| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Nieuczciwe praktyki rynkowe a kryptoreklama

Nieuczciwe praktyki rynkowe a kryptoreklama

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową,

w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Za nieuczciwe praktyki rynkowe, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ich ocena, są uznawane wprowadzające w błąd działania polegające na:

twierdzeniu lub wywoływaniu wrażenia, że sprzedaż produktu odbywa się na podstawie przepisów prawa i jest z nimi zgodna, jeśli jest to niezgodne z prawdą;

przedstawianiu praw przysługujących konsumentom z mocy samego prawa, jako cechy wyróżniającej ofertę prezentowaną przez przedsiębiorcę;

Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców

kryptoreklamie polegającej na wykorzystywaniu treści o charakterze publicystycznym w środkach masowego przekazu z zamiarem promowania produktu w przypadku, w którym przedsiębiorca zapłacił za owo promowanie, a nie wynika to jednoznacznie z treści lub z obrazów albo dźwięków możliwych do rozpoznania przez konsumenta;

przedstawianiu nierzetelnych informacji dotyczących zarówno rodzaju, jak i stopnia ryzyka, na jakie narażone będzie osobiste bezpieczeństwo konsumenta albo jego rodziny, w sytuacji braku dokonania nabycia produktu.

Zagadnienie nieuczciwych praktyk rynkowych reguluje ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nieuczciwe praktyki rynkowe a kryptoreklama
Nieuczciwe praktyki rynkowe a kryptoreklama

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »