| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

Treści wideo to nie tylko virale rozprzestrzeniające się w zastraszającym tempie. Wideo stało się również jednym z najpopularniejszych formatów treści w działalności marketingowej. Napotykamy je wszędzie - od ocen wystawianych przez użytkowników na Amazon, poprzez aplikacje mobilne, takie jak Vine, Snapchat, czy Instagram, aż po opcje reklamy wideo, niedawno dodane przez Facebook. Wideo jest wszędzie.

Tworzenie tradycyjnego filmu, mającego na celu zbudowanie świadomości marki, nie należy do najtańszych przedsięwzięć. Z drugiej strony, nagranie 30 sekundowego filmu służącego do celów marketingowych jest już całkiem tanie. Wystarczy dobra kamera, mikrofon, nieco oświetlenia i przede wszystkim kreatywny pomysł. Kiedy dzieło jest już gotowe, na scenę wkracza jedna z najnowszych zabawek marketerów.

Kampanie wideo remarketingu są świetnym sposobem wejścia na nowe rynki i posiadają tę cechę, której oczekuje się od skutecznej taktyki marketingowej: zapewnienie wysokiego poziomu konwersji przy zachowaniu niskich kosztów. Oprócz tego, kampania remarketingu wideo nie musi pojawić się wyłącznie na YouTube, ale również w całej sieci reklamowej Google. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak szybko rozpocząć kampanię remarketingu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Krok #1: Połącz YouTube z AdWords

Aby rozpocząć kampanię reklamową przy pomocy wideo, najpierw musisz stworzyć konto na YouTube i powiązać je z Google AdWords. Istnieją dwa sposoby na połączenie YouTube z AdWords:

  1. Stwórz link z konta na Google AdWords do kanału na YouTube.
  2. Stwórz link z kanału na YouTube do konta na AdWords.

Opcja nr 2 jest bardziej korzystna, ponieważ do kanału na YouTube można podłączyć wiele kont AdWords.

Jak połączyć własny kanał na YouTube z kontem Google AdWords:

  • Kiedy zalogujesz się już na YouTube, przejdź do menedżera wideo znajdującego się w głównym menu, poprzez kliknięcie na ikonę kanału lub nazwę kanału znajdującego się w prawym górnym rogu ekranu.
  • Przejdź do ustawień kanału i wybierz „zaawansowane”.
  • Otwórz konto na AdWords w nowej karcie, zaloguj się i skopiuj swój numer klienta (dziewięciocyfrowy numer w formacie XXX-XXX-XXXX).
  • Przejdź do karty z kanałem na Youtube. Wklej numer klienta w miejscu, gdzie widzisz „stwórz link do innego konta” i kliknij „dalej”.
  • Przypisz nazwę do konta.
  • Ustal uprawnienia, które chcesz nadać Google AdWords, w związku z połączeniem kont.
  • Kliknij „zakończ”.

Łączenie kont to dopiero początek przygody. Aby stworzyć kampanię remarketingu wideo, będziesz potrzebować listy remarketingowej AdWords, która zawiera przynajmniej 100 użytkowników. Możesz również wykorzystać już istniejącą listę. Czym jest lista remarketingowa? To zbiór informacji pochodzący z ciasteczek użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę. Tutaj znajduje się więcej informacji - https://support.google.com/adwords/answer/2454064?hl=pl

Cztery kluczowe elementy strategii marketingowej w social media

Krok #2: Stwórz lub wybierz cztery filmy promocyjne

Jeśli posiadasz już cztery lub pięć filmów, które możesz wykorzystać w kampanii remarketingu, przejdź do kroku trzeciego, dotyczącego tworzenia kampanii. Filmy promocyjne na YouTube mogą mieć od 20 do 40 sekund. Jeśli aktualnie nie posiadasz wideo, które mogłyby się przydać w kampanii, poniżej znajduje się kilka pomysłów, które mogą się przydać:

  • Wideo Selfie (w biurze, na białym tle, lub gdziekolwiek indziej).
  • Pokaz slajdów z podkładem audio (łatwe do zintegrowania z YouTube).
  • Animowane wideo (np. przy wykorzystaniu informacji z infografiki).
  • GIF'y

Kilka platform, które oferują narzędzia do tworzenia wideo (na zasadzie gotowych szablonów):

  • Wideo http://wideo.co/
  • WeVideo https://www.wevideo.com/
  • PowToon http://www.powtoon.com/
  • Weavly http://weavly.com/

Kiedy będziesz już mieć odpowiednie treści wideo, nie zapomnij załadować ich na swój kanał na YouTube. Tylko w ten sposób będziesz w stanie promować je na YouTube lub w sieci reklamowej Google.

Jak rozwinąć firmę w sieci?

Krok #3: Tworzenie kampanii remarketingu wideo

Kampanie remarketingu wideo nie różnią się zbytnio od zwykłych kampanii wideo. Zaloguj się na konto na AdWords, przejdź do „Wszystkie kampanie” i stwórz nową, klikając na czerwony przycisk „Kampania”. Wewnątrz nowo otwartego menu, wybierz „Kampania wideo”.

Nazwij swoją kampanię i ustaw dzienny budżet; dla przykładu 20 zł dziennie. Następnie, masz do wyboru dwie opcje:

  • Reklama będzie się wyświetlała wyłącznie przed filmami oglądanymi na YouTube.
  • Reklama pojawi się w sieci reklamowej Google.

Upewnij się, że zgadzają się również ustawienia języka i lokalizacji geograficznej.

Wybierz film, który pragniesz promować

Kolejnym krokiem jest zamieszczenie URL'a do wybranego przez Ciebie filmu. Pamiętaj, aby ustawić odpowiedni format wideo, jeśli pragniesz, aby wyświetlało się ono na urządzeniach mobilnych. Zanim wszystko zostanie zatwierdzone, będziesz w stanie zobaczyć jak wygląda Twoja przyszła reklama. W przyszłości dodasz większą liczbę filmów, jednak póki co, kliknij „zapisz” i „kontynuuj”.

Lista remarketingowa

Następny krok sprawi, że zwykła kampania wideo przemieni się w kampanię remarketingu. Teraz będziesz w stanie wybrać dokładną grupę docelową, dzięki wcześniej skomponowanej liście remarketingowej.

Wybierz minimalną stawkę za jedno wyświetlenie reklamy. Najlepiej rozpocząć od najniższej kwoty, proponowanej przez AdWords, która wyświetla się zaraz obok pola „maksymalny koszt za jedno wyświetlenie”. Zamiast wybierać opcję targetowania, takie jak demografia lub zainteresowania, od razu przejdź do sekcji „zawęź grupę docelową”. Po kliknięciu na link, możesz przejść do sekcji „Remarketing”. W tym momencie będziesz w stanie dodać odpowiednią listę remarketingową, jako grupę docelową w kampanii. Kliknij „zapisz grupę docelową”.

Zadanie wykonane! Właśnie udało Ci się stworzyć nową kampanię remarketingu wideo. Będziesz w stanie obserwować wszystkie statystyki za pomocą YouTube, jak również Google AdWords. Dzięki temu, że konta są połączone, będziesz w stanie uzyskać więcej informacji i podejmować lepsze decyzje marketingowe. Powodzenia.

Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

Z chęcią usłyszę o Twoich doświadczeniach z wideo marketingiem. Uważasz, że jest to skuteczna taktyka marketingowa? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Skórski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »