REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polecamy książkę „Świadomy kapitalizm – to się opłaca!”

Subskrybuj nas na Youtube
„Świadomy kapitalizm – to się opłaca!” John Mackey, Raj Sisodia
„Świadomy kapitalizm – to się opłaca!” John Mackey, Raj Sisodia

REKLAMA

REKLAMA

„Świadomy kapitalizm – to się opłaca!” to książka będąca jednocześnie odważną obroną, próbą zmiany image’u kapitalizmu oraz przedstawieniem nowego sposobu prowadzenia interesów – sposobu zakorzenionego w świadomości etycznej. John Mackey i Raj Sisodia udowadniają, że świadomy kapitalizm nie jest luksusowym towarem dostępnym jedynie dla nielicznych. Patronat medialny nad książką objął Infor.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Niektórzy uważają, że koncepcja świadomego kapitalizmu jest idealistyczna i niepraktyczna. W ich oczach świat biznesu jest polem twardej, brutalnej walki. W tym świecie dobrzy i mili ludzie zawsze kończą jako ostatni. Dla tych, którzy tak postrzegają biznes, świadomy kapitalizm rzeczywiście jest tylko nieosiągalnym marzeniem idealistów z głowami w chmurach.

Współzałożyciel firmy Whole Foods Market John Mackey oraz profesor marketingu i współzałożyciel organizacji Conscious Capitalism, Inc. Raj Sisodia twierdzą, że zarówno biznes, jak i kapitalizm są z gruntu dobre, i udowadniają tę tezę na przykładzie najbardziej znanych i odnoszących sukcesy firm współczesnego świata. Od Southwest Airlines, UPS-a, Taty i Costco aż do Panery, Google’a, The Container Store i Amazona – wszystkie te przedsiębiorstwa tworzą wartość dla wszystkich interesariuszy: klientów, pracowników, dostawców, inwestorów, społeczności oraz środowiska naturalnego. Świadomy kapitalizm sprawdza się w firmach wszystkich typów i rodzajów, gdyż zapewnia poziom efektywnej wydajności, której tradycyjne przedsiębiorstwa nie są w stanie dorównać. Świadome firmy cieszą się wyższą sprzedażą w stosunku do wartości swoich środków trwałych, mają wysoce wydajnych i skutecznych pracowników, wydają pieniądze tam, gdzie przynosi to znaczącą korzyść dla klientów, i nie marnują swoich zasobów na rzeczy, które nie dodają wartości. Działają świadomie, dzięki czemu mają wszystko pod kontrolą – piszą w książce Świadomy kapitalizm – to się opłaca! jej autorzy.

REKLAMA

Mackey i Sisodia udowadniają, że cztery podstawowe założenia – wyższy cel, integracja interesariuszy, świadome przywództwo oraz świadoma kultura i świadome zarządzanie – mogą pomóc w budowie silnych przedsiębiorstw, realizacji pełnego potencjału kapitalizmu i stworzeniu bardziej pozytywnego środowiska życia dla nas wszystkich. Przywołane przez nich liczne przykłady potwierdzają, że prowadzenie biznesu w sposób zgodny z założeniami świadomego kapitalizmu nie tylko jest źródłem dobrostanu i szczęścia dla wszystkich interesariuszy, ale także stanowi sekret uzyskania trwałych sukcesów. Tradycyjne przedsiębiorstwa zmuszone do konkurencji ze świadomymi firmami wkrótce odkrywają ich siłę, mądrość i odporność. Wystarczy zapytać dowolnego dyrektora z linii American Airlines, która ogłosiła już bankructwo, jak to było konkurować z Southwest Airlines przez ostatnie 40 lat.

Nawet jeśli większość istniejących firm nie jest w stanie lub nie chce przyjąć zasad świadomego kapitalizmu, to w dłuższej perspektywie nie będzie miało to żadnego znaczenia, jako że coraz więcej świadomych przedsiębiorców będzie otwierało swoje świadome firmy, które szybko prześcigną tradycyjne przedsiębiorstwa i z czasem wyrugują je z rynku. Kapitalizm wolnorynkowy jest niezwykle dynamiczny, a jego procesy „kreatywnej destrukcji” (w wyniku których lepsze i skuteczniejsze rozwiązania nieustannie zastępują stare) dają pewność, że za jakiś czas lepsza filozofia biznesowa zatriumfuje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybrane opinie o książce:

Pełna cennych przemyśleń.

„Financial Times”

Kup ją. Przeczytaj. Wdróż. To prawdziwy przewodnik po przyszłości.

„Forbes”

Wszystkim polecam wysłuchanie tego, co oni mają do powiedzenia.

Howard Schultz, prezes i dyrektor generalny Starbucksa

Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy potrzebują jeszcze argumentów za tym, że stare sposoby prowadzenia biznesu są już nieaktualne.

Paul Polman, dyrektor generalny Unilevera

Dzięki tak jasnemu i przemyślanemu sposobowi przedstawienia założeń świadomego kapitalizmu Raj i John pomogli mi zrozumieć siłę tkwiącą w trwałości naszej firmy, podnosząc moją świadomość w kierowaniu REI w taki sposób, by służyła ona nowemu pokoleniu miłośników spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz osób troszczących się o środowisko.

Sally Jewell, dyrektor generalny REI

Świadomy kapitalizm – to się opłaca! to długo oczekiwane przedstawienie i wyjaśnienie zalet kapitalizmu wolnorynkowego – który, jeśli jest właściwie zastosowany, jest najlepszym systemem ekonomicznym – z jednoczesnym pragmatycznym i inspirującym wezwaniem do kierowania się w biznesie poczuciem wyższego celu i wartościami humanistycznymi. Chylę czoła przed założeniami świadomego biznesu!

Herb Kelleher, były prezes i dyrektor generalny Southwest Airlines

Podróż Johna Mackeya do przebudzenia jest inspiracją nie tylko dla przedsiębiorców, ale również dla każdego, kto wierzy w nową definicję sukcesu dla kapitalizmu – taką, która obejmuje zarówno pozytywny wpływ tego systemu na społeczeństwo, jak i tradycyjne miary biznesowe.

Biz Stone, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Twittera

O autorach:

John Mackey, współzałożyciel i jeden z dyrektorów generalnych Whole Foods Market, doprowadził tę sieć sklepów z naturalną i organiczną żywnością do miejsca, w którym znajduje się ona obecnie – rozwinął ją do wartego 11 miliardów dolarów przedsiębiorstwa, które należy do 300 największych firm Ameryki według magazynu „Fortune”. Sieć, z ponad 340 sklepami i 70 tysiącami pracowników w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii, od piętnastu lat stale utrzymuje się na liście Stu najlepszych miejsc pracy magazynu „Fortune”.

Raj Sisodia, współzałożyciel ruchu świadomego kapitalizmu, jest profesorem marketingu na Uniwersytecie Bentley oraz współzałożycielem Conscious Capitalism Institute. Good Business International nazwało go jednym z „Dziesięciu wybitnych pionierów 2010 roku”, a Trust Across America uhonorowało go tytułem jednego ze „Stu Liderów Godnego Zaufania Zachowania Firm” w 2010 oraz 2011 roku. Sisodia napisał kilka książek i ponad 100 artykułów naukowych. Jego dokonania opisywano na łamach czasopism „Wall Street Journal”, „New York Times”, „Fortune” oraz „Financial Times”.

John Mackey, Raj Sisodia

Świadomy kapitalizm – to się opłaca!

Tytuł oryginału: Conscious Capitalism, With a New Preface by the Authors: Liberating the Heroic Spirit of Business

Przekład: Marcin Kowalczyk

format 158x233 mm, 380 stron, oprawa miękka, cena 69,90 zł

wyd. MT Biznes

PREMIERA 15 września 2017 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA