REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polska na 4 miejscu w produkcji miodów

Polska wiodącym producentem miodów w UE
Polska wiodącym producentem miodów w UE

REKLAMA

REKLAMA

Polska jest jednym z czołowych producentów miodu w Unii Europejskiej, pod względem produkcji zajmuje 4. pozycję.

Polska wiodącym producentem miodów w UE

Jak zaznaczył Marcin Wroński, wiceszef Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa - rozwój pszczelarstwa nastąpił dzięki m.in. programom wsparcia tego sektora.

REKLAMA

W UE wyprzedzają nas: Hiszpania, Rumunia i Węgry. Udział Polski w unijnej produkcji wynosi 9 proc. W latach 2015–2019 produkcja miodu pszczelego w Polsce w zależności od warunków pogodowych wahała się od 15 tys. ton do 24 tys. ton.

Wzrost populacji pszczół miodnych

REKLAMA

Jak informuje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, pozycja Polski, jako czołowego unijnego producenta miodu, wynika w dużym stopniu z notowanego z roku na rok wzrostu populacji pszczół miodnych w naszym kraju. Według danych Inspekcji Weterynaryjnej w 2019 r. w Polsce znajdowało się ok. 1,68 mln rodzin pszczelich. W ciągu roku liczba rodzin pszczelich wzrosła o 3 proc., a w stosunku do 2009 r. - o 50 proc.

"Rozwój pszczelarstwa w naszym kraju jest pozytywnym efektem m.in. wdrażania kolejnych trzyletnich Krajowych Programów Wsparcia Pszczelarstwa, które są wspófinansowane po 50 proc. z budżetu krajowego i unijnego" - tłumaczył Wroński. Zaznaczył wysoką jakość oraz szeroki asortyment produkowanych w Polsce miodów, co - jego zdaniem - ma istotne znaczenie, szczególnie w konkurowaniu z miodami importowanymi.

40 tyś. pszczelarzy ze wsparciem

Środki przekazane branży pszczelarskiej w ostatnich 15 latach – przeznaczone były na wsparcie: organizacji szkoleń, zakupu pszczół, sprzętu pszczelarskiego, leków do zwalczania warrozy i urządzeń pasiecznych, a także analiz jakości miodu – wylicza zastępca dyrektora generalnego KOWR i dodaje, że przyniosły one wymierne efekty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wroński jednocześnie podkreślił, że do rozwoju sektora produktów pszczelarskich w ostatnich latach przyczyniły się również sprawnie funkcjonujące struktury związkowe pszczelarzy.

Szacuje się, że w ramach działań realizowanych przez KOWR wspieranych jest średniorocznie ponad 40 tys. pszczelarzy, głównie z gospodarstw rodzinnych, w których prowadzi się produkcję pasieczną, reprezentowanych przez związki oraz stowarzyszenia pszczelarskie. Z uwagi na zróżnicowane zainteresowanie projektami każdy kolejny trzyletni krajowy program jest modyfikowany i dostosowywany do potrzeb zgłaszanych przez beneficjentów/pszczelarzy - wyjaśnił.

Unikalny polski miód

Pszczelarstwo pozwala na utrzymanie roślinności wymagającej zapylenia, a produkty pszczele mają zastosowanie w przemyśle spożywczym, kosmetycznym i farmaceutycznym.

REKLAMA

Polski miód, z uwagi na unikalny skład biochemiczny, jest zdrowym produktem dietetycznym - źródłem cukrów prostych, witamin i soli mineralnych. W ostatnim czasie obserwowane są zmiany preferencji i gustu konsumentów w kierunku nabywania produktów naturalnych, prozdrowotnych i ekologicznych, do których zalicza się miód oraz inne produkty pszczele (pyłek pszczeli, propolis, mleczko pszczele, wosk pszczeli, pierzga).

Jak mówił Wroński, producenci krajowych miodów powinni używać na etykietach oznaczenia "Produkt Polski", bo to informacja dla klienta, że miód został wyprodukowany w kraju. Dodał, że wybierając miód tak oznaczony, przyczyniamy się do rozwoju naszego rodzimego pszczelarstwa i mamy gwarancję wysokiej jakości.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

REKLAMA

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA

Dlaczego premiera kontraktów na Ethereum jest ważną chwilą dla kryptowalut

Debiut funduszy ETF na największą z kryptowalut, czyli bitcoin, okazał się absolutnym sukcesem. Premiera tego instrumentu inwestycyjnego opartego o kryptowalutę pozwoliła na dostęp do zakupów BTC inwestorom instytucjonalnym, a to podbiło cenę do kryptowaluty do rekordowych poziomów. Choć regulacyjna saga i batalia banków inwestycyjnych oraz emitentów funduszy trwała kilka lat, zakończyła się sukcesem. W marcu bitcoin osiągnął rekordową cenę ponad $73 000 i choć od tamtej pory jego kurs uległ korekcie, to nadal utrzymuje się powyżej $63 000, a więc znacznie wyżej niż w ubiegłych latach. 

Zadbaj o siebie i swoje przywództwo, czyli wyzwania współczesnego menedżera

Dzisiejszy świat zarządzania wymaga od menedżerów nieustannej ewolucji. Hasło „menedżer od nowa” może oznaczać zarówno rozpoczęcie czegoś od początku, jak i wprowadzenie zmian poprawiających istniejący stan rzeczy. W obliczu dzisiejszych wyzwań, pełnych zawirowań i rozlicznych ścieżek, nowoczesne zarządzanie staje się sztuką balansowania między tradycją a innowacją.

REKLAMA