REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Internetowe portale tematyczne - skuteczna promocja firm, marek i produktów

REKLAMA

Współcześnie internetowe portale tematyczne, podobnie zresztą jak telewizyjne kanały tematyczne, stały się bardzo skutecznym kanałem promocyjnym dla firm, marek produktów i usług. Tego typu portale świetnie się sprawdzają zarówno w działaniach reklamowych, jak i w działaniach typu PR. Ponadto linki do danej strony firmowej z uznanych i cenionych przez internautów portali, istotnie przyczyniają się do wzmocnienia pozycji tej strony w wynikach wyszukiwania w Google.

Internetowe portale tematyczne

REKLAMA

REKLAMA

Początki Internetu na świecie to głównie specjalistyczne strony internetowe o charakterze popularnonaukowym oraz naukowym. W miarę upowszechniania Internetu, popularność zyskiwały portale o charakterze uniwersalnym. Nierzadko portale te połączone były z wyszukiwarkami. Miały one ambicję stać się jakby głównym wejściem użytkowników do Internetu, ich kierunkowskazem. W chwili, gdy profesjonale wyszukiwarki odseparowały się od działu informacyjnego, zaczęły powstawać portale tematyczne. Portale te to pewnego rodzaju internetowe czasopisma, skupiające swą uwagę na jednym obszarze wiedzy. W przeciwieństwie jednak do gazet, internetowe portale tematyczne dają o wiele większe możliwości prezentacji interesujących zagadnień, reklamy i promocji oraz interakcji z użytkownikami. Wiele portali tematycznych powstało jako internetowe wydania czasopism drukowanych. Bywają przypadki, że tradycyjne czasopisma z powodów finansowych, rezygnowały z wydawania swoich drukowanych odpowiedników, poprzestając na wydawaniu i redagowaniu tylko internetowego portalu (np. „Machina”).

W chwili obecnej chyba nikt nie wyobraża sobie Internetu bez branżowych portali tematycznych, skupiających specjalistów z danej dziedziny. Dzięki możliwości szybkiego aktualizowania informacji (o wiele szybszej niż w przypadku cyklu wydawniczego czasopism drukowanych), dla wielu osób internetowe portale tematyczne stały się głównym źródłem wiedzy eksperckiej, wykorzystywanej w pracy. Szczególnie to widać w branży IT, marketingu w Internecie czy SEO/SEM. W tym obszarze właściwie cała wiedza skupiona jest w Internecie. Pogarszająca się koniunktura gospodarcza praktycznie wyeliminowała większość drukowanych czasopism branżowych. Wydaje się, że te, które jeszcze istnieją, także w niedalekiej przyszłości będą musiały się przenieść do Internetu. Upowszechnienie urządzeń mobilnych, np. wszelkiego rodzaju tabletów, zapewne przyśpieszy ten proces.

Podstawy promocji firm w Internecie >>

W obecnej chwili zdecydowana większość portali tematycznych, nawet tych specjalistycznych, jest bezpłatna. Wydaje się jednak, że wiele portali specjalistycznych skierowanych do wąskiej grupy odbiorców, chcąc utrzymać wysoki poziom obsługi technicznej i merytorycznej tekstów, będzie musiało wprowadzić opłaty za dostęp do informacji. Oczywiście darmowe pozostaną zapewne portale tematyczne adresowane do szerokiej rzeszy użytkowników - czyli te, które będą w stanie utrzymywać się opłat reklamodawców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Portale tematyczne - komunikat trafia zawsze w „10”

Na internetowe portale tematyczne w głównej mierze trafiają nieprzypadkowi użytkownicy. Widownię portali tematycznych tworzą nie tylko eksperci i specjaliści, ale także wszyscy inni internauci poszukujący fachowej wiedzy z danej dziedziny. Wiadomo przecież, że odbiorca szukający informacji z własnej inicjatywy, jest szczególnie chłonny na wszelkiego rodzaju informacje o nowościach oraz reklamy nowych produktów. To sprawia, że każdy komunikat zamieszczony na internetowym portalu tematycznym trafia w przysłowiową „10”. Eksperci wskazują, że właśnie tam użytkownicy sami szukają reklam, a nie odwrotnie - że reklamy szukają odbiorców. Pod względem promocji internetowe portale tematyczne charakteryzują się wysoką efektywnością. Firmy z informacjami i reklamami mogą trafić do najbardziej, z ich punktu widzenia, poszukiwanego odbiorcy. Wielu z nich to potencjalni klienci poszukujący informacji przed planowanym zakupem. Pomimo faktu, że grupy odbiorców portali tematycznych są mniejsze niż grupy odbiorców wielkich portali informacyjnych o charakterze uniwersalnym, to jednak użytkownicy korzystający z portali tematycznych dla firm są o wiele bardziej wartościowi.

Pozycjonowanie stron www to efektywny sposób promocji firmy >>


Portale tematyczne - wiarygodność komunikatu

Internetowe portale tematyczne to optymalne środowisko do zamieszczania wszelkiego rodzaju komunikatów reklamowych i informacji PR. W kontekście fachowej informacji, wszystkie komunikaty zyskują na wiarygodności, co skutecznie podnosi ich efektywność. Dotyczy to także komunikatów reklamowych odwołujących się do pozaracjonalnych pokładów świadomości odbiorcy. W kontekście wiedzy eksperckiej nawet one zyskują nieco racjonalności substancjalnej. Jednakże chcąc uzyskać największą wiarygodność komunikatu reklamowego na portalu tematycznym, warto pokusić się o przygotowaniu specjalnego wariantu komunikatu reklamowego, który w głównej mierze odwoływałby się do racjonalnej części osobowości. Komunikat prezentujący nie tylko korzyści z posiadania produktu, ale także jego szczególne cechy i parametry, dla odbiorcy portalu tematycznego będzie jeszcze bardziej wiarygodny.


Reklama na portalach tematycznych

Najprostszym sposobem promocji na portalu tematycznym jest zamieszczenie zwykłej reklamy. Najmniejszą skuteczność mają jednak wszelkiego rodzaju reklamy, utrudniające korzystanie z portalu (np. te których nie można w szybki sposób zamknąć lub całkowicie wyłączyć). Komunikat reklamowy przeznaczony do portalu tematycznego powinien w większej mierze odwoływać się do rozumu niż emocji, a także swoją formą wpasować się w konkretne środowisko. Komunikat musi być nieco bardziej subtelny. Warto zadbać o to, by epatował najważniejszymi parametrami, które są mało interesujące dla masowej widowni. Odbiorca portali tematycznych jest wymagający. Od komunikatu reklamowego oczekuje tych informacji, których dotychczas nie znalazł. Najważniejsze jednak, że odbiorca komunikatu reklamowego na portalu tematycznym to w głównej mierze potencjalny klient, który już posiada potrzebę posiadania jakiejś konkretnej rzeczy. Rolą komunikatu jest go tylko przekonać do konkretnej firmy lub marki.

 


Informacje i notatki PR

Internetowe portale tematyczne to doskonałe miejsce do prowadzenia wszelkiego rodzaju działań z zakresu szeroko rozumianego PR. Budowanie wiarygodności i przychylnego dla naszej firmy otoczenia poprzez portale tematyczne i specjalistyczne, jest rozwiązaniem nie tylko efektywnym, ale także stosunkowo niedrogim. Trzonem większości portali tematycznych są bieżące informacje dotyczące funkcjonowania firm oraz informacje o nowościach w obszarze technologii, produktów i usług. Właściwie administratorzy portali tematycznych takich informacji i notek od specjalistów PR oczekują. Jednakże specjaliści PR powinni pamiętać, że komunikaty i informacje wysyłane do portali tematycznych powinny być specjalnie zredagowane pod ich kątem. Informacja przeznaczona do publikacji na portalu tematycznym musi mieć charakter bardziej ekspercki niż ogólny. Warto w takim komunikacie zamieścić jakieś wiadomości, dotychczas nieznane szerokiej rzeszy odbiorców. Informacje i notatki tak zredagowane zyskują sobie nie tylko przychylność redaktorów portalu, ale na uznanie czytelników. Warto także pamiętać, aby nie przesadzić z częstotliwością wysyłania komunikatów i informacji PR do portali tematycznych.


Artykuły eksperckie

Jednym ze sposobów promocji firm poprzez portale tematyczne jest publikacja na tych portalach własnych artykułów eksperckich. Większość portali tematycznych jest otwarta na takie publikacje. Oczywiście poziom artykułów eksperckich musi być bardzo wysoki. To gwarantuje nie tylko akceptację redaktorów portalu, ale również uznanie czytelników. Artykuł ekspercki o wysokim stopniu merytoryczności pozwala spojrzeć na firmę, jako uznanego specjalistę w danej dziedzinie. Poprzez taki artykuł firma zyskuje zaufanie potencjalnych klientów.


Linki z portali tematycznych - istotny argument SEO dla Google

REKLAMA

Dla pozycji strony firmowej w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z firmą i jej produktami w Google, istotne znaczenie mają linki przychodzące do strony firmowej. Największą wartość mają te, które pochodzą z powszechnie cenionych portali tematycznych. Większość tych portali może pochwalić się wysoką wartością parametru PR, czyli oceną wystawioną im przez Google. Zamieszczenie linka prowadzącego do strony firmowej jest możliwe właściwie na każdym portalu tematycznym. Oczywiście nie jest to usługa zupełnie darmowa. Najprościej pozyskać taki link, opłacając reklamę na portalu tematycznym. Innym wariantem jest podjęcie współpracy z takim portalem. Dostarczając portalowi ciekawy artykuł ekspercki, napisany przez jednego z firmowych specjalistów, możemy w zamian liczyć na umieszczenie pod nim linka do naszej strony firmowej. Dzięki ciekawej zawartości merytorycznej tekstów, portal staje się bardzo popularny i często odwiedzany, a to z kolei przyciąga reklamodawców.

W branży panuje opinia, że połowa środków przeznaczonych na reklamę zawsze jest zmarnowana. Nie wiadomo tylko, która połowa. Wydaje się jednak, że w odniesieniu do reklamy na portalach tematycznych, ta zasada nie ma zastosowania. Portale tematyczne to bardzo skuteczny sposób na promocję firm, marek, produktów i usług. Przy stosunkowo niewielkich kosztach (reklama na tych portalach wciąż jest tańsza niż na wielkich portalach informacyjnych z wielomilionową widownią) możemy osiągnąć olbrzymie efekty. Portale tematyczne to jednak nie tylko kanał komunikacji marketingowej - to także idealne miejsce do prowadzenia wszelkiego rodzaju działań z zakresu PR.

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA