REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy widzą potencjał w automatyzacji, ale boją się zawiłych technologii

Przedsiębiorcy widzą potencjał w automatyzacji, ale boją się zawiłych technologii
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

I chciałyby i boją się. Firmy widzą duży potencjał w automatyzacji i chcą w nią inwestować, ale jednocześnie są pełne obaw o trudności, z jakimi będą musiały się mierzyć przy dostosowaniu do nowych technologii. 

Automatyzacja - 90 proc. firm planuje ją wprowadzić 

REKLAMA

Automatyzacja to gigantyczny potencjał. Badanie przeprowadzone przez Sapio Research rzuca nowe światło na postępujący trend wdrożeń technologii automatyzacji wśród firm. Według zebranych przez tę firmę danych, aż 90 proc. badanych planuje wdrożyć dodatkową automatyzację w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a z tej liczby 58 proc. zamierza zrobić to w ciągu zaledwie sześciu miesięcy.

REKLAMA

— To nie tylko wyraz rosnącej świadomości korzyści płynących z automatyzacji, ale również dowód na to, że firmy starają się dostosować do nowych wyzwań rynkowych w szybkim tempie. Technologia stała się kluczowym elementem strategii biznesowych. — mówi Arkadiusz Doliński z BPSC. To właśnie takie spółki, jak katowicki dostawca systemów ERP mogą być beneficjentami boomu. 

Zyski - tak, ale ważniejsza produktywność

REKLAMA

Na co liczą przedsiębiorcy przy wprowadzeniu automatyzacji? Planowane inwestycje w automatyzację przynoszą konkretne korzyści, ale okazuje się, że dla większości firm priorytetem nie są wyłącznie większe zyski. Według badania przeprowadzonego przez Sapio Research, głównym celem jest poprawa produktywności (55 proc.), efektywności (47 proc.) oraz możliwość skalowania działalności (44 proc.). Nawet oszczędność czasu (42 proc.) zajmuje wyższe miejsce na liście priorytetów niż zwiększenie zysków (35 proc.).

Dla eksperta z katowickiej spółki, te wyniki nie są zaskoczeniem. Jako specjalista w dziedzinie automatyzacji, uważa on, że firmy wyciągnęły wnioski z dotychczasowych wdrożeń i teraz rozumieją, że sprowadzanie technologii jedynie w celu uzyskania szybkiego zwrotu z inwestycji to błąd. Zamiast tego, organizacje kierują swoje wysiłki w stronę zwiększenia produktywności, efektywności i możliwości elastycznego rozwoju.

— Szybki zwrot z inwestycji jest ważny, ale w dłuższej perspektywie liczy się przede wszystkim długoterminowa efektywność i konkurencyjność. Automatyzacja to narzędzie, które pomaga budować trwałą przewagę konkurencyjną, pozwalając firmom utrzymać się na rynku w perspektywie czasowej. — zauważa Doliński.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czego obawiają się przedsiębiorcy? 

Zalety zaletami, ale są też obawy. Automatyzacja to nie tylko szereg korzyści, ale także pewne wyzwania. Koszty wdrożenia i potrzeba stałego monitorowania oraz aktualizacji systemów to tylko niektóre z nich. Jak wynika z badania, coraz więcej firm musi stawić czoła rosnącej złożoności systemów informatycznych. Blisko połowa przedsiębiorstw (44 proc.) napotyka na trudności związane z dostosowaniem się do dynamicznie ewoluujących technologii IT

 — Tak duży odsetek firm, który dostrzega złożoność systemów informatycznych jako wyzwanie, nie oznacza, że nastąpi masowa rezygnacja z inwestycji w zaawansowane technologie. To bardziej sygnał dla dostawców IT. — mówi Arkadiusz Doliński z BPSC.

Jednocześnie ekspert podkreśla, że aby zmienić ten trend na korzyść firm, dostawcy oprogramowania muszą działać. Kluczowym elementem jest transparentność w przekazywaniu informacji o funkcjonalności, możliwościach i ograniczeniach oprogramowania.

— Oprogramowanie jest stworzone dla klienta i ma służyć jego potrzebom, powinno być intuicyjne i łatwe w użyciu, ale to nie koniec. Dostawca musi również zagwarantować skuteczne wsparcie techniczne, które jest kluczowe — kwituje.

Zobacz także: Ulga na robotyzację. Powrócił podatkowy problem
Compliance i tajemnica przedsiębiorstwa, czyli na co pracodawcy muszą się przygotować w 2024 roku

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA