REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznes spotyka się z nauką. Czy to przyszłość inwestycji?

pomysł
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Firmy, które chcą być innowacyjne powinny inwestować nie tylko w nowe technologie, ale i w projekty naukowe. Jak znaleźć lukę na rynku, którą trzeba wypełnić? 

Co wpływa na globalną gospodarkę

Generatywna sztuczna inteligencja, druk 3D, wykorzystanie algorytmów i mechanizmów machine learning czy biotechnologia – zdaniem ekspertów właśnie te zjawiska najmocniej wypływają na globalną gospodarkę, stając się niemal odpowiednikiem rewolucji przemysłowej.

REKLAMA

REKLAMA

– Wydaje się, że przyzwyczailiśmy się już do tego, że innowacje technologiczne budują nowe modele biznesowe, schematy pracy czy wręcz całych strategii biznesowych. Firmy dostrzegły także możliwości i szanse płynące z badań rozwojowych, korzystając z funduszy unijnych przeznaczonych do tego. Dziś pora pójść krok dalej: zainteresować inwestorów indywidualnych danym projektem. Do tego potrzeba nam bliższej i efektywniejszej współpracy instytutów naukowych z biznesem – przekonuje Radosław Jodko, ekspert ds. inwestycji RRJ Group.

Jak dodaje, nie chodzi o kopiowanie modelu finansowania do tego obecnego w ramach funduszy unijnych, ale o umiejętnie uzupełnienie czy wykorzystanie luki. – Wiele firm uzyskuje finansowanie z programów unijnych na badania i rozwój, ale problem pojawia się przy komercjalizacji wprowadzenia na rynek danych rozwiązań. Widzimy, że firmy już dziś właśnie na etapie komercjalizacji blokują się do czasu znalezienia anioła biznesu. Można ten proces znacznie przyspieszyć w projektach pilotowanych od początku w ramach projektu inwestorskiego – wyjaśnia Jodko.

Jak wypełnić lukę 

REKLAMA

Fundusze Europejskie obecnie w większym stopniu stawiają na innowacyjność, robotyzację, cyfryzację czy ekologię w szerokim ujęciu. Na badanie i rozwój w ramach Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki łączny budżet wynosi blisko 8 mld euro.

– Inwestorzy jednak mogą pozytywnie oceniać także inne projekty. Kluczowe jest rozwiązanie, które zapełnia pewną lukę, żeby to było rozwiązanie, którego rynek potrzebuje. I dopiero to determinuje inne elementy projektu inwestycyjnego. Co jeszcze może okazać się kluczowe? Pewnie istotne w wielu przypadkach jest umiejętne zbudowanie zespołu, wykorzystując siłę naukowych kompetencji, ale i biznesowego podejścia, znajomość rynku. Czasem posiadanie pomysłu czy nawet już rozwiązania to dopiero początek do tego, żeby zbudować skuteczny projekt (w którym znajomość danego rynku jest kluczowa), czy dobrze komunikacyjnie zbudować całą filozofię i strategię wykorzystania oraz marketingowego wydobycia elementów wyróżniających lub budujących przewagę konkurencyjną – wylicza Jodko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kogo i czego szukają inwestorzy? – Firm, które mają doświadczenie, pomysł, ale i odwagę konfrontowania się z rynkiem. Oczywiście dobrze, jeśli dziś inwestor rozumie branżę, w którą inwestuje. Widzi, że firma jest w trendzie. Ale nie do przecenienia jest wsparcie eksperckie biznesowe, inwestycyjne, które może pomóc w tym mirażu biznesu i nauki – podsumowuje Jodko.

Radosław Jodko – ekspert ds. inwestycji, z rynkiem finansowym związany od 2005 roku. 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA