REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych?

Kru.pl
Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.
Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych? /shutterstock.com
Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych? /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Internet stanowi obecnie najpopularniejsze narzędzie komunikacji. Za jego pośrednictwem przesyłane są ogromne ilości danych, z których spora część to tzw, dane poufne (wrażliwe), a zatem informacje o szczególnej wartości dla ich właścicieli, a także przedsiębiorstw. Ze względu na ich znaczenie, powinny one (a niektóre z nich w świetle prawa muszą(!)) być odpowiednio zabezpieczane. Najważniejszą metodą ich ochrony jest aktualny certyfikat SSL.

Czym w skrócie jest certyfikat SSL

SSL to skrót terminu Secure Socket Layer. Jest opracowanym już w 1994 roku przez firmę Netscape narzędziem służącym zabezpieczeniu danych przesyłanych za pośrednictwem internetu, a dokładnie pomiędzy użytkownikiem sieci a serwerem. Zabezpieczenie certyfikatem SSL odbywa się poprzez zaszyfrowanie przesyłanych danych przy użyciu klucza AES (Advanced Encryption Standard - nowoczesny, blokowy szyfr symetryczny - jeden z najpopularniejszych szyfrów na świecie. Został opublikowany w 1997 roku, a jego twórcy to Vincent Rijmen i Joan Daemen).

REKLAMA

Jak działa szyfrowanie certyfikatem SSL

Zaszyfrowane przez certyfikat SSL dane przesyłane są za pośrednictwem protokołu HTTPS (właśnie ten skrót na początku adresu strony www – wraz z symbolem kłódeczki -  świadczy o tym, że jest ona zabezpieczona protokołem SSL).

Dodatkowo zabezpieczone przez protokół TLS dane (Transport Layer Security), chronią transmitowane informacje na trzy sposoby:

  • szyfrowanie,
  • zapewnienie ich integralności, czyli zapobieżenie ich zmianie przez niepowołane podmioty (a nawet gdyby ktoś podjął taką próbę, zostanie ona wykryta),
  • uniemożliwienie przekierowaniu na strony www podobne do tej, z których skorzystać chce użytkownik.

Rodzaje certyfikatów SSL

Mimo iż istnieją trzy rodzaje certyfikatów SSL, różnią się one tylko sposobem weryfikacji instytucji, która ich używa. Mówiąc dokładniej, im bardziej zaawansowany certyfikat, tym więcej danych swojego właściciela zawiera. I tak najprostszy z nich:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • SSL DV (Domain Validation) wymaga jedynie weryfikacji samej domeny, którą chroni.
  • Bardziej zaawansowany jest SSL OV (Organization Validation), którego uruchomienie musi być poprzedzone weryfikacją wszystkich danych firmy lub instytucji, która go zakupiła. Na szczęście procedura samej weryfikacji jest bardzo prosta: wystarczy wysłać dane firmowe mailem lub faksem i sprawa załatwiona.
  • Ostatni rodzaj SSL EV (Extended Vaildation), wymaga również podania wszystkich danych firmowych, ale w języku angielskim.

Procedura wydania certyfikatu SSL EV

Dodatkowo, procedura wydania certyfikatu obejmuje sześć etapów:

1. Organization Authentication Requirements
2. Operational Existence Confirmation
3. Physical Address Confirmation
4. Telephone Number Confirmation
5. Domain Authentication Requirements
6. Order Verification Requirements

Inną cechą, charakteryzującą typ SSL EV jest nazwa instytucji wyświetlająca się obok „kłódeczki” przy adresie strony.

Dlaczego warto mieć certyfikat SSL?

  1. Przede wszystkim dlatego, że jego posiadanie świadczy o odpowiedzialności firmy/instytucji i jej trosce o bezpieczeństwo powierzanych im informacji, jako że SSL gwarantuje światowy standard ochrony danych.
  2. Wpływa to oczywiście na wizerunek takich firm/instytucji, oraz zaufanie ze strony potencjalnych klientów.
  3. SSL ma też bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron; mając certyfikat SSL, strona będzie wyświetlona wyżej od tych, które jej nie mają, gdyż wyszukiwaraka Google traktuje serwis jako bardziej zaufany.
  4. Ponadto integracja strony www z Facebook'iem wymaga posiadania rzeczonego certyfikatu.
  5. Co więcej, SSL rekomendowany jest przez GIODO.

Polecamy: Elektroniczna dokumentacja podatkowa

Dla kogo certyfikat SSL?

Ten typ zabezpieczeń w szczególności jest rekomendowany dla:

  • serwisów aukcyjnych
  • banków i innych instytucji finansowych
  • sklepów internetowych
  • placówek służby zdrowia
  • szkół i uczelni
  • stron www organów administracji publicznej
  • oraz wszelkich serwisów zbierających i przetwarzających dane klientów

A ma to związek z tym, jakie konkretnie dane chronią certyfikaty SSL; są to przypominamy dane osobowe, czyli numery PESEL, numery dowodów osobistych, adresy, numery telefonów, a także hasła i loginy, dane kart płatniczych, informacje o transakcjach internetowych, korespondencje, oraz dane zawierane w formularzach kontaktowych.

B.Fuchs - Kru.pl

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA