REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w obowiązkach pracodawców wobec PFRON od 1 lipca 2016 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Zmiany w obowiązkach pracodawców wobec PFRON od 1 lipca 2016 r. /fot. Fotolia
Zmiany w obowiązkach pracodawców wobec PFRON od 1 lipca 2016 r. /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jakie obowiązki będą mieli pracodawcy względem PFRON od 1 lipca 2016 r.?

Nowelizacja przepisów o PFRON przewiduje dodatkowe sankcje za nieprzestrzeganie przepisów lub nieprawidłowe wyliczanie kwoty obniżenia przez sprzedających pracodawców. Powodem wprowadzenia zmian była m.in. potrzeba uszczelnienia systemu PFRON przez zwiększenie kontroli nad procesem wystawiania informacji o ulgach oraz ograniczenie wysokości ich ustalania.

REKLAMA

Dokumentowanie schorzeń niepełnosprawnych pracowników przez sprzedającego pracodawcę

Uprawniony do wystawiania ulg we wpłatach na PFRON jest pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, który osiąga 30% wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Muszą to być osoby zaliczone do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, w odniesieniu do których orzeczono chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe, całościowe zaburzenia rozwojowe lub epilepsję, oraz niewidomi, lub osoby zaliczone do stopnia znacznego. Od 1 lipca 2016 r. podstawowym dokumentem potwierdzającym chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe, całościowe zaburzenia rozwojowe lub epilepsję będzie orzeczenie o stopniu niepełnosprawności. W przypadku osób niewidomych wystarczy zaświadczenie od lekarza specjalisty.

Zobacz serwis: Prawo dla firm

Dotychczas w przypadku wszystkich schorzeń szczególnych wystarczyło przedłożenie pracodawcy zaświadczenia od lekarza specjalisty.

Obniżenie wpłaty na podstawie terminowo wystawionej informacji

Obecnie jednym z warunków obniżenia wpłaty na PFRON jest udokumentowanie przez nabywcę kwoty obniżenia informacją o obniżeniu wpłaty wystawioną przez sprzedającego niezwłocznie po terminowym uregulowaniu należności za fakturę. Od 1 lipca 2016 r. będzie obowiązywał ścisły termin na wystawienie informacji. Nie może on przypadać później niż do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przypadał termin płatności za zakup. Uchybienie temu terminowi będzie skutkowało dla sprzedającego sankcją w postaci kary finansowej w wysokości 10% kwoty obniżenia wykazanej w informacji o obniżeniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Zarządzanie

Pozostałe warunki obniżenia wpłaty pozostają bez istotnych zmian. Nowelizacja dostosowuje jedynie ich brzmienie do nowych przepisów. Zatem nadal do skorzystania przez pracodawcę z obniżenia wpłaty na PFRON będzie niezbędne:

● udokumentowanie zakupu fakturą,

● uregulowanie należności za zakup produkcji lub usługi w terminie określonym na fakturze, z tym że w przypadku płatności dokonywanych za pośrednictwem banku za datę uregulowania należności uważa się datę obciążenia rachunku bankowego nabywcy na podstawie polecenia przelewu.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Jakie zmiany w obowiązkach pracodawców wobec PFRON wejdą w życie od 1 lipca 2016 r.

w artykule m.in.:

  • Ograniczenie wysokości maksymalnej kwoty obniżenia wpłaty
  • Ustalanie wysokości ulgi we wpłatach na PFRON na podstawie minimalnej płacy
  • Krótszy okres wykorzystania ulgi we wpłatach na PFRON
  • Dodatkowe obowiązki dla sprzedającego pracodawcy
  • Dotychczasowe zasady wykorzystania ulgi we wpłatach dla niektórych pracodawców
  • Brak prawa do dofinansowania wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników i nowe zasady obliczania wskaźnika zatrudnienia tych osób
  • Efekt zachęty w trakcie trwania zatrudnienia
  • Umorzenie lub rozłożenie na raty odsetek od nienależnego dofinansowania do wynagrodzeń

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA