| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Mobilny Internet – nowe miejsce na reklamę dla firmy?

Mobilny Internet – nowe miejsce na reklamę dla firmy?

Wiemy już, analizując ubiegły rok, jak szybko rozwija się mobilny Internet. W 2010 roku pojawiło się mnóstwo projektów wykorzystujących mobilny Internet w dotarciu do konsumentów, takie jak strony internetowe firm, dostosowane do urządzeń mobilnych, firmowe aplikacje mobilne, czy też kampanie reklamowe prowadzone w mobilnym Internecie. Ciężko sobie wyobrazić, jakoby to nowe medium miało ponieść klęskę. Jak wygląda rynek reklamy w mobilnym Internecie?

Nie trzeba głęboko szukać, aby zaobserwować wytwarzające się, co prawda bardzo powoli i nieśmiało, nowe standardy i kanony w reklamie mobilnej. Wystarczy spojrzeć na wyścig szczurów, w którym biorą udział banki. Zaczęły one ścigać się we wdrażaniu swoich serwisów mobilnych i używaniu ich do podkreślenia swojego, zaznaczmy, nieco wyimaginowanego wizerunku nowoczesnych i przyjaznych konsumentom instytucji. Z mobilnych stron internetowych z aplikacjami można ściągać dodatki z przepisami kulinarnymi firmowane znaną marką, a za tym wszystkim zaczęły pojawiać się firmy wykorzystujące mobilny Internet, jako kolejne medium reklamowe. Zaznaczmy – diabelnie skuteczne medium reklamowe.

Warto wspomnieć, że kto pierwszy pojawi się w mobilnej sieci, ten „zgarnie” największe profity i pozyska największą rzeszę wiernych klientów, nawet tych potencjalnych, tylko wstępnie zainteresowanych ofertą. Dlatego też firmy, które podejmują niewielkie ryzyko i jako pierwsze wkraczają w świat mobilnego Internetu zyskują o wiele więcej niż tylko większy zasięg, kliknięcia w banery czy leady.

Zobacz również: VoIP – co to takiego i czy się opłaca?

Dzięki takiemu śmiałemu wkroczeniu na rynek mobilnego Internetu, wizerunek marek, czy produktów, które stawiają pierwsze, nieśmiałe jeszcze kroki, w tym tajemniczym jeszcze i nieodkrytym świecie mobilnego Internetu zyskują znacznie więcej. To o nich mówi się, że są nowoczesne, dopasowane do zmieniających się potrzeb konsumentów, wyprzedzające konkurencję etc. Firma, która odważy się wkroczyć na te nieznane tereny jest postrzegana, jako odważna, innowacyjna i nowoczesna. I tak prawdę mówiąc nikt nie zwróci uwagi na błędy w kampanii czy usterki na mobilnej stronie, gdyż jest to jeszcze tak świeży rynek, że mało kto zdołał go dokładnie prześwietlić.

I w tym momencie warto wrócić na ziemię zamiast bujać w chmurach, gdyż efekt nowości mobilnego Internetu i świeżości firm, które zdecydowały się na start w tym medium szybko minie. Prawdę mówiąc pozostało jeszcze kilka miesięcy, zanim mobilny Internet stanie się standardem na naszym rynku.

Polecamy: O czym pamietać otwierając e-sklep - 7 kroków

Prognozując i reasumując: śledząc rozwój mobilnego Internetu w ostatnich miesiącach można dojść do wniosku, że mobilny Internet to jedno z najszybciej rozwijających się medium. Nie jest więc tajemnicą, że mobilny boom jest tuż za progiem i już niedługo rozgości się na dobre.

Podsumujmy. Decydując się na reklamę w mobilnym Internecie mamy mało czasu. Jeszcze przez najbliższe miesiące firmy startujące z kampanią w mobilnej sieci będą miały swoisty bonus pierwszeństwa i związane z tym przywileje. Po tym czasie każdy przywyknie do tego, że reklama mobilna będzie tylko kolejnym kanałem dotarcia do klienta. Mobilny Internet, jako banner reklamowy nie będzie odróżniany od ulotki, reklamy w telewizji czy gazecie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bernatowicz, Komorniczak, Mazur Radcy Prawni i Doradcy Podatkowi

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »