REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ostatni moment na obniżenie VAT za 2013 r.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przedsiębiorcy mają ostatni miesiąc na zakup sprzętu biurowego, czy wyposażenia sklepów z możliwością obniżenia VATu. Muszą jednak pamiętać o obowiązujących regułach, aby nie zapłacić kary.

– Pod koniec roku przedsiębiorcy już wiedzą, jak kształtują się ich przychody i koszty. Jeśli przychody były korzystne, a koszty nieznaczne, to wiadomo, że podatek będzie dosyć wysoki. Jeżeli więc firma ma potrzeby, które dobrze byłoby zrealizować, to grudzień jest optymalnym miesiącem – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Katarzyna Rola-Stężycka, ekspertka Tax Care.

REKLAMA

REKLAMA

Należy pamiętać jednak, że nie wszystkie zakupy uda się rozliczyć w tym właśnie miesiącu. Tak jest w przypadku środków trwałych, które rozliczane są w kolejnym miesiącu od daty wprowadzenia ich do ewidencji.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Środek trwały

 – Jeżeli przedsiębiorca decyduje się na zakup czegoś, czego będzie używał dłużej w firmie niż przez rok, a jednocześnie wartość tego zakupu jest wyższa niż 3,5 tys. zł, to stanowi to środek trwały. I nawet jeżeli uda się zrealizować go w grudniu, to amortyzację będzie można zacząć najwcześniej w styczniu – informuje Katarzyna Rola-Stężycka.

REKLAMA

Ekspertka podkreśla, że są dwie możliwości, z których mogą skorzystać przedsiębiorcy, by zmniejszyć roczne zobowiązanie, gdy zakupy dokonywane są w grudniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 – Można kupić rzecz, która będzie używana krócej niż rok niezależnie od wartości. Jeśli jednak później okaże się, że jednak będzie służyła w firmie dłużej niż rok, to okaże się też, że jest to środek trwały – przestrzega Katarzyna Rola-Stężycka.

W takim przypadku należy zrobić korektę i uwzględnić wsteczną amortyzację.

 – Czyli nie dość, że robimy korektę za grudzień, pojawiają się nam jeszcze odsetki. Warto więc przemyśleć, jaki będzie faktycznie czas używania zakupionego przedmiotu czy sprzętu – radzi Katarzyna Rola-Stężycka.

Z kolei kupując środki trwałe, ale poniżej ceny 3,5 tys. zł (za jeden egzemplarz), jak np. krzesło, biurko, sprzęt biurowy, także można rozliczyć je w miesiącu, w którym zostają przekazywane do użytkowania.

 – Jeszcze pewną możliwość dają środki trwałe podlegające jednorazowej amortyzacji. Jest katalog zakupów, które pozwalają na jednorazowe rozliczenie również w miesiącu oddania do użytkowania, wprowadzenia do ewidencji środków trwałych. Jest to jednak możliwość dostępna tylko dla dwóch kategorii przedsiębiorców: dla tzw. małych podatników, i tych, którzy rozpoczynają działalność gospodarczą i nie mieli firmy w poprzednich dwóch latach – podpowiada ekspertka.

Dotyczy to tylko środków trwałych zaliczonych do grup 3-8 Klasyfikacji Środków Trwałych. Są to m. in. narzędzia czy samochody ciężarowe. Limit jednorazowej amortyzacji, czyli łączna wartość odpisów amortyzacyjnych w 2013 r. nie może przekroczyć 205 tys. złotych.

Zobacz również: Koniec metkowania towarów - trwają prace

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

REKLAMA

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA