REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Przedszkole - finansowanie

Finansowanie - przedszkole
Finansowanie - przedszkole
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ważną kwestią przy zakładaniu przedszkola jest sprawa finansowania jego działalności. Koszty uruchomienia przedszkola nie są małe. W zależności od stanu lokalu, który musimy zaadaptować może to być nawet kilkaset tysięcy złotych.

Dotacje z gminy

REKLAMA

Część kwestii finansowania w działalności polegającej na prowadzeniu przedszkola wyjaśnia art. 90 ust. 1 ustawy o systemie oświaty. Otóż zgodnie z jego treścią niepubliczne przedszkola, w tym specjalne, otrzymują dotacje z budżetu gminy.

W latach 2007-2013 na dofinansowanie tworzenia nowych przedszkoli zostanie wydane nawet 243 mln euro. Wsparcie nie może przekroczyć co prawda 70% całości inwestycji, ale i tak warto się o te pieniądze postarać.

Przedszkolu niepublicznemu przysługuje tzw. dotacja oświatowa na każde dziecko w wysokości nie wyższej niż 75% ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia. Warunkiem jednak otrzymania takiej dotacji jest wystąpienie przez osobę prowadzącą niepubliczne przedszkole do gminy z wnioskiem zawierającym planowaną liczbę uczniów nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

Zobacz: Przedszkole publiczne

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku gdy na terenie gminy, w której zamierzasz założyć przedszkole, brak jest przedszkola publicznego, gmina oblicza dotację biorąc za podstawę do ustalenia wysokości dotacji wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkola publicznego.

Jeżeli więc dopiero masz zamiar założyć przedszkole i chcesz otrzymać dotację, musisz naprawdę dużo wcześniej znać przybliżoną liczbę dzieci, które przyjmiesz.


Fundusze unijne

Małe przedszkole może być współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.

Więcej informacji można znaleźć w Federacji Inicjatyw Oświatowych - www.fio.org.pl.


Kredyt bankowy

Jeżeli potrzebujesz dużej gotówki na otwarcie przedszkola (np. duży koszt przystosowania wybranego lokalu) możesz skorzystać z ofert kredytowych jakie mają dla przedsiębiorców banki.

REKLAMA

Podejmując decyzję o kredycie gruntownie rozważ wszystkie za i przeciw. Pamiętaj, że każdy kredyt trzeba spłacić. Przejrzyj oferty co najmniej kilku banków. Porównaj oprocentowanie, wysokości marż pobieranych przez bank, wysokości rat. To wszystko będzie dla Ciebie bardzo ważne. Skorzystaj ewentualnie z pomocy doradcy finansowego, który przedstawi Ci różne oferty.

Doradcy Finansowi:
www.Expander.pl
www.OpenFinance.pl
www.Finamo.pl
www.xelion.pl
www.goldfinance.pl
www.profity.com.pl
www.bezplatnidoradcy.pl
www.ackfinanse.pl
www.kredytdlafirm.pl
www.kredytydlafirm.pl

Banki:
www.pkobp.pl
www.kredytbank.pl
www.bph.pl
www.millenium.pl
www.multibank.pl
www.citibank.pl
www.ingbank.pl
www.polbank.pl
www.lukasbank.pl
www.wbk.pl


Czesne

Podstawowym źródłem dochodów i finansowania działalności przedszkola będą pieniądze wpłacane przez rodziców w formie comiesięcznego czesnego. Kwota ta nie powinna być zbyt wygórowana, chociaż nikt nie stawia nam tu żadnych ograniczeń. Ustalając cenę, trzeba uwzględnić lokalne warunki rynkowe, zamożność mieszkańców, liczbę chętnych i przede wszystkim ceny konkurencji.

Wysokość czesnego może być różna ze względu na lokalizację przedszkola w większych czy mniejszych miastach bądź wsiach, a także ze względu na ofertę programową. Kwotę podbijają dodatkowe lekcje angielskiego, wycieczki, wyjścia na basen, lekcje tańca, czy inne dodatkowe zajęcia. Na przykład w Warszawie miesiąc w prywatnym przedszkolu to wydatek od 600 do 1350 zł. W Toruniu czy Lublinie opłaty zaczynają się od 300 zł.

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA