REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ESG w branży finansowej ma coraz większe znaczenie

ESG = environment (środowisko) social (odpowiedzialność społeczna) governance (ład korporacyjny)
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Już nie tylko finanse odgrywają kluczową rolę w instytucjach finansowych. Na równi stawiane są dziś kwestie niefinansowe, których wdrażanie, a także raportowanie obejmie wkrótce wiele firm na rynku. Rzetelna edukacja, wsparcie merytoryczne i transparentność w świecie finansów powinny być nade wszystko priorytetem w kontekście działań ESG wobec wszystkich konsumentów na polskim rynku. Jakie wyzwania i cele powinny postawić sobie firmy z sektora finansowego, by zaopiekować wszystkie aspekty obejmujące środowisko, obszary społeczne i ład korporacyjny? 

REKLAMA

Rośnie świadomość finansowa Polaków. W 2022 r. blisko 30% badanych pozytywnie oceniło swoją wiedzę w zakresie wiedzy finansowej i ekonomicznej. To duża zmiana – wobec 12% z 2021 r. Ponadto blisko 6 na 10 Polaków twierdzi, że zwiększyła się ich gotowość do długoterminowego oszczędzania lub inwestowania, na co wskazuje badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2022” wydane przez Warszawski Instytut Bankowości i Fundację GPW.

REKLAMA

Jedną z naczelnych sił napędowych tych pozytywnych zmian jest fokus instytucji finansowych na edukowanie, rzetelne informowanie konsumentów w tematach finansów, inwestycji, zadłużeń, ryzyk i potencjalnych wyzwań. Takie działania z poszanowaniem i pogłębianiem świadomości odbiorcy w konsekwencji buduje rynek klientów odpornych na oszustwa, wyłudzenia, cyberprzestępczość. Co więcej, firmy, które przyjęły taką strategię, też budują zaufanie wśród klientów, stają się partnerem. I właśnie taki kierunek rozwoju przyjęło również ERIF i dziś akcentuje znaczenie tego typu działań wśród swoich partnerów, czyli wśród innych instytucji z sektora finansowego. 

Finanse to nie wszystko

REKLAMA

Raportowanie działań finansowych jest oczywistością w biznesie. Raportowanie niefinansowe jeszcze nie. Trwa proces transformacji, którego celem jest zrównanie znaczenia działań finansowych i niefinansowych przedsiębiorstw, a to oznacza potężne zmiany i rozłożenie ciężaru koncentracji już nie tylko na wynikach finansowych, ale także na wpływ środowiskowy, znaczenie społeczne – socjalne, jak również ład wewnątrzorganizacyjny. 

Naszym celem jest minimalizacja negatywnego wpływu na ekosystemy poprzez podejmowanie działań na rzecz ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju. Dbamy też o budowanie świadomości ESG u naszych pracowników. Wspieramy różnorodność i równość w miejscu pracy, tworząc motywujące środowisko, w którym każdy może rozwijać swoje umiejętności. Fundamentami strategii ESG ERIF jest przejrzystość, uczciwość oraz zgodność z najwyższymi standardami etycznymi i prawnymi – mówi Piotr Badura, prezes ERIF BIG S.A. oraz wiceprezes CRIF Polska.

Takie holistyczne podejście nie tylko pozwala firmie na rozwój, ale również realnie wpływa na świat, otoczenie i klimat, w którym funkcjonujemy. Wzajemne wspieranie się biznesu na drodze do rozszerzenia ESG jest bardzo ważne, jeszcze ważniejsza jest dbałość o dobro zarówno pracowników, ich rodzin, jak również klientów. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dbałość o środowisko

Jednym z trzech podstawowych obszarów ESG jest dbałość o środowisko i świadomość śladu węglowego oraz minimalizowanie negatywnego oddziaływania firmy na planetę. ERIF BIG świadomy swojego wpływu na środowisko podejmuje szereg działań, których zadaniem jest redukowanie negatywnych skutków śladu węglowego, w tym m.in. aktywna segregacja odpadów, ograniczenie zużycia papieru, digitalizacja materiałów, ograniczenie podróży służbowych czy bazowanie na ekologicznych/biodegradowalnych surowcach w przypadku produkcji gadżetów reklamowych. 

Jednym z podstawowych atrybutów siedziby ERIF BIG w Warszawie jest posiadanie przez budynek, w którym znajduje się nasze biuro, certyfikatu BREEAM International In-Use: Commercial na poziomie „Excellent” z wynikiem 70,4%. Natomiast biurowiec, w którym mieści się wrocławska siedziba firmy, posiada certyfikat LEED Core & Shell na poziomie Platinum, który potwierdza spełnienie najwyższych standardów zrównoważonego budownictwa. Obie przestrzenie ERIF są miejscami przyjaznymi pracownikom, skoncentrowane na wygodzie i ich zdrowiu – podkreśla Piotr Badura.

Systemy mające na celu oszczędzanie wody, lampy LED – ograniczające zużycie prądu, dbałość o odpowiednią temperaturę, czystość powietrza czy ograniczenie plastiku m.in. za sprawą redukcji plastikowych butelek z przestrzeni firmy, pozwalają na wzniesienie jej na wyższy poziom dbałości środowiskowej. 

Widzieć więcej

Najważniejszym aspektem ESG z perspektywy ERIF BIG są ludzie, zatem szczególnie zaopiekowany jest obszar społeczny. W tym zakresie firma podejmuje i inspiruje inne biznesy do szeregu działań m.in.:

  • prowadzenie kampanii edukacyjnych w zakresie finansów – kierowanych do różnych grup docelowych, 
  • uczestnictwo w wydarzeniach w obrębie tematyki zrównoważonego rozwoju, 
  • prowadzenie webinarów i szkoleń, podcastów dot. zrównoważonej pracy, ekologii, 
  • aktywne zachęcanie pracowników do proponowania własnych inicjatyw wspierających obszar ESG. 

Ponadto firma oferując szereg benefitów – koncentruje się na pełnym i holistycznym rozwoju swoich pracowników i ich rodzin. Przez podejmowane działania zaopiekowane są również dwie inne ważne potrzeby – potrzeba bezpieczeństwa i potrzeba rozwoju fizycznego. 

Główną problematyką na której koncentrujemy naszą uwagę w obszarze społecznym są działania edukacyjne. Szczególny nacisk kładziemy na edukację i szerzenie wiedzy wśród społeczeństwa na tematy finansów, zarządzania budżetem, długów czy windykacji. ERIF włącza się w obchody takich inicjatyw jak Dzień Bez Długów, Dzień Informacji Pozytywnej, Dzień Praw Konsumenta. Takimi działaniami chcemy podkreślić wagę tych tematów i zwiększać świadomość społeczeństwa, by m.in. uchronić przed problemami finansowymi lub potencjalnym oszustwem – mówi prezes ERIF BIG.

W portfolio produktów ERIF są także takie, mające na celu ochronę przed oszustwem. Za sprawą np. monitoringu informacji gospodarczych, klienci zyskują szansę reakcji w momencie, gdy następuje próba dokonania przestępstwa. 

Akcent biznesowy

Ostatnim obszarem w ramach ESG wspieranym przez ERIF jest obszar ładu biznesowego. W ramach tych działań ERIF prężnie działa na rzecz doskonałej organizacji swojej pracy i funkcjonowania firmy. Będąc członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych – zachęca i wspiera inne podmioty do dołączenia do tej inicjatywy, która propaguje m.in. etykę, wysoką jakość w branży finansowej, czy przestrzeganie dobrych praktyk. 

Autopromocja
Oprac. Piotr T. Szymański

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA