REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polecamy książkę „Świadomy kapitalizm – to się opłaca!”

Subskrybuj nas na Youtube
„Świadomy kapitalizm – to się opłaca!” John Mackey, Raj Sisodia
„Świadomy kapitalizm – to się opłaca!” John Mackey, Raj Sisodia

REKLAMA

REKLAMA

„Świadomy kapitalizm – to się opłaca!” to książka będąca jednocześnie odważną obroną, próbą zmiany image’u kapitalizmu oraz przedstawieniem nowego sposobu prowadzenia interesów – sposobu zakorzenionego w świadomości etycznej. John Mackey i Raj Sisodia udowadniają, że świadomy kapitalizm nie jest luksusowym towarem dostępnym jedynie dla nielicznych. Patronat medialny nad książką objął Infor.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Niektórzy uważają, że koncepcja świadomego kapitalizmu jest idealistyczna i niepraktyczna. W ich oczach świat biznesu jest polem twardej, brutalnej walki. W tym świecie dobrzy i mili ludzie zawsze kończą jako ostatni. Dla tych, którzy tak postrzegają biznes, świadomy kapitalizm rzeczywiście jest tylko nieosiągalnym marzeniem idealistów z głowami w chmurach.

Współzałożyciel firmy Whole Foods Market John Mackey oraz profesor marketingu i współzałożyciel organizacji Conscious Capitalism, Inc. Raj Sisodia twierdzą, że zarówno biznes, jak i kapitalizm są z gruntu dobre, i udowadniają tę tezę na przykładzie najbardziej znanych i odnoszących sukcesy firm współczesnego świata. Od Southwest Airlines, UPS-a, Taty i Costco aż do Panery, Google’a, The Container Store i Amazona – wszystkie te przedsiębiorstwa tworzą wartość dla wszystkich interesariuszy: klientów, pracowników, dostawców, inwestorów, społeczności oraz środowiska naturalnego. Świadomy kapitalizm sprawdza się w firmach wszystkich typów i rodzajów, gdyż zapewnia poziom efektywnej wydajności, której tradycyjne przedsiębiorstwa nie są w stanie dorównać. Świadome firmy cieszą się wyższą sprzedażą w stosunku do wartości swoich środków trwałych, mają wysoce wydajnych i skutecznych pracowników, wydają pieniądze tam, gdzie przynosi to znaczącą korzyść dla klientów, i nie marnują swoich zasobów na rzeczy, które nie dodają wartości. Działają świadomie, dzięki czemu mają wszystko pod kontrolą – piszą w książce Świadomy kapitalizm – to się opłaca! jej autorzy.

Mackey i Sisodia udowadniają, że cztery podstawowe założenia – wyższy cel, integracja interesariuszy, świadome przywództwo oraz świadoma kultura i świadome zarządzanie – mogą pomóc w budowie silnych przedsiębiorstw, realizacji pełnego potencjału kapitalizmu i stworzeniu bardziej pozytywnego środowiska życia dla nas wszystkich. Przywołane przez nich liczne przykłady potwierdzają, że prowadzenie biznesu w sposób zgodny z założeniami świadomego kapitalizmu nie tylko jest źródłem dobrostanu i szczęścia dla wszystkich interesariuszy, ale także stanowi sekret uzyskania trwałych sukcesów. Tradycyjne przedsiębiorstwa zmuszone do konkurencji ze świadomymi firmami wkrótce odkrywają ich siłę, mądrość i odporność. Wystarczy zapytać dowolnego dyrektora z linii American Airlines, która ogłosiła już bankructwo, jak to było konkurować z Southwest Airlines przez ostatnie 40 lat.

REKLAMA

Nawet jeśli większość istniejących firm nie jest w stanie lub nie chce przyjąć zasad świadomego kapitalizmu, to w dłuższej perspektywie nie będzie miało to żadnego znaczenia, jako że coraz więcej świadomych przedsiębiorców będzie otwierało swoje świadome firmy, które szybko prześcigną tradycyjne przedsiębiorstwa i z czasem wyrugują je z rynku. Kapitalizm wolnorynkowy jest niezwykle dynamiczny, a jego procesy „kreatywnej destrukcji” (w wyniku których lepsze i skuteczniejsze rozwiązania nieustannie zastępują stare) dają pewność, że za jakiś czas lepsza filozofia biznesowa zatriumfuje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybrane opinie o książce:

Pełna cennych przemyśleń.

„Financial Times”

Kup ją. Przeczytaj. Wdróż. To prawdziwy przewodnik po przyszłości.

„Forbes”

Wszystkim polecam wysłuchanie tego, co oni mają do powiedzenia.

Howard Schultz, prezes i dyrektor generalny Starbucksa

Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy potrzebują jeszcze argumentów za tym, że stare sposoby prowadzenia biznesu są już nieaktualne.

Paul Polman, dyrektor generalny Unilevera

Dzięki tak jasnemu i przemyślanemu sposobowi przedstawienia założeń świadomego kapitalizmu Raj i John pomogli mi zrozumieć siłę tkwiącą w trwałości naszej firmy, podnosząc moją świadomość w kierowaniu REI w taki sposób, by służyła ona nowemu pokoleniu miłośników spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz osób troszczących się o środowisko.

Sally Jewell, dyrektor generalny REI

Świadomy kapitalizm – to się opłaca! to długo oczekiwane przedstawienie i wyjaśnienie zalet kapitalizmu wolnorynkowego – który, jeśli jest właściwie zastosowany, jest najlepszym systemem ekonomicznym – z jednoczesnym pragmatycznym i inspirującym wezwaniem do kierowania się w biznesie poczuciem wyższego celu i wartościami humanistycznymi. Chylę czoła przed założeniami świadomego biznesu!

Herb Kelleher, były prezes i dyrektor generalny Southwest Airlines

Podróż Johna Mackeya do przebudzenia jest inspiracją nie tylko dla przedsiębiorców, ale również dla każdego, kto wierzy w nową definicję sukcesu dla kapitalizmu – taką, która obejmuje zarówno pozytywny wpływ tego systemu na społeczeństwo, jak i tradycyjne miary biznesowe.

Biz Stone, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Twittera

O autorach:

John Mackey, współzałożyciel i jeden z dyrektorów generalnych Whole Foods Market, doprowadził tę sieć sklepów z naturalną i organiczną żywnością do miejsca, w którym znajduje się ona obecnie – rozwinął ją do wartego 11 miliardów dolarów przedsiębiorstwa, które należy do 300 największych firm Ameryki według magazynu „Fortune”. Sieć, z ponad 340 sklepami i 70 tysiącami pracowników w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii, od piętnastu lat stale utrzymuje się na liście Stu najlepszych miejsc pracy magazynu „Fortune”.

Raj Sisodia, współzałożyciel ruchu świadomego kapitalizmu, jest profesorem marketingu na Uniwersytecie Bentley oraz współzałożycielem Conscious Capitalism Institute. Good Business International nazwało go jednym z „Dziesięciu wybitnych pionierów 2010 roku”, a Trust Across America uhonorowało go tytułem jednego ze „Stu Liderów Godnego Zaufania Zachowania Firm” w 2010 oraz 2011 roku. Sisodia napisał kilka książek i ponad 100 artykułów naukowych. Jego dokonania opisywano na łamach czasopism „Wall Street Journal”, „New York Times”, „Fortune” oraz „Financial Times”.

John Mackey, Raj Sisodia

Świadomy kapitalizm – to się opłaca!

Tytuł oryginału: Conscious Capitalism, With a New Preface by the Authors: Liberating the Heroic Spirit of Business

Przekład: Marcin Kowalczyk

format 158x233 mm, 380 stron, oprawa miękka, cena 69,90 zł

wyd. MT Biznes

PREMIERA 15 września 2017 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

REKLAMA

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA