REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Propozycje Unii Europejskiej na ożywienie gospodarki

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Komisja Europejska zapowiedziała, iż konieczne jest wprowadzenie radykalnych zmian, które wspomogą odnowę przemysłu w całej Europie. Jakie propozycje w tym zakresie przedstawia Unia Europejska?

Komisja Europejska wzywa do wprowadzenia zmian, które ożywią przemysł w Europie, a tym samym przyczynią się do tworzenia miejsc pracy i zwiększenia wzrostu gospodarczego.

REKLAMA

Plan obejmuje działania na rzecz modernizacji europejskiego przemysłu poprzez inwestycje w innowacje, nowe technologie, umiejętności oraz ułatwienie dostępu do finansowania. Proces modernizacji mają przyśpieszyć przeznaczone na ten cel unijne fundusze.

Komisja proponuje również stworzenie w Europie klimatu bardziej przyjaznego dla przedsiębiorstw poprzez uproszczenie przepisów i ułatwienie dostępu do rynków poza UE.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Tworzenie miejsc pracy

Lepsza kondycja europejskiego przemysłu powinna przyczynić się do tworzenia nowych miejsc pracy i ożywienia gospodarki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jedna czwarta miejsc pracy w sektorze prywatnym to miejsca pracy w przemyśle. Generuje on również ponad 80 proc. europejskiego eksportu. Jednak od kiedy w 2008 roku nastał kryzys gospodarczy, przemysł podupada, a liczba utraconych miejsc pracy osiągnęła dotychczas 3,5 mln. Unia jest zdania, że odwrócenie tej tendencji ma pierwszorzędne znaczenie dla ożywienia gospodarczego.

Priorytetami będą skierowanie inwestycji do najważniejszych sektorów, które mogą odnotowywać wzrost, takich jak pojazdy ekologiczne lub „inteligentne” sieci elektroenergetyczne, łatwiejszy dostęp do finansowania oraz usprawnienie jednolitego rynku w celu wspierania przedsiębiorczości i rozwoju małych firm, na przykład dzięki ochronie praw własności intelektualnej.

Zobacz również: Przepisy dotyczące zakupów w sieci jednolite w całej UE

Szczególne priorytety

Komisja uważa, że w dążeniu do umocnienia konkurencyjności przemysłu europejskiego należy konsekwentnie egzekwować następujące priorytety:

1. Szczególnie priorytetowe traktowanie, w każdej dziedzinie polityki, problemu konkurencyjności przemysłowej, przez wzgląd na wagę wkładu przemysłu w ogólne wyniki gospodarcze UE.

REKLAMA

2. Maksymalne zwiększenie potencjału rynku wewnętrznego, poprzez rozwój niezbędnej infrastruktury, przy zapewnieniu ciągłości, prostoty i przewidywalności ram prawnych sprzyjających przedsiębiorczości i innowacji, przez dalszą integrację rynków finansowych, zwiększenie możliwości w zakresie szkoleń i swobody przemieszczania się obywateli, a także uzupełniając wewnętrzny rynek usług, będący istotnym czynnikiem wzmacniającym konkurencyjność przemysłu.

3. Podejmowanie kroków, tak na rynku wewnętrznym, jak i na arenie międzynarodowej, zmierzających do zapewnienia dostępu do surowców i energii w korzystnej, lecz stosownej do globalnej sytuacji cenie.

4. Efektywne wdrożenie i wykorzystanie wszelkich instrumentów finansowych UE poprzez kombinację funduszy regionalnych i finansowania w ramach programu na rzecz konkurencyjności przedsiębiorstw oraz MŚP (COSME), środków na badania naukowe („Horyzont 2020”), funduszy strukturalnych (nie mniej niż 100 mld EUR ze środków regionalnych) oraz budżetów krajowych z korzyścią dla innowacji, inwestycji i odnowy przemysłu.

5. Przywrócenie normalnego kredytowania dla realnej gospodarki. W szczególności Europejski Bank Inwestycyjny ma tu do odegrania strategiczną rolę poprzez ściślejsze ukierunkowanie pożyczek na rzecz innowacyjnych i przemysłowych projektów. Unia musi w dalszym ciągu pokonywać trudności wynikające z rozdrobnienia rynków finansowych, tworząc warunki dla rozwoju alternatywnych źródeł finansowania.

6. Usprawnienie dalszej integracji unijnych przedsiębiorstw, w szczególności MŚP, w ramach globalnych łańcuchów wartości, dążąc do zwiększenia ich konkurencyjności i ułatwionego dostępu do rynków światowych na dogodniejszych warunkach konkurencji.

7. Umacnianie konkurencyjności przemysłu ma żywotne znaczenie dla ożywienia gospodarki i wzrostu zatrudnienia w perspektywie wyznaczonego na rok 2020 celu: nie mniej niż dwudziestoprocentowego udziału przemysłu w unijnym PKB.

Polecamy serwis: Firma w UE

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Komisja Europejska

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA