REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy outsourcing zasobów informatycznych jest korzystny dla firm?

Subskrybuj nas na Youtube
outsourcing
outsourcing
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na przekazanie obsługi swoich zasobów IT firmom wyspecjalizowanym w tego rodzaju usługach. Taka strategia w wielu wypadkach okazuje się korzystna finansowo i operacyjnie. Zdaniem Tadeusza Czichona, prezesa ATM SA, spółki świadczącej usługi w centrach danych, w Polsce należy budować świadomość dostępności i zalet outsourcingu, a wtedy popularność tego rozwiązania będzie szybko rosła.

Świadomość przedsiębiorców o korzyściach płynących z outsourcingu, choć rośnie, jest w Polsce wciąż relatywnie niska. Daleko nam jeszcze pod tym względem do krajów rozwiniętych w tym zakresie. Większość rodzimych przedsiębiorstw nadal woli mieć zasoby IT pod własną kontrolą. Ta sytuacja jednak się zmienia, szybko gonimy czołówkę. Te procesy są nieuniknione – mówi agencji Newseria Biznes Tadeusz Czichon, prezes zarządu ATM SA.

REKLAMA

REKLAMA

Tendencja do korzystania z outsourcingu wynika także z rozwoju technologii chmury obliczeniowej. Przenoszenie danych do chmury to globalny trend, który w najbliższych latach będzie przybierał na sile. Rozwiązania cloud computing mają wiele odmian – począwszy od najprostszych, do jakich można zaliczyć samo udostępnienie infrastruktury, po stosowanie aplikacji działających w oparciu o chmurę. Są to usługi dopasowane zarówno do potrzeb sektora dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw. Czas wdrożenia modelu outsourcingowego jest zależny od wielkości organizacji.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Decyzje w małych firmach są zazwyczaj podejmowane znacznie szybciej niż w dużych. Gdy właściciele tych pierwszych widzą, że oferowane przez nas rozwiązanie jest korzystne ekonomicznie, a jednocześnie równie lub bardziej bezpieczne niż rozwiązania dotychczasowe, decyzje o zmianie zapadają dość szybko. Natomiast w przypadku firm o dużych zasobach IT, proces podejmowania tego typu decyzji jest o wiele dłuższy, a ich realizacja trudniejsza i bardziej czasochłonna – mówi Tadeusz Czichon.

REKLAMA

Podjęcie decyzji o wyborze zewnętrznego dostawcy usług IT wiąże się także z przygotowaniem strony organizacyjnej, technologicznej oraz informatycznej całego przedsięwzięcia. Im większa jest firma, tym więcej posiada urządzeń informatycznych, dlatego więcej czasu potrzeba na przygotowanie całej infrastruktury do działania w nowej konfiguracji. Poszerzając swoją ofertę usług w centrach danych, ATM uwzględnia możliwości automatyzacji i samodzielnej konfiguracji usługi kierowanej do mniejszych przedsiębiorstw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy szukają informacji o swoich kontrahentach

Rozwój technologii chmury obliczeniowej traktujemy jako ważny czynnik napędzający zapotrzebowanie na usługi kolokacyjne – ocenia Tadeusz Czichon. – W najbliższym czasie staną się one niezbędne dla firm o różnym charakterze działalności: zarówno tych zajmujących się budową i integracją systemów informatycznych, jak i takich, które dostarczają oprogramowanie. Tak szybki rozwój nas cieszy. Oznacza bowiem dalszy wzrost zapotrzebowania na usługi, w których się specjalizujemy.

Outsourcing zasobów teleinformatycznych może oznaczać zarówno kolokację urządzeń klienta w centrach danych, jak i przeniesienie jego danych do chmury obliczeniowej. W przeciwieństwie do firm z sektora MŚP, część dużych przedsiębiorstw nadal inwestuje we własne serwerownie. Jednak według prezesa Czichona coraz większa liczba firm zdaje sobie sprawę z tego, że przejście na model outsourcingowy jest nieuniknione. Niezwykle ważne jest  to, by przekonać rynek, że to rozwiązanie jest po prostu bezpieczniejsze i bardziej korzystne finansowo.

Reforma prawa autorskiego w planach prac KE na 2015 rok

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA