REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Pamiętaj, ty też chcesz być w czasie rozmowy wysłuchany – zatem słuchaj innych, dając dobry przykład.
Pamiętaj, ty też chcesz być w czasie rozmowy wysłuchany – zatem słuchaj innych, dając dobry przykład.

REKLAMA

REKLAMA

By być dobrym rozmówcą nie wystarczy być dobrym mówcą. Trzeba być dobrym słuchaczem.

Są takie osoby, na rozmowę z którymi czekamy z radością, ale są i tacy, z którymi rozmawiać nie ma sensu. Jakie zachowania sprawiają, że inni chcą z nami rozmawiać lub się przed tym bronią? Z kim rozmowa jest przyjemnością, a z kim drogą przez mękę?

REKLAMA

Przygotuj siebie i otoczenie do lepszego słuchania

Dzwoniący nieustannie telefon, interesanci zaglądający co chwilę do gabinetu, muzyka w tle, pośpiech (by szybko udać się do toalety lub coś zjeść) to elementy utrudniające kontakt z klientem i uniemożliwiające wysłuchanie go. Na miejsce rozmów najlepiej wybierać ciche pomieszczenia. Przed rozpoczęciem rozmowy wycisz telefon, poinformuje sekretarkę, by przez pewien czas nie łączyła rozmów, a interesantów prosiła o chwilę cierpliwości. Daj odczuć rozmówcy, że w tej chwili cała twoja uwaga jest do jego dyspozycji, nie błądź wzrokiem po ścianach, nie spoglądaj nerwowo na zegarek, nie wykonuj drobnych czynności, takich jak: przekładanie dokumentów, układanie przyborów biurowych. Przyjmij otwartą postawę ciała. Daj rozmówcy czas na wypowiedzenie się, nie przerywaj, nie zmieniaj tematu, nie okazuj znużenia. Potraktuj rozmowę jako okazję do nauczenia się czegoś nowego lub uzupełnienia wiadomości. Nawet jeśli rozmowa dotyczy nowinek technicznych lub innego tematu, który nie jest ci bliski nie wolno ci ignorować rozmówcy.

Zobacz: Czy znasz 5 elementów sztuki prezentacji, które chce zobaczyć twój klient?

Uczestnicz aktywnie w rozmowie

Zadawaj pytania, potakuj. Czasem możesz użyć parafrazy, ale nie stosuj jej zbyt często, by twoje zachowanie nie zostało odebrane jako nieszczere, wyuczone, a nawet wytrenowane. Nie oceniaj rozmówcy jako niekompetentnego w jakiejś dziedzinie tylko dlatego, że twoim zdaniem hydraulik mało wie na temat programowania komputerowego – ten z którym rozmawiasz może cię właśnie miło zaskoczyć.

Pamiętaj, ty też chcesz być w czasie rozmowy wysłuchany – zatem słuchaj innych, dając dobry przykład.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od 1 stycznia 2025 r. zaczną obowiązywać e-Doręczenia. Z rejestrowanego doręczenia elektronicznego będą musieli korzystać także przedsiębiorcy

Ministerstwo Cyfryzacji przypomina, że od 1 stycznia 2025 r. zaczną w Polsce powszechnie obowiązywać e-Doręczenia. Korespondencję w tej formie będą musiały prowadzić przede wszystkim urzędy i instytucje publiczne, jednak konieczność stosowania doręczeń cyfrowych dotyczy również części przedsiębiorców.

Przedsiębiorco, zostało Ci kilka dni na optymalizację podatkową

Przedsiębiorco, zostało Ci kilka dni na optymalizację podatkową. Czym jest optymalizacja podatkowa? 65 proc. właścicieli firm szukających sposobów na zmniejszenie obciążeń podatkowych decyduje się na ten krok.

Świadczenie interwencyjne 2024 - wnioski i zmiana wysokości

Co to jest świadczenie interwencyjne? Dla kogo zostało przewidziane w 2024 roku? Od kiedy można składać wnioski? Jakie zmiany w wysokości świadczenia interwencyjnego zostały poczynione?

Webinar: Składka zdrowotna przedsiębiorców - jak ją rozliczać w 2025 i co wchodzi od 2026 r.?

Praktyczny webinar „Składka zdrowotna przedsiębiorców – jak ją rozliczać w 2025 i co wchodzi od 2026 r.?” poprowadzi Dariusz Suchorowski, specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych, ekspert INFORAKADEMII. Podczas webinaru przedstawiona zostanie kwestia rozliczania składki zdrowotnej dla przedsiębiorców po zmianach od stycznia 2025 oraz 2026 roku. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

REKLAMA

Restrukturyzacja coraz popularniejsza. Dane na 2024 rok i prognozy na 2025

Z grudniowego raportu MGBI wynika, że w 2024 r. liczba postępowań restrukturyzacyjnych w Polsce osiągnęła rekordowe wyniki, co pokazuje, że przedsiębiorcy coraz częściej są świadomi, że jest alternatywa dla upadłości. Jakie są prognozy na 2025 rok?

Kto dzisiaj wysyła tradycyjne kartki świąteczne?

Czy w czasach postępującej cyfryzacji przedsiębiorcy wysyłają jeszcze do kontrahentów tradycyjne kartki świąteczne? Czy elektroniczna forma składania życzeń stała się już tak bardzo powszechna, że mało kto pamięta jeszcze o "analogowych" listach?

Co trzecia firma nie organizuje wigilii ani innych spotkań integracyjnych dla pracowników

Nie tylko korporacje, ale także mikro, małe i średnie firmy przykładają wagę do inicjatyw integracyjnych dla swoich pracowników. Jednak nie wszystkie. W najmniejszych firmach jednak standardem jest brak zarówno firmowych wigilii, jak i spotkań integracyjnych z innej okazji.

Restrukturyzacja a upadłość. Jakie możliwości ma przedsiębiorca w kryzysie [WYWIAD]

Czy wszystkie firmy mogą skorzystać z restrukturyzacji? Czym różni się ona od upadłości? Co w sytuacji, gdy się nie powiedzie? Odpowiedzi na pytania dla Infor.pl udziela Patryk Kruczek, adwokat i doradca restrukturyzacyjny w kancelarii Kruczek+Partnerzy.

REKLAMA

Znów mocno rosną składki ZUS: kto ile zapłaci w 2025 roku

Jednym z kluczowych elementów tych kosztów są składki na ZUS. W 2025 roku przedsiębiorców czeka znacząca podwyżka, co wynika ze wzrostu prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia. Jaki ZUS dla nowych firm w 2025: ile składek płaci się na początku działalności gospodarczej. O ile wyższe składki ZUS dla firm działających już od dawna?

Polska Izba Branży Pogrzebowej: czas skończyć z szarą strefą w branży!

Polska Izba Branży Pogrzebowej: czas skończyć z szarą strefą w branży! Zdaniem prezesa Polskiej Izby Branży Pogrzebowej Roberta Czyżaka, w branży funeralnej może pracować bez rejestracji nawet ponad 6000 osób.

REKLAMA