REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inflacja a zakupy online - żywność i materiały remontowo-wykończeniowe

Subskrybuj nas na Youtube
Inflacja a zakupy online - żywność i materiały remontowo-wykończeniowe
Inflacja a zakupy online - żywność i materiały remontowo-wykończeniowe
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rosnąca inflacja wpływa na częstotliwość zakupów internetowych. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów, zarządzającej sieciami Intermarché i Bricomarché. Ponad 30 proc. respondentów robiących zakupy online deklaruje, że rzadziej kupuje produkty spożywcze w takiej formie. Podobnie jest w przypadku zakupu artykułów remontowo-wykończeniowych – ponad 45 proc. ankietowanych przyznaje, że z powodu inflacji nabywa je przez Internet z mniejszą częstotliwością. Z raportu Jak kupuje polski konsument? Trendy e-commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród” płyną również ciekawe wnioski na temat oddziaływania wojny w Ukrainie na konsumentów.

Grupa Muszkieterów po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda sytuacja na rynku e-commerce z naciskiem na produkty remontowo-wykończeniowe oraz spożywcze. Ponad jedna trzecia badanych wybiera zakupy internetowe kilka razy w miesiącu, a ponad 11 proc. osób robi to aż kilka razy w tygodniu. Ze względu na istotne dla handlu wydarzenia ostatnich miesięcy, w tegorocznej edycji ankiety zbadane zostały dwa nowe obszary – wpływ wojny w Ukrainie i pośrednio związanego z nią wzrostu inflacji na zakupy internetowe Polaków.

REKLAMA

Rosnąca inflacja a zakupy przez Internet

REKLAMA

Respondenci deklarują, że inflacja wpłynęła na częstotliwość ich zakupów online. W jaki sposób? Ponad 45 proc. z nich wskazuje, że rzadziej kupuje produkty remontowo-wykończeniowe przez Internet. Z kolei 13 proc. badanych decyduje się na takie zakupy częściej, a motywowani oni są potencjalnymi oszczędnościami. Ponad 14 proc. spośród nich wybiera zakup asortymentu remontowo-wykończeniowego online nawet nie mając w planach prac remontowych, ze względu na obawę, że ceny znacznie wzrosną.

W przypadku planów remontowych wpływ inflacji również jest widoczny. Ponad 30 proc. badanych odłożyło swój remont w czasie, niemal 12 proc. w ogóle z niego zrezygnowało, a niecałe 13 proc. przyspieszyło prace remontowe w obawie przed dalszym wzrostem kosztów.

 Długofalowe prognozy dla branży są niepewne. Z jednej strony nasza sieć dynamicznie się rozwija, z drugiej jednak z powodu rosnącej inflacji spadają nastroje konsumentów. Część z nich ze względu na swoją sytuację finansową musi ograniczać większe wydatki, w tym te związane z pracami remontowymi i budowlanymi, co potwierdza nasza analiza. Do tego dochodzą obawy o przyszłość, wywołane wydarzeniami dziejącymi się za naszą wschodnią granicą. Mimo tych wyzwań, oczekujemy dalszego rozwoju sieci Bricomarché i nieustannie stawiamy na jeszcze lepsze dopracowanie kanału e-commerce naszego szyldu  mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna Bricomarché w Polsce.

REKLAMA

Podobnie wygląda sytuacja związana z artykułami spożywczymi – ponad 30 proc. osób robiących zakupy w Internecie twierdzi, że rzadziej kupuje produkty spożywcze w tej formie. Z drugiej strony, częstotliwość takich zakupów zwiększyło 15 proc. osób, głównie ze względu na potencjalne oszczędności (33,3 proc.), większą dostępność promocji (25,6 proc.), a także możliwość zakupu artykułów na zapas (23,1 proc.).

 Wzrost cen spowodowany inflacją to już kolejne wyzwanie dla branży, po długofalowych skutkach pandemii, problemach w łańcuchu dostaw i wybuchu wojny w Ukrainie. Wpływ inflacji na zakupy spożywcze widać nie tylko w wynikach naszego badania. Obserwujemy go również w zachowaniach naszych klientów, którzy szukają atrakcyjnych cen i jeszcze chętniej wybierają artykuły z oferty promocyjnej. W Intermarché stale podejmujemy szeroko zakrojone działania mające na celu zapewnić im niezmiennie kompleksowy wybór produktów, z naciskiem na kategorie świeże, w najniższych rynkowo cenach  mówi Tomasz Waligórski, Dyrektor Generalny Intermarché w Polsce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wojna w Ukrainie i jej wpływ na konsumentów

Jak wynika z badania Muszkieterów, wojna w Ukrainie, w przeciwieństwie do inflacji, nie miała bezpośredniego wpływu na plany remontowe Polaków – jedynie niecałe 12 proc. respondentów przyznaje, że zmodyfikowało swoje plany pod wpływem wydarzeń za wschodnią granicą. Jednocześnie wiąże to głównie z aspektem finansowym i wzrostem cen.

Ciekawym zjawiskiem związanym z rosyjską agresją na Ukrainę jest natomiast fala bojkotu marek, które nie wycofały swoich biznesów z Rosji. Blisko 34 proc. ankietowanych wskazuje, że przestało robić zakupy lub korzystać z usług firm, które zostały na rosyjskim rynku, a ponad 14 proc. osób twierdzi, że zrezygnowało z planowanego zakupu produktów konkretnych marek ze względu na ich decyzje o pozostaniu w Rosji.

O badaniu

Raport z wynikami badania Jak kupuje polski konsument? Trendy e-commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród” został przygotowany na zlecenie Grupy Muszkieterów przez Havas Media. Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2022 roku na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie osób powyżej 25 roku życia (CAWI, N=1049).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

REKLAMA

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA