REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Małopolskie Targi Innowacji - poznaj małopolskie innowacje!

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

30 małych i średnich przedsiębiorstw z Małopolski - ich innowacyjne pomysły i wynalazki oraz 20 instytucji wspierających nowatorskie pomysły i prowadzących pionierskie prace badawcze. Ponadto pokaz procesu digitalizacji zbiorów muzealnych, Oculus Rift – czyli rozrywka w wirtualnej rzeczywistości, prezentacja myśli technicznej studentów AGH na przykładzie wyścigowego bolidu, różnorodne warsztaty kreatywne oraz mobilne centrum szkoleniowe OZE promujące ograniczenie niskiej emisji. To wszystko oraz wiele innych interesujących rozwiązań i technologii będzie można zobaczyć podczas Małopolskich Targów Innowacji w dniu 29 maja na Małym Rynku w Krakowie! Wstęp wolny.

Zasadniczą częścią wydarzenia będzie prezentacja 50 wystawców – 30 firm i 20 instytucji. Firmy – innowacyjne MŚP z Małopolski wybrane w otwartym i konkurencyjnym naborze. To przedsiębiorstwa stawiające na rozwój z wykorzystaniem badań i wysokich technologii, współpracujące z placówkami naukowymi lub posiadające własne jednostki badawczo-rozwojowe. Wiele z nich opatentowało swoje produkty i technologie, inne zdobywały nagrody w konkursach promujących innowacyjność. Część z nich jest przykładem indywidualnej kreatywności właścicieli – swój pomysł przekuli w innowacyjny produkt. Wszystkie te firmy są przykładem, że naprawdę warto być innowacyjnym. Druga część wystawców to instytucje, które mogą pomóc w rozwijaniu innowacji, czy to przez wsparcie badawcze, finansowe, logistyczne czy też prawne. Będą to instytuty badawcze, centra transferu technologii, agencje rozwoju, inkubatory przedsiębiorczości oraz dwie instytucje ogólnopolskie mające zasadnicze znaczenie dla rozwoju poprzez innowacje: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej.

REKLAMA

REKLAMA

Pod namiotem i obok niego organizatorzy przygotowali także szereg pokazów i eventów związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w praktyce. Małopolski Instytut Kultury zaprasza na pokaz procesu digitalizacji zbiorów muzealnych pod hasłem Digitalizacja to dla nas klucz do interpretacji. Będzie można zobaczyć sprzęt do weryfikacji poziomu energooszczędności budynków oraz poddać się analizie i kompleksowemu pomiarowi składu masy ciała. Zespół AGH Racing zaprezentuje stworzony przez siebie bolid wyścigowy. Chętni na wirtualny skok na bungee lub przejażdżkę kolejką górską, będą mogli to zrobić pod targowym namiotem wystawienniczym. Dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift zrobią to w pełni bezpiecznie! Jeżeli te wrażenia będą zbyt intensywne będzie można wziąć udział w kreatywnych warsztatach makerspace z wykorzystaniem druku 3D, warsztatach z robotyki oraz warsztatach pt. Myślenie kreatywne i budowanie kultury innowacji. Obok namiotu stanie mobilne centrum szkoleniowe Odnawialnych Źródeł Energii promujące ograniczanie niskiej emisji. A wszystkie ruchy uczestników wydarzenia będą śledzić latające maszyny podczas pokazu pt. Inwazja dronów.

Namiot targowy na Małym Rynku czynny będzie od 10:00 do 18:00. Szczegółowe informacje można znaleźć na www.imalopolska.eu. Organizatorem Małopolskich Targów Innowacji jest Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Targi odbywają się w ramach Małopolskiego Festiwalu Innowacji.

Powyższe działania współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Serdecznie zapraszamy!

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA