagadnień, reklamy i promocji oraz interakcji z użytkownikami. Wiele portali tematycznych powstało jako internetowe wydania czasopism drukowanych. Bywają przypadki, że tradycyjne czasopisma z powodów finansowych, rezygnowały z wydawania swoich drukowanych odpowiedników, poprzestając na wydawaniu i redagowaniu tylko internetowego portalu (np. „Machina”).

W chwili obecnej chyba nikt nie wyobraża sobie Internetu bez branżowych portali tematycznych, skupiających specjalistów z danej dziedziny. Dzięki możliwości szybkiego aktualizowania informacji (o wiele szybszej niż w przypadku cyklu wydawniczego czasopism drukowanych), dla wielu osób internetowe portale tematyczne stały się głównym źródłem wiedzy eksperckiej, wykorzystywanej w pracy. Szczególnie to widać w branży IT, marketingu w Internecie czy SEO/SEM. W tym obszarze właściwie cała wiedza skupiona jest w Internecie. Pogarszająca się koniunktura gospodarcza praktycznie wyeliminowała większość drukowanych czasopism branżowych. Wydaje się, że te, które jeszcze istnieją, także w niedalekiej przyszłości będą musiały się przenieść do Internetu. Upowszechnienie urządzeń mobilnych, np. wszelkiego rodzaju tabletów, zapewne przyśpieszy ten proces.

Podstawy promocji firm w Internecie >>

REKLAMA

W obecnej chwili zdecydowana większość portali tematycznych, nawet tych specjalistycznych, jest bezpłatna. Wydaje się jednak, że wiele portali specjalistycznych skierowanych do wąskiej grupy odbiorców, chcąc utrzymać wysoki poziom obsługi technicznej i merytorycznej tekstów, będzie musiało wprowadzić opłaty za dostęp do informacji. Oczywiście darmowe pozostaną zapewne portale tematyczne adresowane do szerokiej rzeszy użytkowników - czyli te, które będą w stanie utrzymywać się opłat reklamodawców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Portale tematyczne - komunikat trafia zawsze w „10”

Na internetowe portale tematyczne w głównej mierze trafiają nieprzypadkowi użytkownicy. Widownię portali tematycznych tworzą nie tylko eksperci i specjaliści, ale także wszyscy inni internauci poszukujący fachowej wiedzy z danej dziedziny. Wiadomo przecież, że odbiorca szukający informacji z własnej inicjatywy, jest szczególnie chłonny na wszelkiego rodzaju informacje o nowościach oraz reklamy nowych produktów. To sprawia, że każdy komunikat zamieszczony na internetowym portalu tematycznym trafia w przysłowiową „10”. Eksperci wskazują, że właśnie tam użytkownicy sami szukają reklam, a nie odwrotnie - że reklamy szukają odbiorców. Pod względem promocji internetowe portale tematyczne charakteryzują się wysoką efektywnością. Firmy z informacjami i reklamami mogą trafić do najbardziej, z ich punktu widzenia, poszukiwanego odbiorcy. Wielu z nich to potencjalni klienci poszukujący informacji przed planowanym zakupem. Pomimo faktu, że grupy odbiorców portali tematycznych są mniejsze niż grupy odbiorców wielkich portali informacyjnych o charakterze uniwersalnym, to jednak użytkownicy korzystający z portali tematycznych dla firm są o wiele bardziej wartościowi.

Pozycjonowanie stron www to efektywny sposób promocji firmy >>


Portale tematyczne - wiarygodność komunikatu

Internetowe portale tematyczne to optymalne środowisko do zamieszczania wszelkiego rodzaju komunikatów reklamowych i informacji PR. W kontekście fachowej informacji, wszystkie komunikaty zyskują na wiarygodności, co skutecznie podnosi ich efektywność. Dotyczy to także komunikatów reklamowych odwołujących się do pozaracjonalnych pokładów świadomości odbiorcy. W kontekście wiedzy eksperckiej nawet one zyskują nieco racjonalności substancjalnej. Jednakże chcąc uzyskać największą wiarygodność komunikatu reklamowego na portalu tematycznym, warto pokusić się o przygotowaniu specjalnego wariantu komunikatu reklamowego, który w głównej mierze odwoływałby się do racjonalnej części osobowości. Komunikat prezentujący nie tylko korzyści z posiadania produktu, ale także jego szczególne cechy i parametry, dla odbiorcy portalu tematycznego będzie jeszcze bardziej wiarygodny.


Reklama na portalach tematycznych

Najprostszym sposobem promocji na portalu tematycznym jest zamieszczenie zwykłej reklamy. Najmniejszą skuteczność mają jednak wszelkiego rodzaju reklamy, utrudniające korzystanie z portalu (np. te których nie można w szybki sposób zamknąć lub całkowicie wyłączyć). Komunikat reklamowy przeznaczony do portalu tematycznego powinien w większej mierze odwoływać się do rozumu niż emocji, a także swoją formą wpasować się w konkretne środowisko. Komunikat musi być nieco bardziej subtelny. Warto zadbać o to, by epatował najważniejszymi parametrami, które są mało interesujące dla masowej widowni. Odbiorca portali tematycznych jest wymagający. Od komunikatu reklamowego oczekuje tych informacji, których dotychczas nie znalazł. Najważniejsze jednak, że odbiorca komunikatu reklamowego na portalu tematycznym to w głównej mierze potencjalny klient, który już posiada potrzebę posiadania jakiejś konkretnej rzeczy. Rolą komunikatu jest go tylko przekonać do konkretnej firmy lub marki.

 


Informacje i notatki PR

Internetowe portale tematyczne to doskonałe miejsce do prowadzenia wszelkiego rodzaju działań z zakresu szeroko rozumianego PR. Budowanie wiarygodności i przychylnego dla naszej firmy otoczenia poprzez portale tematyczne i specjalistyczne, jest rozwiązaniem nie tylko efektywnym, ale także stosunkowo niedrogim. Trzonem większości portali tematycznych są bieżące informacje dotyczące funkcjonowania firm oraz informacje o nowościach w obszarze technologii, produktów i usług. Właściwie administratorzy portali tematycznych takich informacji i notek od specjalistów PR oczekują. Jednakże specjaliści PR powinni pamiętać, że komunikaty i informacje wysyłane do portali tematycznych powinny być specjalnie zredagowane pod ich kątem. Informacja przeznaczona do publikacji na portalu tematycznym musi mieć charakter bardziej ekspercki niż ogólny. Warto w takim komunikacie zamieścić jakieś wiadomości, dotychczas nieznane szerokiej rzeszy odbiorców. Informacje i notatki tak zredagowane zyskują sobie nie tylko przychylność redaktorów portalu, ale na uznanie czytelników. Warto także pamiętać, aby nie przesadzić z częstotliwością wysyłania komunikatów i informacji PR do portali tematycznych.


Artykuły eksperckie

Jednym ze sposobów promocji firm poprzez portale tematyczne jest publikacja na tych portalach własnych artykułów eksperckich. Większość portali tematycznych jest otwarta na takie publikacje. Oczywiście poziom artykułów eksperckich musi być bardzo wysoki. To gwarantuje nie tylko akceptację redaktorów portalu, ale również uznanie czytelników. Artykuł ekspercki o wysokim stopniu merytoryczności pozwala spojrzeć na firmę, jako uznanego specjalistę w danej dziedzinie. Poprzez taki artykuł firma zyskuje zaufanie potencjalnych klientów.


Linki z portali tematycznych - istotny argument SEO dla Google

Dla pozycji strony firmowej w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z firmą i jej produktami w Google, istotne znaczenie mają linki przychodzące do strony firmowej. Największą wartość mają te, które pochodzą z powszechnie cenionych portali tematycznych. Większość tych portali może pochwalić się wysoką wartością parametru PR, czyli oceną wystawioną im przez Google. Zamieszczenie linka prowadzącego do strony firmowej jest możliwe właściwie na każdym portalu tematycznym. Oczywiście nie jest to usługa zupełnie darmowa. Najprościej pozyskać taki link, opłacając reklamę na portalu tematycznym. Innym wariantem jest podjęcie współpracy z takim portalem. Dostarczając portalowi ciekawy artykuł ekspercki, napisany przez jednego z firmowych specjalistów, możemy w zamian liczyć na umieszczenie pod nim linka do naszej strony firmowej. Dzięki ciekawej zawartości merytorycznej tekstów, portal staje się bardzo popularny i często odwiedzany, a to z kolei przyciąga reklamodawców.

W branży panuje opinia, że połowa środków przeznaczonych na reklamę zawsze jest zmarnowana. Nie wiadomo tylko, która połowa. Wydaje się jednak, że w odniesieniu do reklamy na portalach tematycznych, ta zasada nie ma zastosowania. Portale tematyczne to bardzo skuteczny sposób na promocję firm, marek, produktów i usług. Przy stosunkowo niewielkich kosztach (reklama na tych portalach wciąż jest tańsza niż na wielkich portalach informacyjnych z wielomilionową widownią) możemy osiągnąć olbrzymie efekty. Portale tematyczne to jednak nie tylko kanał komunikacji marketingowej - to także idealne miejsce do prowadzenia wszelkiego rodzaju działań z zakresu PR.

  

 

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA