REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w obowiązkach pracodawców wobec PFRON od 1 lipca 2016 r.

Zmiany w obowiązkach pracodawców wobec PFRON od 1 lipca 2016 r. /fot. Fotolia
Zmiany w obowiązkach pracodawców wobec PFRON od 1 lipca 2016 r. /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jakie obowiązki będą mieli pracodawcy względem PFRON od 1 lipca 2016 r.?

Nowelizacja przepisów o PFRON przewiduje dodatkowe sankcje za nieprzestrzeganie przepisów lub nieprawidłowe wyliczanie kwoty obniżenia przez sprzedających pracodawców. Powodem wprowadzenia zmian była m.in. potrzeba uszczelnienia systemu PFRON przez zwiększenie kontroli nad procesem wystawiania informacji o ulgach oraz ograniczenie wysokości ich ustalania.

REKLAMA

Dokumentowanie schorzeń niepełnosprawnych pracowników przez sprzedającego pracodawcę

Uprawniony do wystawiania ulg we wpłatach na PFRON jest pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, który osiąga 30% wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Muszą to być osoby zaliczone do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, w odniesieniu do których orzeczono chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe, całościowe zaburzenia rozwojowe lub epilepsję, oraz niewidomi, lub osoby zaliczone do stopnia znacznego. Od 1 lipca 2016 r. podstawowym dokumentem potwierdzającym chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe, całościowe zaburzenia rozwojowe lub epilepsję będzie orzeczenie o stopniu niepełnosprawności. W przypadku osób niewidomych wystarczy zaświadczenie od lekarza specjalisty.

Zobacz serwis: Prawo dla firm

Dotychczas w przypadku wszystkich schorzeń szczególnych wystarczyło przedłożenie pracodawcy zaświadczenia od lekarza specjalisty.

Obniżenie wpłaty na podstawie terminowo wystawionej informacji

Obecnie jednym z warunków obniżenia wpłaty na PFRON jest udokumentowanie przez nabywcę kwoty obniżenia informacją o obniżeniu wpłaty wystawioną przez sprzedającego niezwłocznie po terminowym uregulowaniu należności za fakturę. Od 1 lipca 2016 r. będzie obowiązywał ścisły termin na wystawienie informacji. Nie może on przypadać później niż do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przypadał termin płatności za zakup. Uchybienie temu terminowi będzie skutkowało dla sprzedającego sankcją w postaci kary finansowej w wysokości 10% kwoty obniżenia wykazanej w informacji o obniżeniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Zarządzanie

Pozostałe warunki obniżenia wpłaty pozostają bez istotnych zmian. Nowelizacja dostosowuje jedynie ich brzmienie do nowych przepisów. Zatem nadal do skorzystania przez pracodawcę z obniżenia wpłaty na PFRON będzie niezbędne:

● udokumentowanie zakupu fakturą,

● uregulowanie należności za zakup produkcji lub usługi w terminie określonym na fakturze, z tym że w przypadku płatności dokonywanych za pośrednictwem banku za datę uregulowania należności uważa się datę obciążenia rachunku bankowego nabywcy na podstawie polecenia przelewu.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Jakie zmiany w obowiązkach pracodawców wobec PFRON wejdą w życie od 1 lipca 2016 r.

w artykule m.in.:

  • Ograniczenie wysokości maksymalnej kwoty obniżenia wpłaty
  • Ustalanie wysokości ulgi we wpłatach na PFRON na podstawie minimalnej płacy
  • Krótszy okres wykorzystania ulgi we wpłatach na PFRON
  • Dodatkowe obowiązki dla sprzedającego pracodawcy
  • Dotychczasowe zasady wykorzystania ulgi we wpłatach dla niektórych pracodawców
  • Brak prawa do dofinansowania wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników i nowe zasady obliczania wskaźnika zatrudnienia tych osób
  • Efekt zachęty w trakcie trwania zatrudnienia
  • Umorzenie lub rozłożenie na raty odsetek od nienależnego dofinansowania do wynagrodzeń

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA