Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dofinansowanie do wymiany źródeł ciepła przysługuje każdemu. Czy Twoi klienci o tym też wiedzą?

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany
Fot. ARC
Fot. ARC
fot. materiały prasowe
Podczas zmiany źródła ciepła Twoi klienci mogą skorzystać z dodatkowego wsparcia finansowego. Od 2021 roku, opłaty związane z zakupem i unieważnianiem "białych certyfikatów" widoczne na rachunkach za energię mogą zostać zwrócone jako środki wspierające inwestycję w bardziej efektywne źródła ciepła. EnMS Polska pełni rolę operatora programów dofinansowań, oferując swoje wsparcie zarówno osobom fizycznym, jak i przedsiębiorstwom w procesie uzyskiwania finansowego wsparcia.

Przedsiębiorstwa działające w sektorze energetyki mają obowiązek realizacji rocznych oszczędności energii finalnej, wynoszących 1,5% od ilości zużywanej energii elektrycznej, ciepła i gazu ziemnego, lub w przedziale od 0,2% do 1% od ilości paliw ciekłych dostarczonych odbiorcom końcowym na obszarze Polski. W obecnej chwili firmy energetyczne nabywają wymagane ilości oszczędności energetycznych w formie tzw. "białych certyfikatów" na Towarowej Giełdzie Energii S.A. Koszty związane z tym zakupem mogą sięgać nawet kilkudziesięciu milionów złotych, w zależności od ilości sprzedanej energii.

Wymagany coroczny poziom oszczędności energetycznych może zostać osiągnięty poprzez generowanie efektywności energetycznej u odbiorców energii, na przykład poprzez wsparcie finansowe ich projektów, takich jak wymiana kotłów na pompy ciepła lub podłączenie do sieci ciepłowniczej. EnMS Polska oferuje firmom energetycznym usługę, która umożliwia udokumentowanie uzyskanych oszczędności energetycznych u ostatecznych odbiorców energii. Ten proces obejmuje finansowe wsparcie w realizacji projektów poprawy efektywności energetycznej u tych odbiorców w ramach programów dofinansowań, których EnMS Polska jest operatorem.

Inwestycje związane z zastąpieniem przestarzałych systemów grzewczych nowoczesnymi pompami ciepła idealnie pasują do programów bezzwrotnych dofinansowań. W procesie wdrażania tej usługi, EnMS Polska nawiązuje współpracę z instalatorami, hurtowniami oraz producentami pomp ciepła, aby dotrzeć do jak największej liczby beneficjentów. Instalatorzy uczestniczący w programach dofinansowania aktywnie wspierają swoich klientów w procesie podejmowania decyzji o modernizacji ich przestarzałych źródeł ciepła.

Jesteś instalatorem lub producentem? Dowiedz się, jakie korzyści na Ciebie czekają:

  1. Szansę przedstawienia konkurencyjnej oferty z atrakcyjnym bonusem dla inwestora, który może wynosić nawet kilka tysięcy złotych..
  2. Opinię sprzedawcy, który jest zaangażowany i troszczy się o swoich klientów.
  3. Możliwość postrzegania Twojej firmy jako przyjaznej dla środowiska.
  4. Szansę na pozyskanie nowych klientów oraz utrzymanie dotychczasowych relacji biznesowych.

EnMS Polska jest odpowiedzialna za cały proces obsługi programu dofinansowań, który obejmuje szeroki zakres działań. Obejmuje to zarówno tworzenie materiałów marketingowych dla instalatorów, prowadzenie działań promocyjnych w Internecie, jak i podpisywanie umów z beneficjentami i klientami współpracującymi z EnMS Polska. Firma dba o pełną realizację programu, włączając w to proces wypłaty dofinansowania.

Finansowanie programu dofinansowań jest odpowiedzialnością podmiotów, które są prawnie zobowiązane do osiągania oszczędności energii finalnej. Wśród nich mogą znaleźć się przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją, handlem lub dystrybucją energii elektrycznej, dostarczaniem energii elektrycznej, ciepła lub gazu ziemnego, a także wprowadzaniem paliw do obrotu. Dodatkowo do tego grona mogą należeć podmioty odpowiedzialne za dostarczanie ciepła sieciowego w określonych regionach, jak na przykład Miejskie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.

EnMS Polska pełni rolę operatora programu dofinansowań, oferując wsparcie podmiotom zobowiązanym do osiągania określonych wskaźników oszczędności energetycznych. Firma współpracuje z czołowymi graczami na rynku energii i paliw, takimi jak Axpo, Fortum, Unimot, Solumus, Polski Gaz, Glob-Terminal czy MPGK Krosno. Dzięki tym partnerstwom jest w stanie dostarczyć swoim beneficjentom kompleksowe wsparcie.

W roku 2022 firma obsłużyła ponad 2000 beneficjentów, co przyczyniło się do redukcji rocznego zużycia energii o ponad 800 TOE (ton oleju ekwiwalentnego – przyp. red.) oraz zaowocowało oszczędnościami wynoszącymi 3,4 miliona złotych. Aktualny budżet wynosi blisko 28 milionów złotych, co umożliwia znaczące wsparcie dla korzystających z bezzwrotnych dofinansowań beneficjentów.

Jakie korzyści może Ci przynieść współpraca z EnMS Polska?

1. Korzyści finansowe – dzięki udziałowi w programie bezzwrotnych dofinansowań instalatorzy mają możliwość oferowania swoich instalacji po konkurencyjnych cenach, a klienci mogą otrzymać do kilku tysięcy złotych dopłaty.

2. Pozyskanie nowych klientów i zwiększenie zysków – wybranym partnerom firma oferuje szansę dotarcia do nowych klientów, którzy są klientami usług audytowych świadczonych przez EnMS Polska.

3. Korzyści wizerunkowe – EnMS Polska przygotowuje materiały marketingowe dla partnerów i aktywnie promuje ich usługi na swoich platformach.

4. Realne oszczędności – klienci partnerów EnMS Polska nie tylko obniżają swoje koszty ogrzewania, ale także mają możliwość uzyskania dofinansowania, które mogą wykorzystać po zrealizowaniu swoich inwestycji, na przykład na rachunki za energię.

5. Przewaga konkurencyjna na rynku energetycznym – proponowanie skorzystania z programu dofinansowań stanowi dodatkowy atut firmy instalacyjnej, wyróżniający ją na tle konkurencji oraz budujący jej wizerunek jako nowoczesnej i innowacyjnej marki.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zadzwoń do EnMS Polska pod nr tel. 573 504 333 lub wyślij e-mail na adres dofinansowania@enms.pl. Możesz też wejść na stronę https://zwrotzapiec.pl/ i wypełnić formularz kontaktowy, a Biuro Obsługi Klienta skontaktuje się z Tobą! 

Eksperci z EnMS Polska są gotowi dokładnie wyjaśnić każdy szczegół i udzielić wsparcia na każdym etapie procesu. Nie zwlekaj – rozpocznij współpracę z firmą już dziś.

 

Oprac.: Adrian Morel

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.