REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

Wielkanoc 2024
Wielkanoc 2024
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

Sieć sklepów z elektroniką przebadała Polaków, zadając im pytanie, z jakich urządzeń RTV AGD będą korzystali w te święta. Wyniki są bardzo interesujące. 

REKLAMA

Czym jest Wielkanoc dla Polaków 

REKLAMA

Jakie podejście do Wielkanocy mają Polacy? To najważniejsze i najstarsze wydarzenie w chrześcijańskim kalendarzu liturgicznym. Według badania UCE Research i Grupy Offerista, 28 proc. respondentów deklaruje w 2024 roku zwiększenie wydatków na świąteczne zakupy w porównaniu z 2023. To nie powinno dziwić. Polacy szanują i kultywują symbolikę świąt.

- Święta kościelne – niezależnie od ich nazwy – są dla Polaków przede wszystkim tradycją, ale też czasem spędzanym w gronie najbliższych. Lubimy zasiąść do suto zastawionego stołu, porozmawiać i po prostu poświętować. Jako sieć sklepów ze sprzętem postanowiliśmy przekornie zapytać o to, z których urządzeń elektronicznych Polacy będą najchętniej korzystać w tę Wielkanoc. Wyniki nas nie zaskoczyły – wyjaśnia Karolina Pietz Drapińska, Marketing & PR Director z Komputronik S.A.

Odkurzacz i mikser czy masażer i słuchawki? 

REKLAMA

Jakie sprzęty będą najczęściej wykorzystywane w święta? TE które będą pomogać w sprzątaniu czy gotowaniu czy raczej te zwiazane z wypoczynkiem? Ankietowani mogli udzielać odpowiedzi w zamkniętym formularzu. Do wyboru mieli następujące kategorie produktowe: telewizor, komputer stacjonarny, laptop, laptop gamingowy, smartfon, czytnik e-book, odkurzacz, mikser, mop elektryczny, hulajnoga elektryczna, smartwatch, bieżnia, słuchawki, masażer, kamera, aparat cyfrowy, dron, echosonda wędkarska, mikrofon do rozmowy lub streamingu oraz waga łazienkowa.

Zaskoczeń chyba nie ma, że na podium znalazł się… telewizor, który wskazało 26 proc. Na drugim miejscu uplasował się smartfon – 23 proc. wskazań. Natomiast na trzecim – komputer stacjonarny (17 proc.). Tuż za podium znalazł się laptop – 8 proc., a na piątym i szóstym miejscu odpowiednio słuchawki (5 proc.) i laptop gamingowy (4 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Wyniki naszego badania oraz wskazywane przez respondentów kategorie jasno wskazują na to, że Polacy będą chcieli w najbliższe Święta odpocząć. Nadrobią zaległe seriale na Netflixie i obejrzą film w TV, będą czytali newsy na smartfonie i składali życzenia swoim bliskim, z którymi się nie zobaczą, by po odejściu od stołu zasiąść do komputera stacjonarnego. Niewykluczone, że wybiorą się też w podróż, zabierając ze sobą laptopa, słuchawki czy laptopa gamingowego. Może to też sugerować, że będą się chcieli odciąć i zregenerować, słuchając ulubionej muzyki na YouTube, Spotify czy Tidalu, a także grając w ulubione gry – wyjaśnia Karolina Pietz Drapińska z Komputronik S.A.

 

Nie potrzebujemy wagi w święta

A co z kolejnymi kategoriami? Nie cieszyły się już tak dużą popularnością. Po około 2 proc. respondentów wskazało odkurzacz, mikser, mop elektryczny, a także czytnik e-book oraz hulajnogę elektryczną. Blisko 1 proc. wybrał smartwatch czy drona.  Natomiast poniżej 1 proc. odpowiedzi uzyskały kategorie, takie jak bieżnia, echosonda czy mikrofon do rozmowy lub streamingu. Nie jest zaskoczeniem, że ostatnie miejsce zajęła.... waga łazienkowa. W końcu niecodziennie są święta.

- Jesteśmy przedstawicielami sklepu elektronicznego i wiemy, jaki wpływ technologie mają na nasze życie. Apelujemy więc w te święta o jedno – znajdźmy czas dla najbliższych. Wyłączmy telewizor. Odłóżmy nie tylko wagę, ale też smartfona czy laptopa. Wesołych Świąt! – konkluduje Pietz Drapińska z Komputronik.

Metodologia badania

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 22 – 26 marca 2024 r. metodą CAWI na grupie 372 osób. Ankieta umożliwiała odpowiedzi wielokrotnego wyboru.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA